correcte redenatie? NL4

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      ***** Hand History for Game 7011060303 *****
      $5 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 28, 06:49:38 ET 2008
      Table Speed #1372890 (Real Money)
      Seat 2 is the button
      Total number of players : 5
      Seat 1: Flyangel1 ( $2.67 USD )
      Seat 4: chen1222 ( $3.19 USD )
      Seat 5: waasi26 ( $5.07 USD )
      Seat 2: MartyK32 ( $1.95 USD )
      Seat 8: Rodriver ( $6.50 USD )
      chen1222 posts small blind [$0.02 USD].
      waasi26 posts big blind [$0.04 USD].
      ** Dealing down cards **
      Dealt to MartyK32 [ Kc Qc ]
      Rodriver raises [$0.08 USD]
      Flyangel1 calls [$0.08 USD]
      MartyK32 calls [$0.08 USD]
      chen1222 calls [$0.06 USD]
      waasi26 calls [$0.04 USD]
      ** Dealing Flop ** [ 4c, 8c, 9d ]
      chen1222 bets [$0.16 USD]
      waasi26 folds
      Rodriver calls [$0.16 USD]
      Flyangel1 calls [$0.16 USD]
      MartyK32 calls [$0.16 USD]
      ** Dealing Turn ** [ Ah ]
      chen1222 checks
      Rodriver checks
      Flyangel1 checks
      MartyK32 checks
      ** Dealing River ** [ Th ]
      chen1222 checks
      Rodriver checks
      Flyangel1 checks
      MartyK32 bets [$0.40 USD]
      chen1222 folds
      Rodriver did not respond in time
      Rodriver folds
      Flyangel1 folds
      MartyK32 does not show cards.
      MartyK32 wins $1.39 USD

Op de flop easy call, blij dat er 4 meekwamen goed voor de odds... dan valt die hele 3e klaver niet meer.

Met de A was blijkbaar niemand blij op de turn. Waren 4 recht door zee spelers. Ze konden afgooien als ze zelf niet de actie begonnen waren viel me op in die 20 handen met ze aan tafel en anders gingen ze met hun hand ten onder als ze eenmaal begonnen met betten. en dan echt ruig aas hoog hard betten en die ander ook nog callen

Dan wordt de river doorgechecked. Ik had geeneen die checkraise zien gebruiken die 20 handen dus vlakte die optie helemaal uit. 1 dollar id pot.

Ik had ook alles gemist, ik rekende op een TJ, 88 ofzo en nog een suited hand tegen die allen niet hoger dan een paartje tienen kwamen.

Was redelijk tight dus om die reden gaf ik mijzelf een redelijke kans dat deze bluf lukte ook omdat ze recht door zee waren en nog geen CR gezien had. Verder waren het spelers die zich absoluut niet druk maakte of nadachten over wat de ander zou kunnen hebben

uitgaande dat het 50/50 lukt, is de actie gezien positie, toch goed?
      50x win je een dollar 50x verlies je 40 ct (met checken verlies je sowieso)
      met NW van 30 dollar.. 50 - 20 = 30D

zelfs al lukt dit maar een 3 op 10 keer is het toch nog steeds goed? natuurlijk weet je het niet zo precies.
      30x 1 = 30 - 70 x 0,40 = 28; 2 dollar winst....

klopt deze redenering een beetje? en is 40 ct een ideale size gezien het verloop?
  • 8 antwoorden
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      zoals ik al eens eerder geschreven heb, kan ik er ook niet tegen als een hand 2 keer doorgecheckt word. ik MOET dan betten. heeft me al een hoop geld gekost en opgeleverd.
      ik kan niet met zekerheid zeggen of deze verhouding 50/50 is. hoe kom je bij deze redenatie?

ikzelf had trouwens preflop geraised en ook deze flop zou ik gebet of geraised hebben.
      een A op het board is altijd leuk. als je een contibet maakt op een Ahoog board kan je ook altijd iets minder contibetten dan anders. als je gecalled word of geraised word dan heeft de ander de A. klaar.

officieel moet ik zeggen: foei, je bluft tegen 4 spelers in. das niet slim, de kans dat iemand met die T iets groots gehit heeft is duidelijk aanwezig. en als er 20 handjes niet gecheckraised is, dan kan dat nu wel eens gebeuren. 20 handjes is een te kleine sample size.
      (maar ik had ook gebet, en waarschijnlijk verloren)
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      mwha pakte gewoon maar een getal 50/50 ->

stel dat het de helft vd keren goed gaat, had het gevoel haast zeker te weten dat ze zouden folden bij een juiste bet, met name omdat ik van die 20 bijna niet gespeeld had. Wilde eerst weten wat voor soort figuren daar zaten. dacht met die aas dat er heel misschien 1tje voor de checkraise zou kunnen gaan en toen de river ook weer werd doorgechecked, dacht ik niemand heeft die aas. Die hadden zeker gebet. plus iedereen had 36ct ingelegd, voor de sd nog eens 40 zonder aas, is nogal wat. Zeker tegen de persoon (ik) die de hele tijd heeft zitten folden. volgens mij zetten ze me ook op de aas als ze er al bij stil stonden.

ik vind dat lastig de flop te raisen, er zitten nogal explosieve types tussen die daar direct overheen rammen en dan wordt het fold. met name die naast me die opende was er zoeen. Ga er dan liever niet over tenzij ik echt iets moois heb.

Maar stel we reraisen wat voor bedrag adviseer je mij?

5x 8ct PF
      4x 16ct F

Wordt die reraise dan geen beste bet sinds de pot al 1 dollar is??
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      verder wel NH toch?

zelfs al was die gecalled is het opzich ook een nice play dacht ik zo?
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik had zelf de flop geraised. je ehbt hier twee overkaarten en een flushdraw. Door te raisen druk je een eventuele straight draw en lage paartjes uit de hand, en zit je waarschijnlijk heads up tegen top pair. als de turn een mooie scarecard komt kan je hier met een bet de pot oppakken.

als je de flop zo hebt gespeeld zou ik de turn betten. iedreen checked hier naaa je toe en je hebt waarschijnlijk 15 outs (3 koningen, 3 vrouwen, en 9 klaveren) met een potsize bet is de kans behoorlijk groot dat je hier de pot oppakt. zeker omdat de aas een goeie scarecard is.

de river zou ik hetzelfde spelen. als de turn en river allebij door 4 mensen gechecked worden moet je hier gewoon preberen de pot op te pakken. Ik zou zelf wel wat meet betten, 3/4 pot is meestal wel goed. ik vind de bet van minder dan 1/2 pot gewoon te weinig. Op hogere niveaus kan je daarmee een valuebet representeren, maar op 4NL moet je gewoon genoeg betten als je iemand de pot uit wil hebben.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ja turn betten is ook een goede optie... maar ik maakte me beetje zorgen voor een mogelijke checkraise van ak/aq dacht dat iemand dat ook wilde doen en toen die river ook werd doorgechecked had ik zoiets van niemand heeft echt wat - punt was dat die pot vrij groot was tegenover mijn stack om de turn te betten.

Als er nog kaarten moeten komen is het lastig om ze eruit te drukken in mijn ervaring, maar dat zal wel spelgerelateerd zijn en bij iedereen verschillend. Als ik de turn een 40 ct bet en ik wordt gecalled dan sta ik wel te kakken op de river en een follow up bluf te doen (die dan haast de rest van de stack wordt wil het geloofwaardig overkomen), terwijl slap doorchecken beter is wat je imago nou niet echt eer aandoet. of ik wordt gecheckraised en dan kan ik echt niet callen terwijl ik met de gratis kaart de flush kon maken...
      Pak een hand A9 bv op dit board die is ideaal om te checken, 4 mensen hebben interesse getoond en jij bent 1e of 2e. Is voor mij standaard check als er wat agressievelingen in zaten ondanks dat de flushdraw er ligt.. Zat ik hier 1e was ik allin gegaan want ik was vrij rustig aan tafel en die anderen ook en het bedrag was substantieel wat er in lag tegen de flush draw. Maar vond het heel erg raar dat er niet doorgebet werd. die 1e persoon ging later in een andere hand allin met KQ high tegen AK high op alle straten een potbet.

Tegen die ongedurige spelers neem ik zelf maar zo min mogelijk risico. had hier die afweging gemaakt omdat ik een checkraise kans best goed mogelijk achtte.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      3/4 pot bet op de river heeft dat wel een + EV trouwens???
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Converteer aub je handen, dat maakt het overzichtelijker :)
      Ik had denk ik geraised op de flop, je hebt 2 overs, een flushdraw en een runner runner straightdraw, en niemand toont echt veel sterkte in de hand.

Zoals gespeeld slaat je riverbet slaat absoluut nergens op, er is geen enkele hand waarmee je zou flatcallen op de flop, checken op de turn en betten op de river. Je hand is heel transparant, namelijk een busted draw, en ik zou je callen met elk paar.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      timor heeft helemaal gelijk imo, ik zou hier altijd semibluffen op de flop / turn om in ieder geval sterkte te tonen, als je je draw mist met check/call en vervolgens gigantisch gaat betten is het duidelijk dat je bang bent om gecalled te worden en dus een obvious bluff