Maarten's pokercarrière

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Na enkele weekjes online pokeren met behulp van pokerstrategy dacht ik dat het maar eens tijd werd een blogje te starten.

Ik heet dus, hoe raad je het, Maarten.. 24 jaartjes oud en zit momenteel in mijn laatste jaar Toegepaste Economische Wetenschappen (slechte student, vraag maar niet verder :) ). Voor ik op deze site terechtkwam speelde ik af en toe een spelletje poker voor pakweg €5, als ik nu terugkijk naar die periode dan mag ik wel stellen dat ik slecht tot zeer slecht pokerde toen.

De eerste stapjes in de donkere wereld van online pokeren waren op Titan, dit gewapend met de $50 van PS en de SSS-tool van Zeezout en Simeonez. Na pakweg een weekje (slecht) SSS'en was mijn bankroll al gekelderd tot slechts $15. Ik begon de strategie beter te volgen en af en toe wat sng's te spelen met als gevolg dat mijn bankroll toch wat begon te stijgen. Maar ik merkte al vlug dat sng's veel meer mijn ding waren en besloot dan ook niet meer te shortstacken, zeker niet op Titan. Nu zullen vele wel denken/zeggen dat mijn bankroll het niet toelaat sng's te spelen, maar tenslotte moet je ook plezier hebben in je spel... als ik shortstackte op Titan had ik dit niet, met sng's wel. Raar maar waar, met plezier spelen resulteerde zich ook in beter spel. Twee weken terug stond mijn bankroll nog op $15, nu na heel wat sng's van $1 en 2$ staat mijn bankroll op $80. Ik ga altijd voor een eerste plaats en probeer zeer tight te spelen.

Verder heb ik via een andere site $25 + $25 (moet vrijgespeeld worden) op PartyPoker, hier speel ik enkel BSS met redelijk succes, mijn bankroll daar staat momenteel op $65.. de extra $25 bonus heb ik normaal gezien één van de komende dagen vrijgespeeld.

Dus....
      - BR Titan: $80
      - BR PartyPoker: $65

Ik zou langs deze weg ook even iedereen willen bedanken die me rechtstreeks en onrechtstreeks helpen hier op het forum. Zeker de feedback op mijn geposte handen apprecieer ik ten zeerste.

Gr.
      Maarten
  • 10 antwoorden
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Niet dat iemand geïnteresseerd lijkt :) .. toch maar even een update. Heb niet zo heel veel kunnen spelen de laatste tijd, maar als ik speelde dan ging het redelijk goed.

Bankroll op Partypoker gaat rustig omhoog en staat momenteel op 86$, nog een 38 PartyPoints en er wordt 25 bijgestort op mijn account.

Sng's op Titan gaan ook redelijk goed, twee eerste plaatsen rijker en mijn bankroll daar staat nu op 95$. Dezeavond hopelijk ook een ticket versieren voor de country battle.

Toch ben ik niet helemaal blij met mijn vooruitgang, ik heb zeer weinig handen gepost de laatste dagen en bijleren zit er ook niet meer bij. Ik ga proberen wat literatuur in de bibliotheek te halen, dit leest naar mijn mening veel makkelijker als online.
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Gaat goed zo. Goed dat je kritisch blijft en aan je spel wil blijven werken, zo kan het alleen maar nog beter gaan :D
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Maarten, wat ik al vaker gevraagd heb op deze site , maar toch ook jouw antwoord wil horen:

Hoe leer jij? ik lees het en lees het en lees het, maar weet niet hoe ik alles moet toepassen in een spel. Ook begin ik nu erg te twijfelen, dat freeroll (zowiezo zeker over dit speltype) + $ 1,00 Sng's niet goed voor mij zijn, omdat er zoveel mensen zo achterlijk spelen. (5 all-in waarvan 4 mensen een 45 offsuit hebben *voorbeeld*)

Goeie hands als AA en KK worden voor het leven gekraakt, door maniakken die callen met een hand als 79 offsuit en dan trips 9 hit. Kan het dus ook aan het speltype liggen?

Voor de rest: Goeie progressie man! Boeken zijn goed om te lezen :) Inderdaad beter dan internet, omdat je snel wordt afgeleid op zo'n site :D
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Aceswithyou
      Maarten, wat ik al vaker gevraagd heb op deze site , maar toch ook jouw antwoord wil horen:

Hoe leer jij? ik lees het en lees het en lees het, maar weet niet hoe ik alles moet toepassen in een spel. Ook begin ik nu erg te twijfelen, dat freeroll (zowiezo zeker over dit speltype) + $ 1,00 Sng's niet goed voor mij zijn, omdat er zoveel mensen zo achterlijk spelen. (5 all-in waarvan 4 mensen een 45 offsuit hebben *voorbeeld*)

Goeie hands als AA en KK worden voor het leven gekraakt, door maniakken die callen met een hand als 79 offsuit en dan trips 9 hit. Kan het dus ook aan het speltype liggen?

Voor de rest: Goeie progressie man! Boeken zijn goed om te lezen :) Inderdaad beter dan internet, omdat je snel wordt afgeleid op zo'n site :D
      Het belangrijkste lijkt mij dat je leert van fouten die je maakt tijdens het spelen.. dit vooral door handen te posten en te luisteren naar de raad van andere, meer ervaren spelers. Verder moet je zeker ook zelf je handen proberen evalueren, niet enkel handen die je verliest, ook handen die je wint. Zo heb ik bijvoorbeeld geleerd dat ik vlugger mijn hand moet durven neerleggen op de turn/river en aggressiever te spelen op de flop/preflop. Verder heb ik de strategie artikelen allemaal éénmaal doorgenomen en gebruik ik de sngtool waneer ik sng's speel.

Ivm deze sng's, uiteindelijk is het in jouw voordeel dat zoveel mensen slecht spelen en all-in gaan met crap. Wat je moet doen is zeker in de beginfase heel tight spelen. In de meeste sng's welke ik uiteindelijk win ben ik vaak serieus shortstacked eens de blinds redelijk hoog worden, maar door ook dan enkel goede handen te spelen werk je je vaak omhoog zonder te veel risico te nemen. Heb je de ICM-trainer al geprobeerd? Moet je zeker doen wanneer je sng's wil spelen.

Ivm AA en KK welke gekraakt worden door slechte handen, preflop game is zeer belangrijk met deze handen imo, zo moet je zien dat je niet tegen heel de tafel met je AA komt te zitten... Natuurlijk blijft geluk ook altijd een factor, het is normaal dat je niet iedere pot met KK of AA wint.
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      de ICM-trainer is toch puur voor het fold of pushen? (ik had 62 van de 72 goed beantwoord by the way)

Mijn betting pattern is ook goed vind ik zelf. 4x BB + 1x BB limper, Potsized bet als ik mensen eruit wil pushen en continuation bets wanneer ik zeker weet, dat de tegenstander voor een hand aan het drawen is. (of 700 chips op een pot van 1300 chips betten om hem eruit te jagen)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      aan aceswithyou.

die 4xbb + 1 per limper is meer voor cashgames.

en ook moet je in sit en go en toernooien de pre flop raises wat kleinere maken aan de hand van hoeveel big blinds je nog hebt.

anders commit je jezelf aan elke pot die je speelt.
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Hoe bedoel je?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      nou is dit niet perse het geschikte topic.

dit is van maarten.

maar stel je hebt 6000 fiches en de blinds zijn 200 400.

op het moment dat er een limper is moet je volgens deze regel: 4x400+400 inzetten.

dit is 2000 fiches terwijl je er 6000 hebt. op het moment dat de flop komt en je maakt een contiunation bet zit eigenlijk alles er al in. de pot is namelijk al 5000 fiches minimaal.

dus plaats je in sit en go vaak maximaal 4x de bb als raise. ook al heb je al een aantal limpers.
      je zorgt er met zo`n grote raise namelijk voor dat je niet meer uit de pot kan.

ik plaats zelf meestal 3x de bb als raise.

in mijn voorbeeld zou ik dan 4800 overhouden op de flop in plaats van 4000.
      en zou ik dus nog makkelijker uit de pot kunnen als ik de flop gemist zou hebben.

hopelijk verduidelijkt dit een beetje en anders vraag het maar in je eigen topic.

ps

dit geld dus vooral als de blinds wat hoger zijn en je stack in verhouding wat minder.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Aceswithyou
      de ICM-trainer is toch puur voor het fold of pushen? (ik had 62 van de 72 goed beantwoord by the way)

Mijn betting pattern is ook goed vind ik zelf. 4x BB + 1x BB limper, Potsized bet als ik mensen eruit wil pushen en continuation bets wanneer ik zeker weet, dat de tegenstander voor een hand aan het drawen is. (of 700 chips op een pot van 1300 chips betten om hem eruit te jagen)
      Push/fold is dan ook de belangrijkste fase in een sng :) . Ik vind het moeilijk een vast betting patern te hebben voor sng's, ik breng liever wat variatie in mijn spel, zeker in de latere fases.

Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      aan aceswithyou.

die 4xbb + 1 per limper is meer voor cashgames.

en ook moet je in sit en go en toernooien de pre flop raises wat kleinere maken aan de hand van hoeveel big blinds je nog hebt.

anders commit je jezelf aan elke pot die je speelt.
      Hier ben ik het niet volledig mee eens, dat je vlugger pot commited bent eens de blinds omhoog gaan is zeker waar.. maar hier lijkt me kaartselectie en positie belangrijker. Ik raise nog steeds 4x de BB als ik a) goede positie heb en b) een goede hand heb. Preflop spel is dan naar mijn mening ook cruciaal in sng's eens de blinds de hoogte in gaan. Liever al men geld er preflop in met een goede hand, dan te moeten folden op de flop met een zeer goede hand preflop.

edit: na je verduidelijking (welke ik pas las nadat ik dit gepost had) kan ik je al wat meer volgen :) .. al hangt het natuurlijk nog altijd af van de sterkte van je hand en de positie.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Even een kleine update.. de laatste dagen ging eigenlijk niets echt goed. Bankroll op Titan is lichtjes omlaag, 93$ nu.. dit voornamelijk door veel 4e plaatsen in sng's. Eens ik in push/fold fase kwam deed ik vaak de juiste push preflop, werd gecallt door veel slechtere handen welke dan toch wonnen.

Ik heb ze nog eens allemaal herbekeken en in 9 van de 10 gevallen lag ik ver voor eens het geld erin ging. Echt ontevreden kan ik dus niet zijn, dat komt nu éénmaal voor.

Op PartyPoker daarentegen is mijn br gezakt met 25$, maar dankzij een bonus 25$ staat deze nu breakeven. Oorzaak was voornamelijk slecht spel, maar ook heel wat bad beats. Zo werd net nog mijn nut straight verslaan door een runner runner full house. Verder is het duidelijk dat ik nog heel wat moet werken aan mijn spel in cash games, acties op de turn en river zijn vaak zeer slecht.