Vraagje over slowplayen

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Wat ik merk is dat de laatste veel van mijn handen gekraakt worden door het slowplayen van andermans AA, KK of QQ.. zojuist een hand, ik heb AK en hit meteen een K op de flop, voor de rest lage kaarten en een eventuele flushdraw.. ik cbet redelijk hoog om eventuele flushdraws af te schrikken.. en ene blijft flatcallen (ik zit in positie).. Voor de rest niets interessant op de turn en river (geen draws mogelijk), al blijf ik wel cbetten. Speler blijft callen en showt dan AA. Hij heeft in heel de hand welke gespeeld werd niet éénmaal geraised.

Zo heb ik nu al vele handen verloren, iemand enige feedback hierop?
  • 7 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      check behind voor pot control(A)
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ja misschien wel, maar verlies je op lange termijn zo geen geld? Ik bedoel maar, goede spelers spelen hun AA, KK, QQ niet slow en zeker niet preflop.. op NL10 zie ik precies niets anders.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik ken het maar neem het nou maar voor lief en wees blij dat je niet je hele stack hebt verloren. Zie het gewoon zo dat jij de volgende keer veel meer zult winnen met je AA tegen hem omdat jij dan wel gaat powerplayen.

En ik zou zeker niet behind chekken op een ongevaarlijke turn. Wie weet is die straat nog de enige waar je value kunt halen (vanwege de draw). Als je daar checked en er komt een scarecard op de river weet je niet of je nog moet callen of moet folden.

Bet de turn nogeens en fold op een reraise. (Mensen zullen eigenlijk altijd de waarheid zeggen als jij twee keer bet en ze reraisen je op een ongevaarlijke (voor jou uitziende) turn. Als hij daar called:

Scarecard river.:: (bij een kleine donk callen (tot 1/3 pot))
      grote donk folden
      bij een check behind chekken

blackriver.:: Nog een keer 1/2 pot betten. Puur voor value. Als hij je daar weer reraised is het weer folden. Maar vaak genoeg speel je op jouw limieten tegen donks die veels te veel naar de showdown gaan en dat dus ook doen met TPWK of MP.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Kheb dit ook al vaak meegemaakt, het is echt wel irritant, maar om daarom al aan potcontrol te doen vanaf da uw flopbet gecalled wordt...

Nog maar net heb ik met AK op button halve stack verloren tegen ene die limp/callde vanuit de CO met AQ. Hij hitte 2pair AQx flop en dan fullhouse na nog een A op turn. Hij check/callde mijn valuebets all the way, zelf geen raise op river... Frustrerend om dan te zien da ge beat bent door zo'n domme donk, maar eigenlijk was ik gewoon al blij dat ik mijn buy in niet kwijtspeelde.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      die aq is ook ideaal om te gaan slowplayen met aaq zeker als je heel erg het gevoel hebt dat er nog een a en zeker ak er is.

Ik vraag het me soms af maar ik heb het gevoel dat er behoorlijk aggressief gespeeld wordt. misschien zelfs wat té
      Kheb zelf ook een hele tijd zo gespeeld en je vliegt omhoog omlaag omhoog. Dat jojo effect.
      En ik weet ook: het eerste beste setje en je bent weg met je stack. iedereen zegt raisen met aa, maar als ik er 80% zeker van ben dat er zon aap tussenzit die toch gaat raisen als er alleen maar gelimped wordt dan is het easy call ongeacht of hij nu wel of niet geraised wordt. Gemiddeld haal ik er denk ik 15 BB uit met AA. Bij sommigen weet je gewoon dat ze gaan raisen. oke soms doorgechecked, heel jammer toch bij sommige flops is dat juist ook nog gunstig al wel veel minder, geef ik toe. Met name de raise van de ander is waar je op doelt en je hebt een fantastische situatie waar je echt goed op kan dubbelen mits handig gespeeld. Bij sommige lui die het verkeerd opvatten gelijk reraisen, anderen alleen callen en die Cbet meepakken.
      Kzou zeggen probeer het eens uit, tenzij het echt anti jouw speelstijl is. Dan moet je het niet doen tuurlijk. als jij al veel raised preflop dan moet je aa juist raisend binnenkomen

GL ALL!!
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Op NL10 blijf ik zeker valuebetten op alle streets. Genoeg ezeltjesgedrag met bvb een zwakkere K of een flushdraw die je afbetalen ;)
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      sowieso tptk tegen een passieve tegenstander met een droog board valuebetten, en als je niet raised met aa op een full ring tafel dan snap ik niet wrm je nog niet blut bent :D