alex boxtel zijn weg naar top

• Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      Hallo iedereen,

Ik ben nu een paar weken bezig op pokerstrategie, ben begonnen met het startkapitaal op titan poker.
      Ik speel daar voornamelijk via de SSS en via SNG. De planning is om steeds meer SNG te doen zodat ik mezelf kan trainen voor MTT.

Ik heb me redelijk aan het BRM gehouden en sta nu € 60,-
      Dit heb ik bereikt met de start handenkaart maar soms ook op eigen inzicht. Ik weet dat dit niet slim is omdat het wiel niet 2 x uitgevonden hoeft te worden.

Ik wil daarom ook echt serieus aan de bak zodat ik op de juiste manier leer pokeren onder de juiste omstandigheden. Ik lees veel hier op het forum en het is ook mij opgevallen dat de weblogs goed worden bekeken en beantwoord door iedereen.

Daarom hoop ik dat dit op mijn weblog ook zo zal zijn.

Ik heb veel dingen gelezen over hoe mensen willen leren pokeren en heb gezien dat er veel mogelijkheden voor zijn.

- Trainingsprogramma’s
      - Notities maken
      - Je gespeelde handen opslaan in bepaalde programmas
      - Meekijken aan tafels
      - Boeken lezen
      - Videos kijken

Zo zijn er vast nog wel meer tips maar waar moet ik in vredesnaam beginnen!?!?!

Wie kan mij helpen met het opstellen van een mooi plan?
      Graag ook tips over de juiste programma’s die ik moet gebruiken.

Alvast bedankt en ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn ;)
      Je mag je reactie (of leerzame artikelen) ook mailen naar terrorboxtel@hotmail.com

Groetjes Alex
  • 17 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ik heb al een tip voor jou,

Verander toch die naam van je Topic

Alex boxtel zijn poker lijdensweg,

Het heeft zoiets van ??? Lijdensweg??? Als je jezelf niet amuseert in poker, wat je volgens mij wel doet anders doe je het niet en ben je niet zo ambisieus dan moet je het niet spelen.
      Maar doordat jij zeer waarschijnlijk ambitieus bent en je veel wil leren zal het geen lijdensweg.

Het is maar een tips maar verander toch die Titel :p
      Is ook niet zo motiverend om te lezen :p

greetz elrio
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Een echt plan ga ik niet voor je maken, mijn eigen planning gaat vaak niet verder dan, nu ga ik maar eens wat cashgames spelen, of laat ik 's lekker een SnG-tje doen ......

Maar voor goeie planning, raad ik je aan om "zeezout goes professional" & "Leo's pokerhobbels" goed door te lezen.
      Leo heeft in een vrij korte tijd, vrij gedisciplineerd, z'n Bankroll flink opgebouwd. En dat met voornamelijk met alleen SSS....

In hun Blogs kun hun plan van aanpak goed terug lezen........

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en succes!!!!!!
      Ik ben benieuwd ;)
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      heb de naam veranderd

ik vind dat je wel een punt hebt want als het een lijdensweg is dan ging ik hem natuurlijk niet bewandelen.

heb die naam beetje te vlug gekozen maar bedankt voor je tip want hierdoor heb ik wat langer nagedacht over de topic naam.

en roycus ik ga die artikelen van leo en zeezout nogmaals doornemen.

als is basis plannetjes heb dan zal ik hier poste en dan kan er nog altijd iets aangepast worden.

Maar eerst richt ik mij op mijn tentamen van volgende week.
      Speel nu ongeveer 5 SNG per dag op titan.
      Loopt overigens wel vrij goed.
      vandaag:
      - 3 x 1ste
      - 2 niet itm

Edit: BR: €90
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      Even een kleine update.
      Niet veel gespeeld sinds laatse update, dit omdat ik aan lere ben voor een tentamen wat ik morgen heb. (is wel belangrijk want heb nog maar 2 tentamens open staan)

Na morgen ga ik weer meer spelen. Heb al een klein plannetje bedacht.
      Ik speel op titan en heb besloten om eerst SNG te gaan spelen.
      Er zijn echter veel verschillende SNG. Ik ga ze allemaal 100 x spelen.
      Dit ga ik dan allemaal in tabel en of grafiek verwerken. Zo kan ik doormiddel van doen vaststellen waar ik het beste in ben.

Ook wil ik zeker 3 x per week meedoen aan een MTT. Waarvan 100 k er 1 van is.

Het is ook mijn bedoeling om deze week programmas te downloaden om mijn handen te kunnen terug zien en posten. (dit omdat ik weet dat er nog leaks in mijn spel zitten)

Bovendien wil ik aan de gang gaan met de icm trainer omdat de push en fold fase bij mij nog lang niet optimaal is. (ik ga te snel blinds stelen en coin flip teveel)

Mijn br is trouwens wel omhoog geschoten nadat ik 2de ben geworden in de 1 k gp op titan.

Dit was het weer voor vandaag. Ik houd jullie op de hoogte.

BR: € 220,-
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      Ben nu echt begonnen met serieus SNG spelen.
      Heb bijna al mijn geld terug gezet naar mijn netteller account.
      Ik heb $ 50 dollar laten staan zodat ik eerst de $1 SNG moet door grinden.

Op deze manier ga ik zeker niet boven mijn BR spelen. (hier ben ik nog wel eens toe in staat omdat ik die mtt te verleidelijk vind.

Heb al redelijk wat SNG gespeeld. Maar ben nog niet heel erg winstgevend.
      Zal wel wat tussenstanden posten op het moment dat ik er 50 van 1 heb gespeeld (speel ze nu door elkaar).

Voor de duidelijkheid: BR = $ 50
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      lang geleden dat ik een update heb geplaatst.

Mijn plannen zijn deels gewijzigd. Ik wou van iedere soort SNG 100 toernooien spelen maar kwam er al snel achter dat er een aantal bijzitten die niet fijn en vooral niet winstgevend spelen.

Dit zijn de superturbo toernooien waarbij de blinds naar 1 minuut omhoog gaan en de turbo's die naar 5 min omhoog gaan.

De gewone toernooien die naar 10 min van level veranderen speel ik wel winstgevend. Ben inmiddels beland op het $2,20 level.
      BR titan: €80,-

Ik heb mijn plannen ook uitgebreid. Dit komt door een experiment van mij op ful tilt. Wou daar oefenen met MTT. Ben begonnen met $ 50- en heb dat inmiddels uitgebouwd naar $420,-

Bovendien wil ik op stars een BOTD experiment beginnen.
      Het lijkt haast onmogelijk om daar winstgevend te spelen in de 100k maar ik ga het toch proberen. (zonder het geld weg te donken aan andere spelvarianten of mtt).
      Ben daar laatste keer gebackt en heb toen uiteindelijk $11,30 winst aan over gehouden. Het is niet eerlijk om met winst te beginnen daarom begin ik vanaf zondag. Br op stars is dus $11,30

Heb trouwens 904 sp points dus nog 1096 voordat ik met elephant aan de slag kan gaan.

Ik houd jullie op de hoogte hoe het mij vergaat!
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      GO Alex!!!

van 50 naar 420 met MTT's op FT is zeer goed man. Heb je dit allemaal in 1 keer gewonnen, of eindig je vaker ITM?
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Ik weet niet hoeveel en welke MTT's je hebt gespeeld maaar van 50 naar 420 met alleen MTT is niet slecht! Keer goede klapper gemaakt?
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      mijn grootste klapper is 1ste in een mtt met 90 man met een buy in van $10. Hiermee won ik $240-,

Verder zijn het voornamelijk bedragen tussen de $10 en de $70.
      Ik speel veel knockout toernooien waardoor ik toch niet mijn hele buy in kwijt ben als ik er voor the money uitlig.
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      Een grote update!

Gisteren had ik een MTT avondje in de planning staan op full tilt.
      Heb me dus ingeschreven voor 4 toernooien.
      - $10 knockout met 350 deelnemers.
      - $3 rebuy met 1200 deelnemers
      - $2,20 satelite voor de Mini series of poker
      - $8 satelite voor de satelite van de $750 k

De $10,- knockout verliep niet lekker. Kreeg weinig speelbare handen en heb me uiteindelijk 1 keer verdubbelt met AK. Heb wel 2 spelers uitgeschakeld waardoor ik toch $4,- terug kreeg. Verder heb ik wel geduldig gespeeld maar ik kreeg gewoon echt niks. Ben in dit toernooi gestrand op de 50 plaats. (had slechter gekund)

Het $3,- rebuy toernooi verliep vrij goed. Had meteen extra rebuy gedaan zodat ik mooie stack had. Verloor echter vrij snel deze stack met een all in,
      mijn AK wonnne niet van pocket 2. Toch besloten om nog 1 dubbele rebuy te doen, daarna vrij snel verdubbeld met Ak tegen AQ. Toen was het pauze, adon gedaan dus had redelijke stack 15k.
      Vloog er echter zuur uit op de 150ste plek met mijn KK tegen JQ.

De satelites verliepen een stuk beter, ik wist beiden satelites te winnnen en heb daardoor 2 toernooi tickets verdiend.
      - 1 voor de mini series of poker ($11 dollar waard)
      - 1 voor de satelite naar de 750 k ( $55 waard)

De mini series of poker begon echer pas half 11 en had geen behoefte om de nacht te spele dus die heb ik maar uitgecashed.
      De satelite voor de 750k begint zondag tegelijk met BOTD, deze kan ik wel spelen maar de 750k begint die zondag om 12 uur snachts. Die kan ik dus zeker niet spelen en heb besloten om dat ticket ook maar uit te cashe.

Naar de uitschakeling in de bovenste 2 toernooien heb ik me ingeschreven in 3 toernooien.
      - De 24 k ( $24,- inkoop) 1200 deelnemers
      - $ 8,- freeze out met 110 deelnemers.
      - $3,- Knockout met 90 deelnemers.

De 24k ligt eigenlijk boven mijn BR maar ik wou toch wel eens een shotje wagen op de hogere ''limieten''. Het toernooi verloop vrij goed en wist een aardige stack op te bouwen (16k). Het viel me op dat erg lang duurde voordat richtig de prijzen gingen. Had er al 2 pauzes op zitten en er moesten nog 200 man afvallen voordat ik ITM zou zitten.
      Toen kreeg ik pocket 4 op de button. (had nog 12 big blinds)
      Ik limp in en de big blind raist naar 2 x de big blinds. Ik call.
      Op de flop valt 223. Dus ik weet zeker dat BB niks heeft omdat hij vrij lose speelt. Hij raist 4 bigblinds, ik besluit om hier te pushe omdat bijna pot comited ben als ik call en omdat ik denk hem uit te pot te kunnen pushe.
      BB callt echter met AJ o.(erg dom) Maar er valt dus wel een J op de river en mijn toernooi is voorbij op plek 200. (80 plekken voor de prijzen)

De $8,- freeze out verloop echter vrij goed en ik weet een leuke stack op te bouwen. Weet verder niet precies hoe het toernooi verloopt. Maar het komt er op neer dat ik vrij lang schipleader ben tot de laatste 20. De eerste 12 zijn ITM dus dit moet eigenlijk kat int bakkie zijn. Niet dus ik verlies een coinflip tegen middle stack en kom zowaar in de push/fold fase net voor de bubble. Dit vind ik niet zo erg omdat ik dan agresief veel punten terug kan pakken omdat mensen nu erg tight spelen. Ik push met A10 als er nog 14 mensen over zijn. Word gecalled door 55 en ik lig eruit.
      Baalde dus behoorlijk omdat ik heel lang chipleader ben geweest.

Het $3 knock out toenooi verloopt beter en ik word 4de met een prijs van $25-.

Hierna krijg ik een dom idee. (lichte vorm van tilt door de zure uitschakelingen). Ik open met mijn stomme kop 2 cashtafels.
      $1,- small en $2,- big blinds tafels. Neem naar beide tafels 50 big blinds.
      Naar een paar blinds kwijt te zijn geraakt kom ik echter gelukkig optijd tot de conlusie dat ik niet boven mijn bankroll moet gaan spelen. Ik besluit om het knopje ''auto post blinds'' uit te zetten en de paar gratis handjes die ik krijg toch maar te kijken.

Toen gebeurde het, 2 handjes voordat ik van tafel zou gaan krijg ik QQ.
      3 mensen callen de big blind dus ik besluit te raisen naar $10,-.
      3 mensen callen. De flop brengt 26J rainbow. Geen probleem zou je zegge dus ik raise met $20,- , 2 mensen callen. Nu begin ik me toch zorgen te maken want ze callen niet voor niets. De pot is inmiddels $100,- en dat is natuurlijk een leuk bedrag. De turn valt...... Q! Ik spring haast een gat in de lucht. Raakte even van slag waardoor ik in plaats van raise op check druk. Gelukkig raist iemand anders met $50,- en ik besluit all in te gaan.
      1 speler fold en de ander calt met JQ. De river helpt hem niet en ik pik een super pot op van $240,-!!

Ik besluit om die laatste gratis hand niet te kijken en maak dat ik weg kom.

Kijk nog even bij cashier en zie dat ik $600,- totaal heb inclusief $65 aan toernooi dollars.

Zo zie je dat tilt niet altijd slecht voor je is. Ik hoop echt dat ik nu toch mijn lesje heb geleerd. Ook al heb ik nu gewonnen. (de volgende keer verlies ik waarschijnlijk en dat weet ik zelf ook)!

Word vervolgd….
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      word tijd voor een update.
      had mijn bankroll flink opgekrikt doormiddel van mtt tot een bedrag van
      $800,-

Toen kwam ik tot het stomme idee om te gaan cashen boven mijn limiet.
      op de 2 - 4 tafels had ik een duidelijke upswing waardoor ik binnen 15 minuten een paar mega potten had gewonnen waardoor mijn bankroll ineens op $ 1866,- stond!! :D

hier schrok ik natuurlijk wel even van want ik had ook zomaar broke kunnen zijn....

daarom heb ik besloten om $1800 te cashe en weer opnieuw te beginnen met $66,-. dit zodat ik niet in verleiding kom om weer boven mijn limiet te spele.

dus nieuwe bankroll $ 66,-
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door alexboxtel
      Ik speel veel knockout toernooien waardoor ik toch niet mijn hele buy in kwijt ben als ik er voor the money uitlig.
      Hoe werkt zo'n knockout toernooi dan?
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      Je betaald bijvoorbeeld $3,30,- inlig.
      Van die $3,30 gaat er $0,50 in een apparte pot.
      Iedere speler die jij uit het toernooi speelt leverd jou $0,50 uit dat potje op.

Dus als je er 6 uitspeelt sta je al quit terwijl je ook nog de normale prijzenpot hebt van het toernooi.

Deze toernooien heb je ook van $11,0 buyin waarvan $2,- naar een potje gaat en ook van $24,- met $4,- in de pot. (en nog wel hogere buy in)
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ah, dat is wel een fijn systeem, nog nooit van gehoord :)

Zou voor mij slecht uitdraaien, ik ben het grootste deel van het toernooi zo passief dat ik er amper mensen uitzwier :p
    • Xiqu0n
      Xiqu0n
      Bronze
      Wow alex dat mag je wel een upswing noemen zeg. 1k in een kwartier tijd. Echt sick :D
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      ja dat klopt, was inderdaad sick. daar mooi mijn vakantie van betaald :D
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Nice upswing :)

Wish I was that lucky ;)