squeezeplay

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      jullie hadden het laatst over die squeezeplay, nu zit er zon gast de 4e hand op rij te raisen 1tje coldcalled, hoe degeen die coldcalled zijn echte sterke handen speelt weet ik niet maar meestal reraisen ze wel daar en ik vind 44 in de small blind.
      Khad eerder al ATs EP/MP gelimped en omdat hij er 2 BB bij raisde moest ik ook haast wel callen, vond folden helemaal geen optie sinds er ook veel dood geld in zat uiteinde. Heb hem op de flop maar losgelaten... erg slechte flop, toch kon ik goed voorstaan met aas hoog, maar wilde t risico niet nemen de andere optie was reraisen, maar dat leek me ook niet wat omdat er aardig wat BBtjes in zaten. Zou een beste reraise worden.

maarja dan is het de 4e keer dat het gebeurt en met 44 heb je het zo slecht nog niet voor zon actie en ook de CCer toonde niet bepaald sterkte plus ik had het initiatief dan. (ik speelde NL2 :D je weet wel met blinden van .01/.02) hij had naar 6 geraised 1 tje CC en ik reraisde naar 25 tot mijn verbazing callde hij ook nog en ik wist niet of hij nou iets had of gewoon maar wat drukte. Dacht het laatste. Heb op de flop geopend met 30. Schijnt sterker over te komen om geld achter te laten plus het is een mooie valuebet, was ook bereid allin te gaan ook al zou ik dan best goed achter kunnen staan (Flop Q32 - nog niet zon slechte flop dus).

Maar waarom ik dit vertel; Is dit 1 prima actie? ook om goed te openen op de flop? Ik had zoiets van nu hebben we ook azen in gedachte en die zou er ook ongeveer zo hebben uitgezien. Allin lijkt zo van "ik wil niet dat je called" mijn stack was trouwens minimaal; 50 BB dus ik had nog een hap van 30ct over/15BB...

Stel hij zet me allin, wat is het advies dan? callen of folden? ik vind voor allebei wel iets te zeggen... Vind ik wel moeilijk. was best op dat vlak wel een 'eerlijke' speler.
      En als die CCer over the top zou komen call/folden? ik zou ondanks mijn flop reraise fold met 44.

nou ben benieuwd naar de reacties!

JOOOOOOO

owja die CCer die folde PF en de originele raiser folde op de flop dus t was wat dat betreft wel geslaagd.
  • 5 antwoorden
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Op NL2 is squeezen niet profitabel, simpelweg omdat de actie er zo loose is preflop dat een squeeze zeer weinig fold equity heeft. Bovendien zit je er dan ook nog eens met 50BB stack (wat, zoals ik al in een andere thread al zei, een verlieslatende strategie is), wat maakt dat een de bedreiging van latere bets in de hand door jou er helemaal niet is.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      dat vroeg ik me toen ook al af bij die andere. ik snapte eigenlijk niet zo goed waarom die andere CC-de als iemand 4x op rij zit te raisen.dan zou het dus eigenlijk fold zijn, maar is gezien de 3 handen ervoor fold geen hele slechte optie dan? Daar is die 44 toch eigenlijk veels te sterk voor...
      Kan haast 100% zeker zeggen dat hij bagger zat te raisen

Dit is eigenlijk voor het eerst waarin ik dacht van goh, nu is een squeeze heel erg van toepassing omdat je ook gemakkelijk allin kan gaan en een 50/50 dan heel waarschijnlijk is.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ik zou hier callen pre-flop voor set value, mis je en hij bet dan fold ik ongeacht zijn stats, de kans dat hij wat hit boven 4 is te groot en een bluf werkt niet op 1/2 c. als dit op een hogere stake was geweest had ik een squeezeplay wel goed gevonden denk ik zo...
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ja dat is meestal ook mijn intentie, maar dr heb je zat tafels dat er gewoon 1tje telkens iedere hand raised, deze kon ook nog eens afgooien (zag ik in voorgaande handen) en ik had het voordeel dat ik niet veel geld achter had liggen dus kon ik hem sterker wegspelen om evt een sd te forceren.

Werd het een beetje zat eigenlijk en toen ik maar 1 overkaart zag, had ik zoiets van gedachte op nul en bet hem eruit.

dus vandaar, maar ben het wel eens met jullie, meestal raise je ze er niet uit. Maar ik had hem ook best allin kunnen gooien vind ik zelf. Iemand die zovaak raised is het onwaarschijnlijk dat zijn hand gepaard is en dan lig je 55/45 voor plus de kans dat hij hem nog eens afgooit, heeft dus een dikke +ev. was stom, want het was volgens mij full ring en als er dan niemand een stand tegen zon figuur maakt, dan blijft dat maar door en doorgaan.

Maar is wel mijn leerpuntje, soms pas ik mijn handrange tever naar beneden aan dat je net ietsje te kwetsbaar word.
      Dus meestal kan ik beter een andere tafel pakken.
      Gr
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik denk dat je tegen zo iemand gewoon geduld moet hebben.

hij raiset elke hand.

zorg er dan voor dat jij die goede hand hebt. hij loopt vanzelf een keer tegen de lamp. misschien niet tegen jou, maar dan moet je denken jammer.

wacht gewoon op die goede hand om hem blut te spelen. als je op de man gaat spelen zul je zien dat hij net dan wat heeft. oftewel ga jij blut, omdat je je irriteert aan zijn manier van spelen.