AJs top pair op flop

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Kwam redelijk hard aan :) ... call op de flop--> ik zette hem op AKs, AQs, KQs van schoppen, wilde zien wat de turn gaf om dan verder te kijken.
      edit: nu ik het nog is bekijk had ik beter gewoon kunnen folden op de flop

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)       
      Position:
      Stack
      MP3:
      $10,70
      Hero:
      $16,20

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with J:diamond: , A:diamond:
      UTG+1 folds, UTG+2 raises to $0,20, MP1 folds, Hero raises to $0,60, MP3 calls $0,60, 5 folds.

Flop: ($1,55) J:spade: , 9:spade: , 6:club: (2 players)
      Hero bets $1, MP3 raises to $2,50, Hero calls $1,50.

Turn: ($6,55) T:diamond: (2 players)
      Hero bets $4, MP3 raises to $7,60 (All-In), Hero calls $3,60.

River: ($21,75) A:club:

Final Pot: $21,75

Results follow (highlight to see):
      MP3 shows [ Ah, As ] three of a kind, Aces
      Hero shows [ Jd, Ad ] two pairs, Aces and Jacks
      MP3 wins $20.75 USD with three of a kind, Aces.
  • 7 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      OOP reraisen met AJ is niet het beste wat je kan doen, folden is hier idd betere optie imo.

Anyway, zoals gespeeld zou ik 3/4 tot volle pot betten op flop angezien die redelijk drawy is en je de pot zo liefst hier al oppikt.

Je wordt hier op flop geraised en al heb ik zelf ook altijd veel moeite om TPTK weg te leggen, hier is het waarschijnlijk de beste optie want er zijn maar weinig handen die je verslaat na zo'n raise denk ik...
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      in een FR game is AJs een def raisinghand na een minbetter. mijn regel van raisen is in dit geval iets anders dan 4bb+limper. ik raise nu 3 keer de minbet +de blinds. dus in dit geval 75c (laten we er 80 van maken).

een speler IP called een raise en eigenlijk kan hij ook verwachten dat de minbetter ook zal callen. maw een middenhoog paartje die op een set hoopt.

hij raised je flop bet en hier wordt het moeilijk. een flushdraw zet ik niet in zijn range. met AKs had hij je moeten rereraisen. en als jij denkt dat hij op een schoppendraw zat op de flop dan had JIJ moeten rereaisen. je tegenstander dicteert nu het tempo en de prijs waarop hij een turnkaart mag zien, en ook evt een riverkaart.
      ik heb alleen maar TPTK en ben klaar met de hand. misschien komt dit weak over MAAR DAT KOMT OMDAT IK WEET DAT HIJ AA HEEFT.
      STOP MET HET POSTEN VAN RESULTATEN. X( ZELFS IN HET WIT.
      RESULTATEN ZIJN TOTAAL ONBELANGRIJK. :O

edit: sr van de kwaaie hoofdlettters maar ik merk dat ik niet goed naar deze hand kan kijken omdat ik weet wat het resultaat is. ook je opmerking boven aan het stuk vertelden me al dat deze hand niet zo goed afloopt.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Op de flop zet ik hem op QQ... Toen ik de resultaten zag was ik best blij met mijn read want QQ is net als AA een overpair :P xD

Anywayz. Ik had hem in die situatie gefold. Je hebt nog te veel spelers achter je en de range waarmee hij minbets maakt UTG is altijd monsters of zwakkere broadways... In late position had ik hem wel gespeeld of MP3 ook wel.. maar dan zou ik eigenlijk liever callen dan raisen...

Op de flop hit jij TPTK op een niet zo heel erg duidelijke flop. Daarmee wil ik zeggen dat het simpeler te ontdekken is of iemand echt een hand heeft of niet. JJ, 99, 66 geven actie, QQ,kk,AA ook. KJ is spelerafhankelijk. En alle andere handen die jouw niet beaten callen hier meestal. KQ, AK, AQ, zijn meestal wel handen in zijn range. Tenminste ik herinner me nog toen ik een fish was minraisde ik alle zwakkere broadways utg.

Als hij natuurlijk op een blanc turn gaat reraisen weet je dat hij een monster heeft. Net als bij een completed draw.

Zulke potjes zijn dus wel heel belangrijk om klein te houden dus op de flop bet ik 0,80 cent bij een reraise is het gewoon fold omdat je gewoon heel veel moet investeren tegen een kut range die voorligt op de jouwe. Zoals ik al zei 66,99,JJ,QQ,KK,AA heeeeel misschien KJ of AJ en alleen die handen zijn goed voor jouw.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      zoals AjFonso al zegt, je ligt hier achter op zijn range. je verslaat hier eigenlijk heel weinig. je moet je gaan afvragen wat voorhand hij preflop een raise en een reraise me zou callen en deze flop zo zou spelen. dat zijn A/A, K/K, Q/Q, J/J 9/9 6/6 A/J, K/Js en misschien A/K, A/Q of K/Qvan schoppen Q/Js, 10/Js en 10/10 Je verslaat hier een Flushdraw, maar die heeft nog steeds erg veel outs. en K/Js, Q/Js en J/10s. tegen de flushdraws ben je maar 55% favoriet, dus dat is bijna een coinflip.

dan blijft er over
      je ligt voor tegen
      -K/Js
      -Q/Js
      -J/10s

je ligt achter tegen

-A/A
      -K/K
      -Q/Q
      -J/J
      -9/9
      -6/6

je bent 50/50 tegen

A/Q :spade:
      A/K :spade:
      K/Q :spade:

daarbij moet je je ook nog afvragen of deze speler wel slecht genoeg is om een raise en een reraise te callen met J/10s, Q/Js of K/Js ald dat niet het geval is lig je achter tegen elke hand in zijn range
      Al met al lig je hier ver achter tegen zijn range ookal callt hij preflop een raise en een reraise met deze handen, en als hij dat niet doe ben je of 50/50 of je bent (bijna) drawing dead. Hier moet je dus gewoon je tptk folden.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      [quote][i]Oorspronkelijk gepost door boschman123[/i
      STOP MET HET POSTEN VAN RESULTATEN. X( ZELFS IN HET WIT.
      RESULTATEN ZIJN TOTAAL ONBELANGRIJK. :O

edit: sr van de kwaaie hoofdlettters maar ik merk dat ik niet goed naar deze hand kan kijken omdat ik weet wat het resultaat is. ook je opmerking boven aan het stuk vertelden me al dat deze hand niet zo goed afloopt.[/quote]Ok, ik zal hier in het vervolg rekening mee houden :) .

ps: je moet het resultaat niet lezen he
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      :P
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Je reraise preflop mag hoger, zoals boschman al zei naar 0.75$ ofzo.
      Ik zou meer betten op de flop, deze is drawy.
      Ik vind zijn raise op deze flop heel angstwekkend. Wanneer hij zou semibluffen zou hij waarschijnlijk groter raisen, en zoveel draws zitten er gezien de preflopactie niet in zijn range. Dit is een way ahead/way behind situatie wat mij betreft: In het beste geval denk ik dat je hier split tegen een andere AJ maar ik denk dat hij hier vaak een geslowplayed overpair heeft of een set. Fold en wacht op een betere situatie.

En inderdaad: stop met het posten van resultaten, deze beinvloeden het handbeoordelingsproces.