AKo K op de flop

• tuneboy2301
      tuneboy2301
      Bronze
      had ik deze hand anders moeten spelen? Ik dacht dat hij op de flushdraw zat, dus ik zet hem allin op de turn omdat zijn stack nog maar potsize was. Ik had meer moeten betten op de flop zie ik nu, ongeveer 2/3 pot? of $2?

$0.15/$0.25 No Limit Holdem
      8 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($29.30)
      UTG+1 ($10.00)
      MP1 ($6.50)
      MP2 ($24.45)
      CO ($24.60)
      BTN ($15.60)
      SB ($27.60)
      BB ($25.00)

Pre-flop: ($0.4, 8 players)
      1 fold, UTG+1 bets $1, MP1 calls $1, 5 folds

Flop: 5:heart: 4:heart: K:spade: ($2.4, 2 players)
      UTG+1 bets $1, MP1 calls $1.

Turn: T:club: ($4.4, 2 players)
      UTG+1 bets $4.50, MP1 goes all-in $4.50

River: 2:diamond: ($13.4, 2 players)

Final Pot: $13.40
      MP1 shows: 3:diamond: A:diamond:
      UTG+1 shows: K:diamond: A:club:

MP1 wins $12.75 ( won +$6.25 )
      UTG+1 lost -$6.50
  • 5 antwoorden
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      ik hoop dat je die grappenmaker bij je favorite spelers hebt gezet... een allin callen met een gutshot en een overcard...whahahahaha

vraag... waarom zit je met 40bb aan die tafel? ben je een sss'er en had je net gedubbeld?
      je kan aan een tafel gaan zitten met een max van 100bb. als je de bankroll hebt op dat limiet om dat te doen dan MOET je dat doen. anders is het moeilijk om value te halen uit mooie handen die je speelt. voor setvalue kan je niet callen. draws zijn dan ook niet zo rendabel. en je tegenstander kan net iets meer aan je verdienen dan je lief is.
      als je sss wilt spelen moet je aan een tafel gaan zitten met 20bb, met het oogmerk om allin te gaan preflop en evt op de flop

40bb is vlees noch vis. sterker nog .. het is tarly... niet te knagen...

je preflop bet is oke, 4bb (en als er limpers zijn doe je nog een bb erbij voor iedere limper).
      je tegenstander is een officiele shorty en tegen dit soort stacks ben ik bereid allin te gaan als ik mijn kaart hit. of die nou een draw heeft of niet.

je flopbet moet idd iets hoger. je hebt je kaart gehit en je wilt zijn hele stack.
      bet hier dus iets van 3/4 pot en als je vermoed dat hij voor de draw gaat, en daarvoor wilt betalen, kan je ook een helepot betten.
      zeker als je met 100bb aan de tafel zit en je tegenstander ook met 100bb is zo'n kleine flopbet een big nono. je geeft je tegenstander goedkoop een turnkaart. betalen zullen ze voor hun draws.
      het gaat gebeuren dat ze ooit een keer een draw hitten, en jij bent misschien bang dat je veel gaat verliezen als je teveel bet. boeie, ze zullen hem vaker missen dan raken dus iedere keer dat ze missen betalen ze daar veel voor, en dat word op de lange termijn jouw winst.

je turn duw vind ik oke, ik denk dat hij nu called omdat het a, een nitwit is fransoos?)...b, door jouw lage bet op de flop denkt je tegenstander misschien dat je alles gemist hebt en nu de pot wilt kopen. is het nog een matige call met Ahoog en een gutshot , maar toch...

goed gaan
      ps wil je de volgende keer de handen van je tegenstander niet meer erbij zetten. alleen jouw hand en de actie die er op het board komt is genoeg. dat maakt het beoordelen van je speelwijze wat objectiever en dus beter.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Flopbet mag idd iets hoger, ~2$. Verder nh :)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      als je de bankroll hebt op dat limiet om dat te doen dan MOET je dat doen.

40bb is vlees noch vis. sterker nog .. het is tarly... niet te knagen..

Dit is niet per definitie waar, wel deels. Omdat jouw stack even groot is als de stack van je tegenstanders, lopen zij als zij tegen jou spelen tegen dezelfde handicap aan als die jij hebt.

Er is wel degelijk een strategie te schrijven voor 40bb stacks, alleen het is veel moeilijker dan om er een te maken voor een ofwel diepe, ofwel korte stack.

Wat Boschmann dus probeert te zeggen, is dat omdat ps.com zoveel research in de stacksizes 100bb's en 20bb's gestopt heeft, en de 40bb stack in principe theoretisch minder 'optimaal' is, dat het daarom onlogisch is om je voor 40bb's in te kopen.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      damn..... dude heeft een fokking gutshot

wat Boschman zegt: buddy-en die hap en een aantekening maken
    • tuneboy2301
      tuneboy2301
      Bronze
      het is al eens eerder tegen me gezegd dat ik niet met 40BB in moet kopen, maar ik speel geen SSS en als ik met 100BB inkoop, dan kijk ik teveel handjes vanuit LP, ik weet dat dit een kwestie van discipline is, maar ik doe het toch :rolleyes:
      terwijl als ik met 40BB aan tafel ga zitten en ik zit op 100BB na een paar handen, dan blijf ik gewoon op dezelfde manier doorspelen, en dan gaat het best goed. maar met 100BB direct aan tafel gaan zitten wil ik nog wel eens caleen met -EV handen.
      Moet hier zeker nog aan werken ;)

en de speler in de geposte hand is toegevoegd aan de buddylist. toch valt het me op dat er best veel spelers zijn die dit soort dingen doen. Ik zat net nog in een S&G 2.20, waar iemand met 22 allin ging op een J-T-9-T board met heel veel actie voor hem. maar ja, zonder hen zouden wij niet kunnen verdienen :D