AQ vanuit sb

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Villain speelt zijn set koningen zeer slow... Nu, dat de hand zeer slecht gespeeld is van mij moet je me niet meer zeggen :) . Zeg me gewoon hoe jullie deze hand zouden gespeeld hebben.

Wat ik zelf al dacht, raise preflop of fold.

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)      
      Position:
      Stack
      BU:
      $24,56
      Hero:
      $12,23

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with Q:diamond: , A:club:
      5 folds, BU raises to $0,40, Hero calls $0,35, BB folds.

Flop: ($0,90) K:club: , 8:spade: , K:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,50, BU calls $0,50.

Turn: ($1,90) A:spade: (2 players)
      Hero bets $1,25, BU raises to $3,00, Hero calls $1,75.

River: ($7,90) 6:diamond: (2 players)
      Hero bets $5, BU calls $5,00.

Final Pot: $17,90

Results follow (highlight to see):
      BU shows [ Kh, 2h ] three of a kind, Kings
      Hero shows [ Qd, Ac ] two pairs, Aces and Kings
      BU wins $17.01 USD with three of a kind, Kings.
  • 4 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Een raise callen vanuit SB is zwak. Of reraisen ofwel folden. Ik zou reraisen, omdat een raise vanuit de button niet noodzakelijk een sterke hand is.

Als ie callt, gewoon cbet maken 2/3 pot op flop, callt ie hier nog ga ik over naar check/fold...
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Neoken
      Een raise callen vanuit SB is zwak. Of reraisen ofwel folden. Ik zou reraisen, omdat een raise vanuit de button niet noodzakelijk een sterke hand is.

Als ie callt, gewoon cbet maken 2/3 pot op flop, callt ie hier nog ga ik over naar check/fold...
      Inderdaad, het eerste wat je zegt bedacht ik onmiddelijk na mijn call.. cbet van 2/3 doe ik bijna altijd op de flop bij een dergelijke hand (hier iets minder, maar komt zo nauw niet denk ik).

Op de flop had ik inderdaad wat verder moeten nadenken en moeten folden... Probleem is dat ik er toen redelijk zeker van was dat hij geen koning had, wat natuurlijk ongelofelijk dom is aangezien je dit niet kan weten... Ik gokte op een low pocket pair of suited connectors. Hij speelde redelijk loose en raisede veel handen preflop, had dan ook geen koning verwacht te zien aan zijn spel op de flop.

Ochja, kan er maar wat van leren voor de toekomst :) .
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      yep AQo is idd een zaadhand vanuit de SB.
      als het een tegenstander is die net iets teveel vanuit de CO of BTN raised , en als hij een hoge ats attempt to steal heeft dan zal ik hem reraisen met AQ. als hij called zal ik al wat voorzichtiger worden. iets meer dan halve pot is genoeg (op een nondrawie board) om te zien of hij iets heeft.
      als ik gecalled word ben ik klaar met de hand.

tegen een goede speler kan ik ook wel eens AQo folden, maar das niet zo vaak.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Een buttonraise reraise je best met AQ vanaf de SB. Zijn range is zo wijd dat je voorligt op zijn range, en AQ is een uitstekende hand om te restealen.
      Ik zou op de flop al opgeven, er is een reden waarom ze dit soort bets een donkbet noemen ;) . Maar als je toch een move wil maken, c/r dan.
      Zoals gespeeld bet ik idd de turn opnieuw, maar nadat hij de turn raiset gaat mijn alarmbel rinkelen. Turnraises worden meestal niet gemaakt met 1 paar-type handen, meestal door trips of zelfs FH. Maar folden is te zwak omdat hij ook een raar gespeelde A kan hebben. Call en wees bereid om je hand te check/folden op de river wanneer je tegen een significante bet aankijkt.