NL200: KK na double up

• Leo
      Leo
      Bronze
      $1/$2 No Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      Hero ($72.00)
      UTG+1 ($39.70)
      MP1 ($200.00)
      MP2 ($132.00)
      MP3 ($407.30)
      CO ($169.40)
      BTN ($200.00)
      SB ($263.00)
      BB ($49.45)

Pre-flop: ($3, 9 players) Hero is UTG K:diamond: K:heart:
      Hero raises to $8, 3 folds, MP3 calls $8, 4 folds

Flop: 5:spade: 4:club: K:club: ($19, 2 players), Hero bets $14, MP3 calls $14

Turn: T:club: ($47, 2 players)
      Hero checks, MP3 bets $20, Hero goes all-in $50, MP3 calls $30

River: 8:heart: ($147, 2 players)

Final Pot: $147

MP3 is lichtelijk aan het tilten.
      28 handjes, 35/8/1 met een WTS van 60

De lijn op de turn is misschien helemaal verkeerd. Misschien was een call of bet/fold hier beter geweest. Ik weet het niet.
  • 9 antwoorden
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Heb je hem nou gewonnen?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      bet/fold is op de turn geen optie. Met een flatcall ben je committed op de river.

Je C/R is hier imo ok omdat je een bluf uitlokt van slechtere handen. Met een directe bet/push op de turn had villain veel handen gefold die je verslagen hebt.

Je hebt niet veel handen maar met een WTS van 60, gaat hij ook voor 2nd/3rd pair.

@ Aceswithyou; het doet er niet toe of hij gewonnen heeft of niet, het gaat erom of hij de goede beslissing genomen heeft. Je moet niet result orientated zijn...
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      mag die natuurlijk niet zeggen, dat verraad wat de tegenstander had. En veranderd ook de reacties van andere spelers ;)

Gewoon broke gaan, callt ie je met de nutflush heb je pech gehad
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      mag die natuurlijk niet zeggen, dat verraad wat de tegenstander had. En veranderd ook de reacties van andere spelers ;)

Gewoon broke gaan, callt ie je met de nutflush heb je pech gehad
      jup, je kunt altijd nog 25% uitsucken op de river, dus je bent toch al bijna committed.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hero is imo op de turn nog niet committed omdat hij dubbele stack heeft. Maar trips kan je niet wegleggen hier.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Hero is imo op de turn nog niet committed omdat hij dubbele stack heeft. Maar trips kan je niet wegleggen hier.
      als hij niet kan wegleggen, dan noem ik dat toch wel committed. Das net als met je vrouw, als je die nou eenmaal getrouwd heb, kom je der ook niet meer vanaf toch?

Hij is committed imo, omdat er enerzijds een gerede kans is dat hij de beste hand heeft, en anders heeft ie 25% eq.

Berekening: laten we ervan uitgaan dat villain niet meer weglegt:

pot is 47, + villains 50, en jouw stack is 50.

Als hij een flush heeft, dan heb jij 25%
      Als je hem beat hebt, maar hij heeft bijvoorbeeld nog wel een flushdraw, dan heb jij ongeveer 78.

De pot is 97, en jij zet 50 in. Dan moet je ~ 1 op 3 keer winnen om breakeven te zijn. Dat is dus 33% equity die je nodig hebt.

Als jij dus 80% van de tijd achter staat, en 20% voor, dan heb je genoeg equity om hier te pushen. Oftewel, je bent committed, omdat je er hier realistisch gezien niet vanuit mag gaan dat je minder dan 33% eq hebt tegen villains range in deze situatie.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ok tnx voor de reply's

@Aceswithyou: die gast had AA.
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Aha, mooie hand dan :D
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik zie committed en equity niet als hetzelfde. De verhouding reststack en geinvesteerd geld is op de turn niet zo laag dat hij niet meer weg zou kunnen leggen. Ik zeg niet dat hij dat hier moet doen, maar ik zou me op de turn niet committed voelen.
      Maar het heeft niet zoveel nu om een discussie over semantiek te voeren. Aangezien we het ook over het spel eens zijn.