Ace with you's way to pokerplayer

• Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Gegroet allemaal,

Hier is dan uiteindelijk mijn EIGEN blog :) Hier post ik voortaan al mijn dingen die ik meemaak. :)

Wat ik zelf eerst wil stabiliseren is:

- Het snappen van Pokertracker of een ander "gratis" software-gather programma

- Freerollen totdat ik een keertje iets win, zodat ik geen bankroll hoef te kopen.

- De basis van het spel spelen op No Limit Hold'em.

- De geavanceerde strategieën vermijden, totdat ik de basis ook echt onder controle heb.

- Discipline opbouwen. (ook in het echte leven gewoon)

Dit zijn de dingen waarop ik mij wil focussen.

Aangezien ik best wel een probleem heb met dingen leren wil ik graag dat ALS jullie posten hetvolgende niet willen posten:

- Geavanceerde tactieken. (dit gaat mij verwarren en ik ga het dan dus geheid proberen toe te voegen in mijn spel)

- Moeilijke termen gebruiken. (ik vermijd hands die hier worden gepost nu, omdat ik geen idee heb hoe ik ze moet lezen)

ALS jullie wel posten:

- Offtopic chat.

- Adviezen die goed bij mijn basistactiek past.

- Verhalen over vastigheid. De manier waarop jullie Betten en Raisen.

Ik hoop dat mijn thread niet al te snel in de vergetelheid valt, want ik wil nu echt eens leren pokeren en kan daarbij jullie adviezen goed gebruiken!

PS: Liefst tactieken over Toernooitjes aangezien ik mij nog niet wil bezighouden met cashgames.

- Salute
  • 87 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      als je wat over toernooitjes wilt lezen. hier staan een aantal artikelen.
      ik zou zeggen ga ze lezen. sla over wat je niet snapt, en probeer dit later nog eens te bekijken.

Win tickets voor de 100K!

verder tips voor freerolls.

speel de eerste paar levels extreem tight. maar speel je azen koningen en dat soort handen erg hard.

er zijn altijd debielen die de eerste rondes alles erin knallen (ik ook :D ). ben je wat verder in het toernooi dan kun je wat meer echt gaan pokeren.

op welke site speel je trouwens?
      en heb je uberhaupt wel een bankroll?
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Heey Marcel!

Ja, die aso's ook altijd! :P Ik speelde die "poker after dark" freerolls en "EM race event" freerolls op FT, maar ik vind die site niet zo leuk op de een of andere manier.

Ik speel altijd al op Pokerstars eigenlijk, omdat ik die het beste vind qua layout, zoeken van freerolls etc.

Freerolls die ik dagelijks speel:

Hubble's freeroll om half 3 ongeveer. (speel deze niet altijd)

Hubble's freeroll om half 5 ongeveer. (speel deze meestal wel)

Freeroll 50k satelite. (speel deze dagelijks)

Hubble's freeroll om half 9 ongeveer. (speel deze vaak)

Daily Telegraaf Exclusive rond half 9. (speel deze vaak)

Dit speel ik eigenlijk op een dag. Gisteren had ik dan een uitschieter dat ik 225ste eindigde op een hubble's freeroll, maar dat kwam omdat ik heel dom een all-in callde met 61,000 chips met pair zeven. Wat mij bezielde weet ik nog steeds niet.

De telegraaf's daily kom ik nooit ver, omdat ik dan meestal loop te kloten.

Over bankroll management: Nee, ik heb geen bankroll op het moment. Ik heb vaak kleine bedragen gestort van $ 10,00 alleen dat was vóór deze site en toen tilte ik.

Ik maakte acties nadat ik een $ 1,00 table verloor zoals het joinen van een heads-up tafel voor $ 5,00. Je raad het al. Totaal geen bankrollmanagement.

Nu twijfel ik of ik zou storten of niet. Wel ben ik mij nu bewust, dat ik mij niet moet concentreren op het geld.

Want nu ik weet dat zeezout er heel langzaam over doet heeft hij mij de inspiratie gegeven om het zelf ook rustig aan op te bouwen. Dus eigenlijk gewoon $ 1,00 toernooitjes spelen. Ik ben een redelijk goeie survivor als ik mij aan de SHK houdt.

Het andere probleem is, dat ik soms momenten heb dat ik denk: "shit, ik ben 500 chips verloren! nu moet ik all-in gaan!" dat is meestal tegen het eind van de avond. Hier moet ik dus echt aan werken door te stoppen met spelen voor geld en gewoon een freeroll te doen.

PS: Kleine bedragen sponsorren mag! :P (denk aan: $ 1,00)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik ervaar het vooral als erg leerzaam om je eigen spel naderhand te beoordelen.

Download bv de universal replayer. Daarin kun je de partij nog eens rustig hand voor hand nakijken en bij elke hand de overweging maken of je juist hebt gespeeld. Leer je heel veel van. Kom je er dan niet uit, dan post je die hand in het forum.

Ik analyseer de meeste SNG's helemaal en probeer bij elke gespeelde hand de optimale keuze te bepalen. Is wel tijdrovend, maar ook erg nuttig.

Overigens speel je volgens mij teveel freerolls. Concentreer je op 1 goede en besteed meer tijd aan leren. Het spelen van veel freerolls heeft namelijk een groot nadeel: Je leert verkeerd pokeren omdat je tegenstanders dat ook doen.

Leg voorlopig dus niet de nadruk op je BR vergroting, maar op je spelverbetering. Zodra je spel beter wordt ga je vaker geld winnen en groeit uiteindelijk je BR sneller.

Succes!

Z.
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Heey Zeezout:)

Het probleem met mijn spel is, dat ik roekeloze beslissingen maak. Ik ben al vaak dichtbij ITM geweest, maar verprutste het onnodig met stomme calls.

De grootste is die van gister: Ik call iemand die all-in had gedaan met al mijn chips! 61,000 het was zo onnodig, want er waren nog 11 plekken en op de 7e plek kreeg je al FTP die ik kon gebruiken voor de bonus die ik heb staan.

Ik weet wat mijn fout is en zodra ik die niet kan oplossen heeft het gewoon nog geen nut om verder te leren. Ik moet gewoon eerst stoppen met die roekeloze beslissingen.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Juist daarom moet je je spel verbeteren. Je moet leren gedisciplineerd te spelen en de beste methode daarvoor is, het niet langer zien als een toenooi en een gok die je neemt met een bepaalde hand, maar als een logische conclusie op een bepaald moment.

Dat all-in gaan is een gevolg van niet weten wat je moet doen. Zlefs al denk je het wel te weten. Je vertouwt op zo'n moment op je gevoel ipv je skills. Juist daarom is discipline nodig!

Door je eigen handen te analyseren ga je er meer over nadenken op het moment dat je een move wil maken en in de loop van de tijd ga je daarnaar spelen

Z.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Je kan ook gewoon een aantal vrienden doorverwijzen naar pokerstrategy en op die manier een bankroll beginnen via de Tell a friend optie.
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Mijn vrienden zijn alles behalve geïnteresseerd in poker :) Heb dat al geprobeerd.

Ga zometeen ( 20+ minuten) die freeroll van Pokerstars doen. 50k satellite.

Ik weet inderdaad niet wat ik soms moet doen. Bijvoorbeeld na de flop. Ik heb wel heel leuk mijn starthanden via die kaart, maar er staat niet bij wat je doet na de flop :)

Dan bedoel ik niet de handen die je made heb op de flop, maar meer over een situatie waar iemand je 400 raised en je hebt nog 2 kansen op een Straight of trips of fullhouse.

Soms laat ik me gaan en dan call ik serieus alles. Dan denk ik tijdens de call..... Hmmmmm..... misschien was dit niet zo slim :P

Ik ben er wel achter, dat je sommige hands niet speelt hoe goed ze ook lijken, maar dat zoiets op lange termijn niet werkt.

Zeezout of NLDpeter, zouden jullie mij kunnen helpen met het opzetten van zo'n systeem als pokertracker?

Ik had zo'n vriend uit Denemarken die mij Pokerstars heeft aanbevolen. Die gast is een semi-prof speler. (speelt internet toernooien en woont op zichzelf. Leeft van die inkomsten) Verdient zo'n ruige $ 5.000,00 in de maand. Waarschijnlijk ook nog belasting vrij, omdat hij het via een of ander systeem doet... Dat weet ik allemaal niet :)

Maar in ieder geval: hij liet mij pokertracker downloaden, maar ik snap geen ruk van dat programma'tje. Ik ben niet zo'n ster in al die dingen uitvinden en ook niet in het vinden van uitleg. Dus mocht er al een topic voor zijn: excuses, ik zoek daar niet goed op.

EDIT: Ik heb nu wel mijn grootste zwakheid ontdekt! Ik heb gemerkt dat ik van de 10 keer de hand AQ heb gespeelt en die maar 2 keer heb gewonnen. Ik moet stoppen met all-in gaan met zo'n hand pre-flop. Staat ook niet op de SHK.

Zelfde voor KQ en KJ. KJ staat niet eens op de kaart, hehe.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik werk zelf niet met tracking software, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Met welk programma werk jij dan? (ik noemde PT, omdat ik voor de rest geen andere weet)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Human Brain :D
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Leen me je hersenen even dan :D

(doe nu de daily 50k satellite, wish me luck!)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      aceswith you.

als je je nou gewoon eens aanleert om helemaal niks te callen.

alleen zelf de agressor zijn. zodra je moet gaan callen voor 2 kansjes om te hitten dan lig je vaak te ver achter.

de enige handjes waar je eventueel een kleine bet kan callen is een open ended straight draw. en een flush draw.
      maar die zou ik dan alleen callen voor een minimale raise.

ik zou zeggen laat de rest gewoon liggen en lach erom als die toch valt.

in principe call ik ook nooit, ik voel me nooit zo prettig als ik een bet moet callen.
      liever plaats ik zelf de bet.
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Dat is misschien wel een goeie tip ja. Dan heb ik meteen een situatie voor jou. Ik denk niet dat ik hem slecht heb gespeelt maar lig er nu wel uit.

Ik heb geen pokerhand extractor, maar de actie was zo voorbij eigenlijk:

Ik had: A9 of spades

Ik raise met: 125, (had nog 700+ chips)

Andere called mij.

Flop valt: TJQ, JQ waren suited of clubs.

Hij gaat all-in en ik volg hem.

Hij laat AK offsuit zien.

Turn: 9

River: 10

Was dit nou een echt slechte call om mezelf zo vroeg all-in te zetten?

Ik had een open end straight aan zowel lage en hoge kant.

Of had ik niet moeten callen met A9 suited? Ik denk zelf, dat het te vroeg in de match was en ik was OOP.

Als ik dit zo type was het eigenlijk een hele slechte zet van mij, want als ik niet zo geobsedeerd werd door de suited was ik nooit in zo'n situatie terecht gekomen.

Commentaar please en sorry voor het niet hebben van zo'n extractor.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      je legt de hand verkeert uit. Dat verteld mij dat je de basisprincipes van het spel niet begrijpt. Je noemt eerst je hand, en niet eens je positie. Aangezien positie in poker vaak een belangrijkere rol speelt dan de hand die je had, kunnen we onmogelijk commentaar geven op je hand. Als iemand toch commentaar geeft, dan is dit ongefundeert, aangezien het ONMOGELIJK is als je geen positie weet. Daarbij zeg je ook niet hoe groot de blinds waren, wat natuurlijk ook vitaal is. Mijn advies, herlees de artikelen, vooral degene over positiespel, en vraag je zelf af hoe belangrijk je pocketkaarten nu eigelijk echt zijn. Oftewel, waarvoor zijn ze belangrijk, wanneer zijn ze belangrijk, en hoe maak je gebruik van die informatie tijdens het spelen.
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Aha, dat is misschien dan altijd mijn probleem geweest :) Ik ga ze zeker eens doornemen, want zo kan het niet langer natuurlijk :)

Dankjewel Helemaalnicks!
    • roycus
      roycus
      Bronze
      En handen plaatsen uiteraard!! :) Daar leer je echt van :D

De eerste keer is het lastigst, maar daarna wordt het alleen maar leuker, en makkelijker......
      Je zult zien, dat als je een eigen hand plaatst, je hem na het converten nog steeds begrijpt. Omdat je hem zelf dus gespeeld hebt :P

Anway succes, en lees hier hoe je een hand moet plaatsen --------> Postrichtlijnen
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Bedankt mannen,

Ik zal mij ermee bezig gaan houden! Ik heb zojuist voor € 12,00 gestort dat is $ 20,00. Hiermee ga ik oefenen, want ik heb nu gemerkt, dat ik eigenlijk alleen maar fun wil en naast pokeren heb ik op het moment niet veel te doen.

Het is een goeie afleiding en het is vooral ook leuk. Ik zal eerst even een paar dollar toernooitjes doen en dan ga ik mij verdiepen in de handpost artikel :)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      aceswithyou.

ik zou niet gelijk beginnen met dollar toernooitjes.

de kans is namelijk groot dat je dan binnen no time weer blut bent. de kans is namelijk veel groter dat je niet ITM komt dan wel.

je hebt ook nog de 0,10 turbo op pokerstars. dan kun je voor die dollar 10 keer meedoen en de kans is groot dat je wel ITM komt.

en verder wat vind je leuker cash games of sit en go.

met die 20 dollar kun je namelijk ook uitbouwen.
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Ik ben die 20 dollar al kwijt. Op pokerstars merk ik, dat de "beat on the river" daar heel erg is.

Ik heb dus maar 33 euro aka 50 dollar op FTP gestort. Daar heb ik nu 90 dollar van gemaakt + ik heb mijzelf gekwalificeerd voor een 15k grd match die zometeen begint. :P (om 6u 's ochtends)

Ik vind SNG leuker dan Cash.