10NL 35s limping

• Purity
      Purity
      Silver
      De river had ik moeten callen inplaats van raisen aangezien het een gevaarlijk board is, maar mijn reden hiervoor is dat ik hem zeker niet op een gehitte backdoor flush zet. In mijn ogen had hij hier three of a kind Aces wat ik zo veel mogelijk wilde uitbuiten met men straight. Moest de laatste kaart een club zijn zou ik gecalled hebben inplaats van raise omdat ik hem dan meer credit geef voor een flush. Ik zal eventueel het resultaat posten na de handbeoordelingen aangezien dit invloed heeft.

saw flop | saw showdown

Button 3x33 ($3.16)
      SB jacksand3 ($22.07)
      BB optare502 ($8.25)
      UTG techies ($2)
      UTG+1 lurkerdrop ($9.55)
      MP reddy6969 ($8.27)
      MP DRR04961182 ($1.70)
      MP timioserjabest ($10.37)
      CO-1 smung ($1.49)
      CO Hero ($8.03)

Preflop: Hero is in the CO with 3 :spade: 5 :spade:
      2 folds, reddy6969 calls 0.10, 3 folds, Hero calls 0.10, 1 fold, jacksand3 calls 0.05, optare502 checks.

Flop (0.40) 6 :club: A :club: A :diamond:
      jacksand3 checks, optare502 checks, reddy6969 checks, Hero bets 0.40, jacksand3 calls 0.40, 2 folds.

Turn (1.20) 2 :diamond:
      jacksand3 checks, Hero checks.

River (1.20) 4 :diamond:
      jacksand3 bets 0.50, Hero raises to 3, jacksand3 raises to 21.07, Hero moves all-in for 4.53
  • 6 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      lol, ik denk niet dat ik ooit al eens een 35s gespeeld heb. Gewoon folden preflop, die hand is niets waard imo...

Op flop probeer je een bluff omdat iedereen naar u toe checkt, dat probeer ik ook soms in dergelijke situaties. Ik zou eigenlijk gebluffed hebben met een halve tot 2/3 potbet, aangezien dat minder als een bluff en meer als een valuebet overkomt naar de rest, en het gewoon de pot kleiner houd aangezien ge op da moment maar op een backdoor straightdraw zit.

Check behind op turn is ok.

Raise op river is ok(al is een call wel veiliger), maar die call op zijn push...? Hangt af van welk soort speler het is, moest hij hier Ax tonen zou hij die éeeeeeenorm slecht gespeeld hebben. Indien de tegenstander is kwestie geen absolute donk is zou ik mss alsnog folden hier op zijn push. Want met 2 maal te checken en dan op river nog te pushen moet hij toch iets heel sterk hebben denk ik...

Just my 2 cents
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Het enige wat ik op deze hand te zeggen heb is dat je pre-flop moet folden en dat je met slechts een straat op de turn met een hele gevaarlijke board nooit moet raisen, tenzij je echt een tell hebt op die speler.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      wat had die vriend dan? a6, a4 ofzo?
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Fold preflop. 35s is "borderline trash", zoals dat zo mooi in het engels heet ;) .

Ik zou de flop niet betten. Dit mag misschien een goede stealsituatie lijken, maar dat is het zeker niet. Denk maar eens na hoevaak iemand hier een A slowplayet: Inderdaad, heel vaak. Combineer dat met het feit dat er een flushdraw op tafel zit en je in de ogen van iemand anders in de perfecte stealpositie zit, en je wordt heel vaak gecalld.

Turn check behind is ok.

River is uiteraard easy all in.
    • Purity
      Purity
      Silver
      alright, bedankt voor de replies uiteindelijk bleek het dat hij A6 had en fullhouse had geflopped. Denk dat ik dit wel had moeten aanvoelen aangezien hij checked op flop en de turn en dus zijn hand absoluut niet verdedigt tege mogelijke flushdraws wat er op wijst dat hij dus iets beters heeft dan een three of a kind. Hoewel dit door men gedachte ging vond ik zijn river bet zo laag dan ik besloot all in the gaan.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      purity buiten dat 35 rommel is kun je volgens mij maar beter alle handen behalve de ijskoude nuts gewoon check/callen op river. met minder een mega pot maken is naar mijn idee geen optie.

de gedachtengang hierachter is
      1 ze betalen je vaak toch wel af met een mindere hand.
      2 als jij de mindere hand hebt wil je ze niet af betalen. oftewel alleen voor hele stacks gaan spelen als je de nuts hebt.

reads natuurlijk daargelaten.

overigens pas ik dit principe ook toe op 0,5/0,10.

vooral op de river doe ik in positie op de river niets meer dan check of call met de net niet nuts. (hogere straight of flush aanwezig)

dit zal wel niet officieel zo horen volgens de beoordelaars. maar het wil nog wel eens dat ze hem slowplayen op deze limieten. dus ik doe vaak rustig aan op de river.