wanneer je echt moet stoppen.

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      je gecalled wordt door K8 en K7 die allebeide hun flush op de turn hitten.

en J8 zijn straat op de river hit terwijl je toch wel voorlag met 3 vrouwen.

en zo verlies je in een uurtje 33 dollartjes op 0,5/0,10

al mijn cbets werden gecalled of gereraised.

al mijn reraises werden over the top gereraised all in.

en als ik dan een keer een setje hit, wordt er snel weggegaan.

vereist zaterdagavond spelen een andere tactiek of zo.

o ja vergeet ik nog iemand die tegen mijn koningen met A4 op de river zijn aas hit.

ik had na 5 minuten al moeten stoppen. maar toch doorgaan voor het terug willen winnen.

morgen weer een kans.
  • 9 antwoorden
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Is het nationale downswing dag voor goede spelers? Ik word hier echt gek, al 3 dagen achter elkaar hetzelfde liedje met hun 27o (bij wijze van spreke dan). Momenteel maar weer me tafels aan het sluiten voordat ik ga tilten.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Het is tijd om te stoppen als je merkt dat je fouten gaat maken. dat je bijvoorbeeld uit frustratie te vel bet. of op het verkeerde moment bet. neem dan lekekr effe een break van een paar dagen en ga wat artiekelen lezen of videos kijken. of helemaal wat anders doen. en als je dan van de tilt af bent kan je weer lekker grinden en je geld langzaam terug winnen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Leer er mee omgaan... Die shit gebeurt gewoon en is op 10NL echt niet zo erg... 33$ zijn zoiets als 16 euro... ik bedoel wtf..

dit gebeurde er laatst bij mij...
      http://i260.photobucket.com/albums/ii30/ajfonso/downsw0ng.jpg

Mocht je peptalk willen hebben... ? Speel gewoon door als je weet dat je niet tilt dan komt die upswing vanzelf wel..

Maar ff serieus. Toen ik lange tijd op 10NLfr grinde maakte ik dit echt heel vaak mee. Precies dat wat jij beschrijft. Maar geloof me. Het gaat vanzelf weer keihard omhoog. Het enige dat je moet doen is goed spelen. ZONDER TILT!!!!
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ja ik weet ook wel dat ik niet mijn beste spel speelde.

op een gegeven moment was er een minitilt. en toen ben ik ook gestopt.

maar speelde toen nog een laatste hand had de blinds ten slotte betaald.

en die werd nog weer lekker gekraakt.

eigenlijk had ik gewoon na de eerste fout die ik maakte moeten stoppen.
      maar helaas wilde minimaal met het bedrag van tafels gaan waarmee ik begonnen was.
      dom, maar dat zit in me ik wil gewoon winnen.

ik weet dat je officieel niet zo moet denken, maar dat je moet denken als ik ging er met de beste hand in. die gedachtengang kan ik helaas niet maken.
      dit is misschien te abstract voor me.

het komt wel weer goed. morgen weer een dag, misschien ga ik dan de sit en gotjes maar weer eens aanstampen, kijken hoe dit gaat.

we zien morgen wel weer verder.

ik kan sessies gelukkig mooi los van elkaar zien.

maar fons dank voor de steun en mooi dat je er weer bij bent.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Variance is a bitch eh... Ik kom nu ook uit een lastige periode waar het echt wekenlang tegenzat en ik met moeite break even runde om dan nog een downswing van 5 buy in's te incasseren.
      Op mijn vorige account bij ypc had ik hetzelfde eens meegemaakt en toen gewoon alles weggetilt. Nu heb ik gewoon vastgehouden aan mn normale spel en zo blijven spelen. Opeens lukte dan alles weer en dan op zo'n 1200 handjes mn volledige downswing weer goedgemaakt.

Gewoon kalm blijven en vooral geduldig zijn, want je weet nooit wanneer ge die upswing krijgt... maar hij zal wel komen vroeg of laat ;)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Op het moment ben ik echt heel blij met hoe het met mij gaat en dat ik niet gefrustreerd raak.

Ik denk dat veel mensen het spel te serieus nemen. Alsof alle resultaten iets zegt over hoe oneerlijk tegen jou wordt gedaan. Ik denk dat mensen op een of andere manier het spel meer als een spel moeten nemen dan als een soort wedstrijd of manier om geld te verdienen.

Ik bedoel er zijn gewoon dingen in poker die je niet onder controle hebt en die gewoon buitend jouw worden bepaald. In plaats van dat te willen veranderen of anders te willen zien, wat natuurlijk alleen maar in frustratie leidt omdat je merkt dat je geen controle erover hebt, zou je het op een of andere manier gewoon moeten accepteren. Accepteren is ook daadwerkelijk het enige dat je ermee kunt doen.

Ik bedoel mensen denken te vaak dat verliezen eng is. Dat als ze hun bankroll kwijtraken ze gefaald hebben... De angst en de 'geen-controle' brengen de invloed in je spel. Je gaat gokjes nemen, eerder folden, toch callen om die kut AK op K34 2 5 met jouw 33 te zien terwijl je het al lang wist.

Fuck het als je BR $0 bedraagt! Fuck het als je maar 200$ hebt en je gaat gewoon lekker op 200NL spelen! Fuck het! Zolang je er maar lol in hebt en het je echte leven niet schaadt. Als jij geen behoefte hebt om steeds te moeten storten ga je lekker ministakes spelen.

Mensen zouden meer de lol in het spel moeten zien dat de potodds en ranges die ze elke keer weer voorgeschept krijgen. Als jij plezier hebt in de strategie en rekenwerk laat je dan niet beïnvloeden door het geluk. Want meer dan strategie en rekenwerk kun je niet doen :P Misschien bestaat er wel iemand op aarde die geluk kan beïnvloeden xD maar volgens mij is het dan eerder een valsspeler dan een tovenaar!

Een ding wil ik duidelijk maken en dat is dat ik ook vaak genoeg gefrustreerd ben geraakt en probably ook nog zal worden xD het is alleen maar iets om in je achter hoofd te houden of om over na te denken!
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Je bent toch niet broke jonas??? :(
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      net weer precies zo`n sessie gehad.

waardoor ik op het laatst gewoon met 10en na een reraise call.

je weet dat je verslagen bent.

maar er was echt zo`n mafkees aan tafel die alles callde. pre flop raises met 10 3 ofsuit. je weet dat hij niks heeft, maar hit dan toch zijn straat op de river. En dan moet je maar denken hij heeft er toch flink voor betaald.

ben dus maar weer gestopt. wel frustrerend dat je sessies van lekker 100bb in de + (sessies van een uur) afwisselt met sessies van 320 bb in de - (dat zijn vaak de wat kortere sessies.

o ja wat ook frustrerend is. je AK na een reraise weg moeten gooien aan iemand die nog niet zo lang aan tafel zit. vervolgens zie je hem de eerstvolgende 3 handen all in knallen pre flop. hadden we dat geweten.

effe frustratie van me afschrijven.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Leo258
      Je bent toch niet broke jonas??? :(
      eh nee... :P Ik heb dus echt geen zin om te storten. Zoveel centjes heeft deze scholier ook niet :P . Dus ik hou me maar liever beetje aan BRM xD