5NL QQ op low board

• Neoken
      Neoken
      Bronze
      Die potbet op turn leek me meer op een soort bluff, of het beschermen van AT of KT tegen de flushdraw die er kwam. Hij kon ook set geflopt hebben en die geslowplayed hebben op flop, maar dat leek me minder waarschijnlijk, of ben ik verkeerd aan het redeneren?

Anyway, een straat en 2 pair zette ik niet in zijn range hier, dus kdacht, kzal gewoon callen en hem de river laten betten. Khad niet echt een all in verwacht, maar ja, kheb da al meer tegengekomen op deze donktafels, dus dan maar gecalled. Wat denken jullie?

Absolute Life Poker Agamemnon 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Romiros88 ($5.18)
      SB Lifelines ($3.39)
      BB ZANA1126 ($5)
      UTG Neoken ($6.02)
      UTG+1 mumu0607 ($3.74)
      MP Progamm0r ($5.23)
      MP teleben ($1.68)
      CO-1 Glaaka ($2.53)
      CO LoveChuckNorris ($4.94)

Preflop: Neoken is UTG with Q:heart: Q:spade:
      Neoken raises to 0.16, 2 folds, teleben calls 0.16, 4 folds, ZANA1126 calls 0.12.

Flop (0.50) 2:heart: 5:diamond: T:club:
      ZANA1126 checks, Neoken bets 0.32, 1 fold, ZANA1126 calls 0.32.

Turn (1.14) 6:club:
      ZANA1126 bets 1.14, Neoken calls 1.14.

River (3.42) 3:spade:
      ZANA1126 moves all-in for 3.38, Neoken calls 3.38
  • 4 antwoorden
    • Emtiy
      Emtiy
      Bronze
      Lastige hand. AT of KT zou inderdaad goed kunnen, maar een set is natuurlijk wel een mogelijkheid.

Misschien had je op de turn all-in kunnen gaan, hij zou natuurlijk ook op een draw kunnen zitten, bv met AK suited (of A4, zou ook nog kunnen op deze limiet...)
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik denk niet dat veel mensen op 5NL donkbets tegenover de preflop raiser maken ter grootte van de pot op een draw. Meestal hebben ze iets, in dit geval twijfelde ik tussen AT/KT of een setje of heel mss zelf een pp gelijk 88/99 (als ie denkt dat ik de flop gemist heb...)

Doordat ik twijfelde durfde ik ook nog niet echt all in gaan, daarom die call op turn. Op die riverbet dacht ik, kans is toch redelijk dat ie set heeft geflopt, maar er zijn er ook veel die all the way gaan met top pair waardoor ik hem niet meer kon wegleggen.

Had ik hem moeten wegleggen, of is dit nog aanvaardbaar?
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Hij callt je raise op de flop. Ik had hem all in gereraiset op de turn. Ik betwijfel of die 6 hem geholpen heeft dus vandaar. Dan heb je pech als ie twee zessen in de hand heeft.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      All in op de turn vind ik geen goed idee, aangezien zijn calling range voornamelijk uit handen zal bestaan die je verslaan. Call en reevalueer op de river.
      De rivershove is lastig, en je moet ongeveer 1/3 van de tijd goed zijn om deze call break-even te maken.

Gegeven het feit dat c/c flop, bet pot turn en bet pot river een zeer, zeer sterke line is, maakt dat dat zijn range wat mij betreft meer richting set, straat of 2 paar gaat dan een top pair hand met AT-JT. Bekijk het zo: vanuit zijn ogen heb jij preflop geraiset, de flop gebet en de turn gecalld. Jouw hand is wat hem betreft op z'n minst KT of AT, of een overpair. En toch bet hij nog steeds pot op de river. Ik zou folden tegen een unknown.