0,1/0,2FL K7s in BB

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Titan Poker Fulton 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button ($5.34)
      SB [color:#C00000]SB ($11)[/color]
      BB BB ($6.34)
      UTG ($4.64)
      UTG+1 ($8.44)
      MP ($3.31)
      MP ($4.40)
      CO-1 ($4.30)
      BB [color:#C00000]Hero ($4)[/color]

Preflop: Hero is in the BB with K :heart: 7 :heart:
      5 folds, Hero checks, 1 fold, SB calls 0.05, BB checks.

Flop (0.30) T :heart: J :club: 7 :spade:
      SB checks, BB checks, Hero checks.

Turn (0.30) Q :heart:
      SB bets 0.20, 1 fold, Hero raises to 0.40, SB raises to 0.40, Hero calls 0.20.

River (1.50) J :heart:
      SB bets 0.20, Hero raises to 0.40, SB raises to 0.40, Hero raises to 0.40, SB calls 0.20

---
      Flop brengt laag paartje. Betten of niet? Turn brengt een fluw draw en ik verwacht vaak de hoogste, vandaar de raise. En de river? Cap of niet?
  • 8 antwoorden
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Op welke positie zit je hier? Het lijkt op CO en dat je een blind hebt gepost? Met 9 man is een blind posten in CO -EV (ietsje). Met 10 man is het wel goed.

Als je idd in CO zit met een blind gepost: raise pre-flop! Kost je maar de helft en ze folden vaak genoeg. Met K7s al helemaal.

Zoals gespeeld: je kan een betje wagen op de flop met je bottom pair.

Zoals gespeeld: turn raise vind ik niet goed. Je fold-equity is laag, de pot is klein. Je hebt laten we zeggen 12 outs dus met implied odds is het een krappe call.

Zoals gespeeld: ik call zijn river 3-bet
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ik denk dat ik netjes CO zat. Je 2e opmerking is inderdaad waar. Zelfs met bottom pair in dit geval.
      Op de turn heb ik een flush en een OESD met 3 (K), 8 (h) + 4 (9) = 15 outs?
      Maar ik geef toe, de implied odds was ik hier weer even uit het oog verloren.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Ik kan geen outs tellen. Ik telde alleen de flush en het paar, en discountte wat, maar dat is bepaald geen lichtend voorbeeld.

Nog eens:
      Flush draw: 9 outs
      OESD: 8-2 = 6 outs (de min 2 zijn de Ah en de 9h)
      paartje zevens: 5 outs

Die laatste zijn zeker niet clean en de OESD ook niet helemaal, dus laten we 4 discounten voor een totaal van 16 outs. Nu is de turn een ruime call, maar ik weet nog steeds niet of de raise wel goed is.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Een K levert ook nog een top two pair op...

Kan iemand helpen de outs en dus de juistheid van de raise te bepalen?

Turn:
      OESD: 8-2=6 outs
      Flush: 9 outs
      2 pair KK77: 3 outs
      trips: 2 outs

OESD discounten vanwege AK? Lijkt me gezien de actie niet waarschijnlijk.
      Trips >7 of Two pair > KK77 lijkt ook niet waarschijnlijk
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Discounten ook omdat je wanneer je hit alleen split tegen een andere K.

Turnraise zou ik hier niet doen, de pot is te klein om te proberen om hem te stelen, wanneer de pot hier 6 of 7BB groot is vind ik de turnraise wel goed.

Cap is close denk ik, maar ik zou hem ook wel gemaakt hebben, hij ziet er redelijk agressief uit en hij zou een straat of een lagere flush ook wel 3-betten dus kun je denk ik cappen. Af en toe zie je full house maar dat is dan jammer.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Als je in de CO de blind post en iedereen tevoren fold zijn hand: Raise preflop!

Call Turn: Als hij blufft, laat hem maar, hij heeft toch geen outs. Als je tegen een betere hand speelt, verliez je meer. Jij kan zeker niet voor value-raisen met alleen jouw outs HU.

Outs: Flushdraw: 9: Je kan tegen two-pair (onwaarschijnlijk, omdat hij een par meestal gaat betten op de Flop) of betere Flushdraw spelen, maar hebt wel 2nd nut flushdraw HU, dus moet je niets discounten.

Two Pair: 2.5: Een K op de River gaat je vaak niet helpen en 7 wel.

OESD: 5: Met een A of 9 win je vaak, maar af en toe split je gewoon.

En totaal: 16.5. Heel goeie Equity, maar niet >50% (zijn <37%), dus heb je geen Valueraise als je tegen een betere par speelt. Een bluff gaat alleen folden.

Dus de Turn alleen callen en de River zeker cappen!
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Is het in een grotere pot wel de moeite om te raisen en hopen dat je hem wint?
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Ik bet wel de Flop als iedereen checkt met mijn par...

Als je van iemand op eens een bet krijgt op de Turn is het een bluff of een monster, dus call ik alleen down en laat hem bluffen. Met alleen de Flushdraw zonder Showdownvalue is het beter om te raisen, maar als je zelf de 7 hebt, gaat toch geen betere hand folden en protecten moet je toch niet met jouw Flushdraw.