AKo

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Move op de turn was een probeersel :) .. ik dacht wel, als ik hier check dan zal villain licht raisen. Feedback is meer dan welkom. Let niet op men stacksize, had net twee mooie potten achter elkaar gewonnen en tafel was daarna leeggelopen.

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here) 
      Position:
      Stack
      Hero:
      $15,61
      BB:
      $2,47

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (3 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with K:club: , A:spade:
      BU folds, Hero raises to $0,08, BB calls $0,04.

Flop: ($0,16) J:heart: , 7:heart: , A:club: (2 players)
      Hero checks, BB bets $0,04, Hero raises to $0,12, BB calls $0,08.

Turn: ($0,40) K:spade: (2 players)
      Hero checks, BB bets $0,20, Hero raises to $0,60, BB calls $0,40.

River: ($1,60) 3:heart: (2 players)
      Hero bets $1, BB raises to $1,67 (All-In), Hero calls $0,67.

Final Pot: $4,94
  • 10 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Eerlijk gezegd vindt ik deze hand imo maar matig gespeeld. Vooral preflop. Met die minraise geef je de BB kans om te callen met alle soorten handen en dan weet je nooit waartegen je zou kunnen staan.

Check/raisen op zo'n flop zou ik persoonlijk ook niet doen vanwege de flushdraw en vanwege het feit da ge maar voor een kleine pot speelt en die zo vlug mogelijk wa groter wilt maken. Nu, check/raisen is zo erg nog niet, maar uw raise is hier ook redelijk klein, ik zou die wa groter gemaakt hebben.

Anyway, ik zou hem gewoon betten op alle streets want ik heb me al veel te vaak verbrand aan dergelijke slowplays...
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      De minraise preflop--> dat is hier voornamelijk situatiegebonden. Ik merkte op deze tafel dat bij eender welke degelijke raise preflop--> fold, fold en nog is fold, of ze moesten een monster hebben.

Daarom, zeker als ik HU kwam--> enkel minraise eventueel zelfs gewoon callen of checken. Nuja, spel op de flop en turn... raise is redelijk standaard dacht ik (?), 3x zijn raise. Weer hetzelfde liedje als preflop, ik wilde villain niet wegjagen met een te grote raise. Zoals ik al eerder zei, c/r op flop en turn was eerder een probeersel. Ik zie dat men dit wel vaker doet op hogere blinds.

Dat hij eventueel zijn flush hit hier op de river lijkt me dan zeer jammer, de kans na de turn is toch zeer klein + gaat hij een dergelijke reraise op de turn callen met enkel een flushdraw?

Kans is groot dat je gelijk hebt Neoken en ik apprecieer je feedback zeer, toch ben ik nog helemaal niet overtuigd :p. Al kom ik waarschijnlijk met beide voetjes terug op de grond na feedback van de pro's hehe.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Minraise NO!
      check raise flop check raise turn NO(te gevaarlijk om een check behind te krijgen)
      En zet hem gewoon direct all in op de river, zoveel heeft hij niet meer over
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Minraise NO!
      check raise flop check raise turn NO(te gevaarlijk om een check behind te krijgen)
      En zet hem gewoon direct all in op de river, zoveel heeft hij niet meer over
      Ik weet niet of jullie nog op deze lage limieten spelen? Maar, persoonlijk na een maand spelen heb ik gemerkt dat in gewone cashgames een minraise of 3xBB ipv 4XBB veel 'beter' is. Komt nog bij dat hier maar 3 man aan tafel meer zit, ik zit hier HU... Het spreekt voor zich dat op een tafel met 10 man ik preflop niet ga minraisen in early met AA bijvoorbeeld.

Ik apprecieer je feedback, maar begrijp niet goed wat er zo mis aan is hier. Soms moet je je toch aanpassen aan de spelers tegen wie je speelt? Als ik op deze tafel zag dat villain al een half uur aan een stuk continu foldde bij een degelijke raise van mij dan pas ik men spel aan en raise ik iets minder preflop, zeker omdat ik wil dat hij meekomt naar de flop als ik AK heb.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      lage limieten gewoon abc poker spelen.
      Op de hoge limieten zul je wel eens moves moeten maken, want ze letten wel op betpatronen. Op de lage limieten letten ze daar niet op
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      PF raise op zen minst naar 0,12, liefst 0,16
      Flop raise is te klein, je geeft hem perfect de odds voor zen flushdraw, bet pot hier (3x zijn raise+pot) dan geef je hem 2:1 ipv 4:1

Op de turn moet je hetzelfde doen, maak het hem duur, bet gewoon zelf 2/3e of 3/4e pot (misschien zelfs de hele pot dan heeft hij weer 2:1), nu drawt hij vrij goedkoop naar zen flush (denk toch dat het een flush is)

hij heeft ongeveer 4:1 nodig voor zen flush dus maak het hem zo duur mogelijk (protection)

groeten
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      PF raise op zen minst naar 0,12, liefst 0,16
      Flop raise is te klein, je geeft hem perfect de odds voor zen flushdraw, bet pot hier (3x zijn raise+pot) dan geef je hem 2:1 ipv 4:1

Op de turn moet je hetzelfde doen, maak het hem duur, bet gewoon zelf 2/3e of 3/4e pot (misschien zelfs de hele pot dan heeft hij weer 2:1), nu drawt hij vrij goedkoop naar zen flush (denk toch dat het een flush is)

hij heeft ongeveer 4:1 nodig voor zen flush dus maak het hem zo duur mogelijk (protection)

groeten
      Thanks, over de pf raise ga ik het niet meer hebben :) .. maar wat je zegt over de raise op flop en turn klinkt nu inderdaad zeer logisch.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik begrijp u wel ze Maarten, omdat ik ooit ook nog op uw manier speelde. Maar ge moet inzien dat het beter is om gewoon een enkele BB te winnen dan mensen goedkoop naar de flop te laten gaan en dan te staan vloeken dat em een lage 2pair flopte tegen uw TPTK...

Ik weet het, als alles goed loopt met je bankroll denk je "ik ben toch niet zo slecht bezig?", maar ik heb uit ervaring echter geleerd dat zo'n plays verlieslatend zijn op lange termijn.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Mijn mening:

AK is goede hand!

Dus veel geld verdienen met AK!

Minraise is 2bb, 4xbb is 4bb!

Dus veel geld verdienen met 4bb raise !!! :O

Als je elke keer de blinds oppakt heb je superwinrate!

Dus fold of call maakt niet uit!!!
      ===========================================

Maar nu ff serieus!

Op de flop hit je fucking toppair tegen een retarded monkeyfish dus moet je gewoon keihard gaan betten. Die retards zullen niet betten als ze niets hebben maar callen doen ze wel met van alles en nogwat en meestal heb je gewoon geen hand dus wordt er vaker gechecked dan gebet. De plays die jij maakt zullen heel soms grote potten opleveren maar vaak te kleine en over de lange termijn zul je met zelf betten veel meer verdienen dan zo raar te doen.

Bet flop en na de call op de turn potsized betten. Je wil gewoon het maximale eruit halen en vaak checked een flushdraw behind terwijl hij net zo goed een bet van jou gaat callen. Hij zit tenslotte in de pot om zijn riverflush te hitten voor niets anders dan dat!:O

Zoals hij de hand nu speelt lijkt het op een A maar het zal me niet verwonderen als hij XhXh heeft. In dat geval is het gewoon je eigen schuld. Als je zoveel mogelijk geld erin krijgt als je voorligt zul je op de lange termijn winst maken.

Je geeft hem de kans om goedkoop een betere hand te krijgen. En geloof me... je zult hem gewoon callen als hij zijn flush heeft gehit.
      ===================================================

Conclusie:

Bet preflop $0,16
      fold hij pak je de blinds en dat is HEEL GOED called hij zit je dik ver voor op zijn range met een pot van

flop (+/- $0,32)
      bet flop $0,28, fold hij? Heb je 4bb gewonnen wat NOG BETER IS dan 1,5bb

turn ($ 0,88)
      bet turn $0,85, Called hij ben je blij fold hij ben je ook blij

Je beat hier elke rare two pair en doordat hij de flop zon grote bet called called hij ook vaker de turn omdat grote potten gewoon aantrekkelijk zijn voor fishies.

river ($ 2,58)

Nu ga je call in want hij heeft minder dan de pot over en called hij altijd.

Als hij een flushdraw had heeft hij geen/nauwelijks winst gemaakt in de hand doordat je zijn potodds hebt verneukt op de flop en turn. En veel vaker heeft hij hier een A....
      ===================================================

Met deze behaal je gewoon veel vaker meer winst dan met zon rare donkey line die jij aanneemt.

Let wel op. In het geval dat je geen K op de turn hit is het soms verstandiger om op veilige boards voor een cbhind te gaan. De artikele over potcontroll kun je vinden op de site.

Succes!
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Raise meer preflop. Een minraise OOP geeft odds aan zowat elke 2 handen. Je redenering dat je iemand niet uit de pot wil raisen met een goede hand als AK is niet correct, aangezien AK nog steeds een drawing hand is die vaak zal moeten hitten om de pot te kunnen binnenhalen, zeker OOP. Zeker op NL5 waar de spelers té loose zijn is minraisen vanuit de SB met AK lelijk.

Op de flop hit je je A, maar er ligt ook een flush- & straightdraws. C/r is in dit geval niet zo'n goede strategie omdat het een grote pot OOP creëert met een top pair hand waar je wss je tegenstander niet doet folden als hij een of andere hand heeft. Gewoon betten is zeker de standaard.

Op de turn ga je opnieuw voor de c/r, en dat is echt een move die nergens op slaat. Je c/r al op de flop, dus de kans dat er behind wordt gecheckt met een draw of zwakke A is veel en veel te groot. Je hebt top 2 paar op een drawheavy board, dus bet gewoon.

Op de river ben je committed dus all in is idd de beste optie.