A-K suited, vroeg in toernooi

• dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Hallo iedereen,

Ik zou graag willen weten of jullie deze hand wel zouden spelen en waarom wel/ niet. Het is vroeg in een knockout toernooi, heb pas 1 hand gespeeld en gewonnen (toevallig ook A-k). Kan ik in dit geval het risico nemen om preflop heel mn stack in te zetten?
      No Limit Holdem Tournament
      $9500 KO Guarantee
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG (2145)
      UTG+1 (2185)
      MP1 (1865)
      MP2 (1150)
      MP3 (4710)
      Hero (2045)
      BTN (2675)
      SB (1840)
      BB (7145)

Blinds: 15/30

Pre-flop: (45, 9 players) Hero is CO K A
      UTG calls 30, 1 fold, MP1 raises to 120, MP2 goes all-in 1150, 1 fold, Hero folds, 3 folds, UTG goes all-in 2145, MP1 folds

Flop: Q Q 5 (3462, 2 players)

Turn: 6 (3467, 2 players)

River: A (3467, 2 players)

Final Pot: 2465
      UTG shows: 2 2
      MP2 shows: T T

UTG wins 995 ( lost -1150 )
      MP2 wins 2465 ( won +1315 )
      MP1 lost -120
  • 34 antwoorden
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      van 1 vd 2 kun je wel zeker zeggen een made hand ofwel pocket pair. In het ergere geval ook nog eens kk of aa, maar, vroeg int toernooi, een 30% kans om te winnen, ben het wel eens met je fold. tenzij je daar juist zin in hebt, maar zeg maar 3 van de 10x ben je je buyin kwijt. en anders heb je 2,5 x zoveel.

omdat er nu een A ligt, lijkt het alsof je mb fout hebt gedaan, maar voor hetzelfde geld zit er wel een aa of kk tussen en dan ben je een grote hond zoals dat heet.

Ik denk goede fold nh, toernooi gewonnen?
      Gr
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      i wish, was behoorlijk kaartdood, tot een a-a die ik verlies van een 2-2. Ik hit trips op de flop, allin, maar meneer maakt een river 4 of a kind..Was weer fantastisch... tilt....
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      coinflips zijn goed in mtt. GOGO gamble imo, vooral low limit, dan lig je namelijk ook nogal eens een eind voor met aks.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Coinflips wil je juist vermeiden. Je hebt hier een skill edge over he tegenstanders en door coinflips aan te gaan vlak je die edge juist weg. In een toernooi wil je zo veel mogelijk chips verzamelen met zo weinig mogelijk risico. Situaties aangaan waar je misshcien maar 30% kans hebt of zelfs minder is dus erg onverstandig. zeker als het nog vroeg is en je nog meer dan geneog chips hebt om mee te spelen.

je hebt hier een call een raise en een reraise voor je met de caller en raiser nog eens achter je.

als we er van uitgaan dat je 30% kans heb om te winnen, is er dus al meteen 70% kans dat je verliest. dan ben je je buyin kwijt.
      Stel je krijgt deze situatie 10 keer. We gaan even uit van een $10 buyin. je xal dus 7x verliesen. dan ben je $10 kwijt. en je zal 3x winnen. die 3x dat je wint zul je dus gemiddeld $23.33 moeten winnen om break even te spelen. Je kans om in het geld te komen verhoog je wel als je wint. maar je garandeerd er niks mee. De kans is nog steeds groto dat je alsnog buiten het geld valt. zeker als je vaker dit soort situaties aangaat.

Kortom goeie fold. En ik snap niet dat een coach zulk slecht advies geeft en ook nog eens zonder onderbouwing.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      leuk antwoord op mijn evaluatie zeg. Mij afzeiken omdat ik wel weet hoe ik toernooien moet spelen. In een mtt betaal je geen icm-tax, zoals je dat in een sng wel doet. Het enige wat je dus nodig hebt, is een klein tikkie edge-tax. Daar heb je gelijk in, je hebt een edge, dus neem je geen beslissing waarbij je 3way all in gaat met 30% kans om te winnen. Echter, het is natuurlijk TOTAAL onrealistisch, dat je hier maar 30% kans om te winnen hebt. Aangezien de buy in laag is, en de tegenstanders slecht, denk ik dat je in een dergelijke situatie nog wel ~40% equity hebt tegen die 2 tegenstanders. Omdat ze zo dom zijn, had ik dus wel uitgelegd. Dat is meer dan genoeg om de overcall te maken.

Om nog ff te schetsen: als je in de bb zit, en de sb gaat all in, de eerste hand van het toernooi, en iedereen voor de sb foldde. Hij gaat all in voor 200bb's. Hij laat per ongeluk zijn hand zien; ako. Jij kijkt naar je hand, en je vind 22. Dit call ik altijd. Ik heb ~ 53% kans te winnen, en een 3% edge per hand is meer dan genoeg. De pay out structure van een mtt vraagt erom om te gokken. Meestal zit er meer geld op de finaletafel, dan op alle andere plaatsen samen. Het is dus ook beter niet zo...

en je zal 3x winnen. die 3x dat je wint zul je dus gemiddeld $23.33 moeten winnen om break even te spelen.

...te denken, maar te denken "ik moet gdvrrrrrrrdmme eerste worden, en ik ga 100% mn best doen om dat te halen." Je kunt niet winstgevend mtt's spelen, tenzij je voor de eerste plaats gaat. Dat heb ik niet bedacht, is simpelweg het karakter van de payout structure van dergelijke toernooien. Dit is ook het grote verschil met sng's, omdat daar 3/9 plaatsen betaald worden, en je dus flink moet balen van coinflips, omdat je dan kans hebt eruit te gaan, terwijl de prijzenpot en de hoofdprijs heel dichtbij zijn.

Kortom goeie fold. En ik snap niet dat een coach zulk slecht advies geeft en ook nog eens zonder onderbouwing.

Als je nou eerst eens leert pokeren, en DAN mij af gaat zeiken... zou een betere volgorde zijn.

i wish, was behoorlijk kaartdood, tot een a-a die ik verlies van een 2-2. Ik hit trips op de flop, allin, maar meneer maakt een river 4 of a kind..Was weer fantastisch... tilt....

En dat is precies mijn punt. Je hebt geen kaarten nodig om een mtt te winnen. Je hebt ballen nodig. Als je ss bent op de bubble, is de kans nihil dat je nog echt ver gaat komen.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Je hebt bijna nooit 40% kans in een 3 way allin. Je kan er niet van uitgaan dat je tegenstanders donkeys zijn en allin gaan met crap. Dat slaat helemaal nergens op. als je geen reads hebt die iets anders zeggen kan je er niet op rekenen dat je hier een goeie kans hebt om te winnen. Ik vind 30% nog vrij ruim genomen. als je hier tegen kings of aces zit, wat helemaal niet zo gek is na een raise en een raraise. Je kan er best van uit gaan dat je beter bent dan je tegenstanders want het niveau is vast niet zo hoog. maar de meeste mensen hebben wel een erdelijk idee van hoe je meot spelen. Als je zelf deagressor bent is hetniet zo erg want dan heb je ook nog fold equity.

Een 3% edge is gewoon niet genoeg want je betaald meestal een 10% entry-fee. Als je elke keer voor die 3% edge gaat zal je op de lange termijn juist verliezen.

ICM gaat niet alleen op voor sit&go's het geld ook voor grote toernooien. zodra chips niet echt geld maar punten zijn heb je te maken met ICM.

Sorry dat mijn post een beetje beldigend was maar wiskundig gezien is het gewoon -ev om coinflips aan te gaan als je nog meer dan genoeg chips hebt, wat hier ook het geval is.

Elke Pro die je het vraagt zal zeggen dat je in het begin van een MTT niet moet gaan gokken.

Ik weet niet waar je de info vandaan haalt dat je in het begin van een MTT coinflips moet aangaan. Maar voor zever ik weet, en voor zoverik wiskundig kan beredeneren, zijn coinflips juist iets wat je wil vermeiden.
    • Nafets1971
      Nafets1971
      Bronze
      Interessante thread zo :-)

Ik maak in dit soort gevallen simpelweg de afweging of ik in deze fase van het toernooi(tje) al voor mijn leven wil spelen. Zeker gezien de forse acties die er al zijn.

Bovendien speelt een rol dat het niveau niet al te fantastisch is. Je ziet gelijk al forse loose-acties onder het mom 'Let's gamble'. Tenzij ik echt een hoog paar heb, doe ik eraan mee, en anders laat ik eerst het kaf van het koren scheiden.

Aan de andere kant, en dat zet me aan het denken, met lef en een vleugje 'gamble' kun je wel ineens in een riante positie komen. En dat heb je ook weer wel nodig om dit soort tournooi(tjes) rendabel te spelen.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Ben het met Nick eens,
      Vroeg in het toernooi gamble ik met AKs altijd. Je wilt chips verzamelen om ver te komen in een toernooi. Wanneer ik tegen KK/AA zit is het pech, elke andere hand heb je nog steeds meer dan 40% kans om te winnen waardoor ik deze gamble wel wil aangaan.

Ik kan me wel laten doodbloeden en dan op een gegeven moment met nog 10 bb moeten pushen dan heb je minder kans om ver te komen in een toernooi. dan freewheelend te blijven spelen en genoeg bb over hebt om echt poker te spelen.

Ik heb er niks aan om itm te komen. Ik wil winnen!
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      nou mensen, ik wilde geen ruzie uitlokken ;)

Maar even het volgende, het was niet bepaald een lage buyin toernooi ($24+$2) die ik van iemand gebackt kreeg.

En verder heb ik zojuist nog even de hand terug gezocht met PT3 en toen kwam ik op het volgende.

Speler MP1 was redelijk tight, een VP van 23, speler MP2 was een fish, VP van 57 maar voor zover ik had kunnen nagaan kreeg hij wel de handjes om los te spelen (kaarten die ik had gezien niets lagers dan A-10 Suited).

Ik was aan de beurt, ik had een VP van 7 dus ik speelde echt ubertight. (had nl pas 1 speelbaar handje gehad waarmee ik een paar x mn blinds van kon betalen)
      Mijn redenatie. Voor 1100 punten, zeg 3/5 van mn stack een coinflip aangaan, want veel meer lag ik waarschijnlijk niet voor als ik naging dat MP2 een handrange had van min 10-10 of hoger. Daarnaast had ik nog een paar bigstacks achter me. Verder was ik bang dat ik minder outs had omdat MP1 een lage VP had, en dus waarschijnlijk een A of een K in zn hand had, en misschien wel beide.

Al deze dingen bij elkaar lieten mij besluiten om een A-K te folden. Misschien dat deze informatie jullie helpt!

Maar nu nog even terugkomen op de algemene speelwijze tijdens een toernooi, want ik vind beide redenaties nogal opvallend.

vooral low limit
      Ik weet niet waar je dit uithaalde?? En maakt in grote toernooien de limiet heel veel uit? ik zie op beide levels evenveel fish, (kan oordelen tot buyin van $75) en daar zie ik acties die je zelfs niet op $1 toernooitjes ziet en andersom. Ik denk dat je in toernooien waar 900+ mensen aan meedoen altijd fish acties ziet en hele goede, onafhankelijk van de limiet, maar misschien heb je andere motiviaties.

Omdat ze zo dom zijn, had ik dus wel uitgelegd

Sorry, ik weet dat ik degene was die vroeg om advies, maar hoe kun je zeggen dat tegenstanders dom zijn, zeker zonder reads? Je zit in een MTT, er zijn daar zo ontzettend veel spelers in, en zelfs donks kunnen wel eens echt een goede hand hitten. Ik vind dat je in geen enkel MTT dit soort afwegingen kunt maken tot aan de FT, ik vind dat je altijd in ieder geval even naar je positie, je kaarten en je tafel kijken.

En dat is precies mijn punt. Je hebt geen kaarten nodig om een mtt te winnen. Je hebt ballen nodig. Als je ss bent op de bubble, is de kans nihil dat je nog echt ver gaat komen.

Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Je hebt ballen nodig in een MTT, zonder geluk met alleen skill wint niemand een MTT. Je zult af en toe een coinflip aan moeten gaan, maar vroeg in het toernooi? In bovenstaand geval zou ik allin zijn geklapt als ik button positie hand, maar nu denk ik dat een fold een goede actie was, maar wil graag nog wat meer commentaar van je, want hier kan ik nog wel wat van leren! :D

Een 3% edge is gewoon niet genoeg want je betaald meestal een 10% entry-fee. Als je elke keer voor die 3% edge gaat zal je op de lange termijn juist verliezen.

Hier ben ik het mee eens, hoewel 1x itm komen met zo;n toernooi, je wel heel erg vaak coinflipjes aan kunt gaan (1e prijs was meer dan $6000.)

zijn coinflips juist iets wat je wil vermeiden.

Dit is niet waar naar mijn mening, je wilt coinflips aangaan, maar wel in positie met fatsoenlijke reads en ver in het toernooi, om de reden die ik net al gaf, zonder ballen win je geen MTT. Alleen die coinflips moeten wel zo vaak mogelijk jou kant op vallen, dus vandaar dat ik het in dit geval met je eens ben.

Nou helemaalnicks en NLDPeter, graag reacties!

Ik maak in dit soort gevallen simpelweg de afweging of ik in deze fase van het toernooi(tje) al voor mijn leven wil spelen. Zeker gezien de forse acties die er al zijn.

Goede, zie mijn reads!

Ik kan me wel laten doodbloeden en dan op een gegeven moment met nog 10 bb moeten pushen dan heb je minder kans om ver te komen in een toernooi. dan freewheelend te blijven spelen en genoeg bb over hebt om echt poker te spelen

Ja, maar in dit geval had ik nog veel meer blinds over, en had ik dermate tight gespeeld, dat ik nog wel even kon stealen en het op die manier uitzingen tot een grote hand. Onthoud dat het vroeg in het MTT was.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Zelfs met de extra informatie heb ik maar 1 redenatie.
      Ik speel om te winnen, en AKs is een premium hand. Je moet 1100 betalen en dat is 3/5 van je stack. Wanneer jij all-in moved fold UTG geheid. Hij weet dat hij dan verslagen is want 2 man all-in kun je met 2-2 niet voorlopen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Ben het met Nick eens,[/QUOTE]

ZOMG! Hulde. Ik ga hier verder niet op in. Ik heb mn mening gegeven.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Zelfs met de extra informatie heb ik maar 1 redenatie.
      Ik speel om te winnen, en AKs is een premium hand. Je moet 1100 betalen en dat is 3/5 van je stack. Wanneer jij all-in moved fold UTG geheid. Hij weet dat hij dan verslagen is want 2 man all-in kun je met 2-2 niet voorlopen.
      Dit ben ik met je eens. UTG zou hebben gefold, maar UTG was niet degene om wie ik me druk maakte. Het ging mij om MP1, dat was geen fish, raised 3x de BB in redelijk vroege positie, zelfs als deze speler zijn kaarten weg zou leggen, was nog altijd de kans dat hij een A, en K of misschien zelfs beide in zijn hand had, wat dus betekende dat ik minder outs had, zeker tegen een pocket pair, waar ik MP2 toch wel van verdacht. Vandaar dat ik fold. Maar ik ben blij met dit commentaar en deze discussie, want daarom poste ik deze hand!
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Ben het met Nick eens,

ZOMG! Hulde. Ik ga hier verder niet op in. Ik heb mn mening gegeven.[/quote]Dat klopt, maar zolang er discussie is is er leven toch? :P
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      nee joh, mensen herhalen zichzelf alleen maar... klik maar op de "adviseer beoordelaar nog een keer te kijken"-button zodra er een concrete vraag is.

Dit soort dingen:

ICM gaat niet alleen op voor sit&go's het geld ook voor grote toernooien. zodra chips niet echt geld maar punten zijn heb je te maken met ICM.

Elke Pro die je het vraagt zal zeggen dat je in het begin van een MTT niet moet gaan gokken.

Ik weet niet waar je de info vandaan haalt dat je in het begin van een MTT coinflips moet aangaan. Maar voor zever ik weet, en voor zoverik wiskundig kan beredeneren, zijn coinflips juist iets wat je wil vermeiden.

...hoef ik niet op in te gaan. Kun je gewoon lezen in artikelen/boeken waarom dit niet waar is, en ik ben geen voorleesjuf.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      @ DopeyDopey:

Ik weet niet waar je dit uithaalde??

ik ging er vanuit dat je brm toepaste. Was handig geweest als je de limit/platform vermeld had, maar goed, 24$ is nog niet echt heel veel, dus zit je hier meestal niet tegen AA of KK. Het is de tweede hand in het toernooi. Ik heb geen reads nodig om een hand als AKs te pushen in die stage. Als je dan verliest; jammerdan, maar zonder coinflips kom je gewoon niet op de FT. Dus vraagje aan jou: zou je QQ folden hier???

Hier ben ik het mee eens, hoewel 1x itm komen met zo;n toernooi, je wel heel erg vaak coinflipjes aan kunt gaan (1e prijs was meer dan $6000.)

Je moet niet proberen itm te komen. Probeer net als sharkking je karma helder te krijgen, zodat je veel flips wint, en neem dat voorbeeld met 22 dat ik schetste eens... zou je dat folden?? Lijkt me niet slim. 10% entry fee, sure thing, maar 3% edge PER hand is genoeg om goed te spelen en je kans op een overwinning te maximaliseren. Dus, fold jij 22 op bb tegen sb raiser die AKo laat zien? Eerste hand in het toernooi?

Kijk eens naar deze hand, en naar de reactie van Unam erop. Sorry boschmann, dat ik deze hand bump, want je verhaal is tamelijk fishy, zoals Unam ook bevestigd, maar het schetst wel wat een goede attitude is voor een mtt, en dat jezelf op de bubble itm folden niet een goed idee is. Dus, vraagje aan jou dopeydopey: is die 40$ (ofzo) voor de laagst betaalde itm plaats echt zo belangrijk voor je? Als het antwoord "ja" is, dan zou ik niet meer toernooien met zo'n hoge buy in spelen. Dit is wat we noemen "scared money". Je speelt dan niet om te winnen, maar om te zorgen dat je niet teveel verliest.
    • Tomaat23
      Tomaat23
      Bronze
      Insta fold..

Ik zie hier vaak de reden 'ik speel om te winnen' voorbij komen. Nou dan mogen jullie mij wel eens wijs maken dat de 2de hand van het toernooi de sleutelhand van het toernooi is waardoor jij kan winnen. Ten tweede is die zin ook niet geheel waar. Je kan eigenlijk pas zeggen dat je speelt om te winnen wanneer je de hele tijd in de top 10 staat en risico neemt tegen mensen met een lagere stack in het einde van het toernooi. Tot die tijd is ITM komen het belangrijkste en dan zie je per bubble om verder te komen.

Dit is gewoon een slechte spot met AK, vind het ook gewoon naief om te zeggen dat de tegenstanders slecht zijn en de buy in te laag en daarom, ja je zegt het zelf al, te 'gambleen'.

Wanneer je echt een goede speler bent, fold je dit netjes en heb je tijd genoeg om je stack 2000 op te bouwen naar een mooi stackje. Een toernooi duurt langer dan 5min. Dit toernooi namelijk 5 uur en je gaat mij niet wijs maken dat deze hand dé hand is waarom jij voor de winst speelt.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Tomaat23
      Insta fold..

Ik zie hier vaak de reden 'ik speel om te winnen' voorbij komen. Nou dan mogen jullie mij wel eens wijs maken dat de 2de hand van het toernooi de sleutelhand van het toernooi is waardoor jij kan winnen. Ten eerste is dit ook niet geheel waar. Je kan eigenlijk pas zeggen dat je speelt om te winnen dat je de hele tijd in de top 10 staat en risico neemt tegen mensen met een lagere stack in het einde van het toernooi. Tot die tijd is ITM komen het belangrijkste en dan zie je per bubble om verder te komen.

Dit is gewoon een slechte spot met AK, vind het ook gewoon naief om te zeggen dat de tegenstanders slecht zijn en de buy in te laag en daarom, ja je zegt het zelf al, te 'gambleen'.

Wanneer je echt een goede speler bent, fold je dit netjes en heb je tijd genoeg om je stack 2000 op te bouwen naar een mooi stackje. Een toernooi duurt langer dan 5min. Dit toernooi namelijk 5 uur en je gaat mij niet wijs maken dat deze hand dé hand is waarom jij voor de winst speelt.
      Dit noemen we dus een voorbeeld van een speler die probeerd itm te komen.

We zeggen ook niet dat dit een cruciale hand is. Maar wij proberen duidelijk te maken dat wij spelen om te winnen. Omdat wij hier AKs hebben en wij er zo goed als zeker van zijn dat we hier tegen een paar zitten maar niet tegen AA of KK hebben wij hier een coinflip die ik niet uit de weg ga om zo mijn stack op te bouwen.

Natuurlijk valt er wat voor te zeggen dat je hier fold. Maar ik zou hem hier over de top hebben gepushed en de beslissing weer bij een ander hebben neergelegd.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Omdat wij hier AKs hebben en wij er zo goed als zeker van zijn dat we hier tegen een paar zitten maar niet tegen AA of KK hebben wij hier een coinflip die ik niet uit de weg ga om zo mijn stack op te bouwen.
      Wil wel even zeggen dat als je zo "zeker" bent dat je tegen een paar zit maar geen AA of KK (waar is deze aanname op gebasseerd, is gewoon een kleine kans, maar zeker niet 0), je zelfs met een disadvantage van ~47% vs ~53% voor de tegenstander zit als je heads-up komt te zitten.

Toch zou ik AKs waarschijnlijk ook niet neerleggen hier omdat er genoeg gekken met troep all-in gaan preflop aan het begin van vele toernooien, alhoewel dit dus wel een iets duurder toernooi was en dat hier dus wat minder zal gebeuren. Maar zoals de anderen al zeiden, AKs is wel gewoon een premium hand. Blijf het wel een moeilijke keus vinden en kan wegleggen zeker niet zo maar veroordelen als fout.

Als je zou weten dat het een 3-way pot wordt, wordt het wel aantrekkelijker, met pot odds van ~37-38% voor jou als de derde persoon Ax of een pocket pair < KK. Als de derde persoon ook AK heeft, zit je natuurlijk finaal mis met tie kans van 30%, win kans 5%. In alle gevallen zit de hoogste pocket pair toch het beste met pot odds van ~41-42%.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      pfiew, ben blij dat ik deze hand hier poste, want vind dit toch wel een goede discussie.

ik ging er vanuit dat je brm toepaste. Was handig geweest als je de limit/platform vermeld had, maar goed, 24$ is nog niet echt heel veel, dus zit je hier meestal niet tegen AA of KK

Nja, heb momenteel wel een flinke bankroll, maar niet 100x de buyin ;) maar zoals ik al zei, ben gebackt voor 10x de 24k guaranteed en 10x dit toernooi. Maar dan nog, jij kunt zeggen dat $24+$2 niet veel is als buyin, maar ik betwijfel hoeveel mensen hier dit soort toernooitjes spelen, de meeste die enigzins BRM aanhouden hier en uberhaupt in de room zijn de mensen die toch enigzins kunnen pokeren.

zou je QQ folden hier

Nee, en wel om de volgende reden. A-K is alleen lekker als er iets bijvalt, en q-q is al een fatsoenlijke hand, de kans dat ik tegen een a-a of k-k aan zit te kijken is kleiner als dat er iemand al een A-lage kaart weggegooit heeft en ik dus minder outs heb.

Dus, vraagje aan jou dopeydopey: is die 40$ (ofzo) voor de laagst betaalde itm plaats echt zo belangrijk voor je? Als het antwoord "ja" is, dan zou ik niet meer toernooien met zo'n hoge buy in spelen. Dit is wat we noemen "scared money". Je speelt dan niet om te winnen, maar om te zorgen dat je niet teveel verliest.

Totaal niet, maar juist omdat t zo vroeg was in t toernooi, is die 1100 chips die ik ermee win totaal niet in verhouding tot de stacks verderop in het toernooi, dus vandaar mijn vraag of ik hier de coinflip aan moest gaan.

Mag ik dan samenvatten door te zeggen dat er zowel voor folden als voor pushen iets te zeggen is, en dat geen van beide echt fout is? Bedankt voor de discussie/motivatie allemaal!
    • 1
    • 2