nix potbuilding - donkbet rules

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      Goh wat voor hand zou ik hebben, zit al een tijdje die donkbets te maken en t valt me op dat ze juist contraproductief werken. Mensen kunnen enorm slecht wegleggen, dus aanpassen a/d doelgroep, gebruik van maken. oftewel, ze nemen je niet serieus, die geflopte sterke hand gewoon goed wegbetten. sets en de hele boel.

Mijn raad voor NL4: Goed veel donkbets maken, anders folden ze hem maar, kunnen ze toch niet. Voorbeeldje

uitzondering als er amper nog wat inzit, dan beter checkraise of licht betten, turn aanpakken!

***** Hand History for Game 7011764267 *****
      $5 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 28, 12:22:31 ET 2008
      Table Speed #1373118 (Real Money)
      Seat 9 is the button
      Total number of players : 5
      Seat 4: soepie23 ( $2.90 USD )
      Seat 9: stonie54 ( $4.66 USD )
      Seat 10: MartyK32 ( $1.71 USD )
      Seat 3: ICM2008 ( $2.89 USD )
      Seat 5: MiKnight ( $4.88 USD )
      MartyK32 posts small blind [$0.02 USD].
      ICM2008 posts big blind [$0.04 USD].
      ** Dealing down cards **
      Dealt to MartyK32 [ Jc 6d ]
      soepie23 calls [$0.04 USD]
      MiKnight folds
      stonie54 calls [$0.04 USD]
      MartyK32 calls [$0.02 USD]
      ICM2008 raises [$0.04 USD]
      soepie23 calls [$0.04 USD]
      stonie54 calls [$0.04 USD]
      MartyK32 calls [$0.04 USD]
      ** Dealing Flop ** [ Kh, As, Qc ]
      MartyK32 checks
      ICM2008 checks
      soepie23 checks
      stonie54 checks
      POT 32ct
      ** Dealing Turn ** [ Th ]
      MartyK32 bets [$0.44 USD]
      ICM2008 calls [$0.44 USD]
      soepie23 folds
      stonie54 folds
      ** Dealing River ** [ 7c ]
      MartyK32 bets [$0.52 USD]
      ICM2008 calls [$0.52 USD]
      MartyK32 shows [ Jc, 6d ]a straight Ten to Ace.
      ICM2008 doesn't show [ Tc, Kc ]two pairs, Kings and Tens.
      MartyK32 wins $2.13 USD from the main pot with a straight, Ten to Ace.
  • 6 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ok, niets mis met donkbets op dit niveau, maar ik zou eigenlijk gewoon niet completen laat staan nog es een minraise callen met J6o... :p
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ja ik tel altijd hoeveel mensen er in de pot zitten en dan heb je de implied odds en pot odds mee, 2 pair of trips en ik ga er wel voor en anders fold op de flop. pak je soms echt lekkere potten mee.

Nu is die J6os ook wel een echte baggerhand ja ^^
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Fold preflop, verder nh :)
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Jullie completen de SB bijna nooit als ik het zo hoor of niet??

Dat jullie deze zouden folden kan ik me goed voorstellen, hier was ik ook niet echt blij mee en ook dat ik er uberhaupt nog iets uitkreeg een wonder.

En al die hande Q3o J4os, zijn ook allemaal baggerhanden... Maar hier moeten jullie het toch wel mee eens zijn: "Onwaarschijnlijke handen leveren geld op" Dr zijn knetterveel lui die een miniraise zelfs met azen beginnen en meestal is het MP, en reken maar dat ze graag op de flop de hele boel erin mieteren. Ik doe dit ook nog niet al te lang, maar de implied odds zijn gewoon knettergoed plus je weet direct hoe je ervoor staat. en die paar x waar ik hem fold, heb ik menig flop waar ik nog spijt van heb dat ik fold. Plus een Cbet is zo waarschijnlijk nog niet. Verschilt per speler. Dus met wat mazzel heb je een gratis 4e kaart.

Mijn enige eisen zijn minimaal 4 spelers en wel enigszins gecoördineerde kaarten wil ik de 1,5 BB vanuit de SB best aanvullen. Anders haal ik er niet genoeg uit. En ik moet een ruwe schets hebben van wat ze ongeveer in hun hand hebben.

Maar met een q3os ofzo zou ik 1,5 BB idd ook niet gecalled hebben, maar ik had al gecompleted en in dit geval was het veld ook niet agressief dus met een beetje mazzel kon ik ook nog de 4e kaart zien.
      Vandaar,

ik weet niet hoe pokertracker werkt, maar anders kon ik eens uitzoeken of het +ev is, maar zon rare gedachtegang is dit toch niet?!
    • Emtiy
      Emtiy
      Bronze
      Ik complete ook vaak in dit soort situaties. Lijkt me inderdaad niet vreemd door de goede implied odds. Voor de odds is het wel belangrijk dat je zelf en de tegenstanders geen hele kleine stack hebben.

Ook moet je op de flop natuurlijk niet gaan bluffen of geld inzetten op middelmatige handen, als je dit regelmatig doet is het sowieso -ev.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      klopt, is enorm lastig als je top pair op het bord hebt liggen met een middelmatige kicker, hoe speel jij die: check/call of check/fold? tegen een gemiddelde tegenstander... tegen sommigen heb ik nml echt moeite om hem weg te gooien. helemaal omdat je hem dan soms op de turn alsnog dumpt. Bv TJ op J52... Dat soort vind ik altijd wel lastig, tegen 3 of 4 limpende mensen... hoe zou jij dat doen?