Set fh

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      Hey allemaal,

Ik had gisteren dus weer zon momentje waarop dat weer mogelijk was en dat heeft te maken met die set hitten. Is een goede manier om de hele boel erin te krijgen.
      Ik kan geen handen uit titan poker converteren dus moet even vertellen hoe het ging. Fullring btw

Er waren 2 limpers in EP, sb completes. ik BB check

Ik 33 op het board A - 3 - 4

en ik heb zoiets van toch maar voor die checkraise gaan (je wilt extra geld erin), en nu gebeurt het nogal eens dat niemand inzet en dat is erg jammer. Nu valt die turnkaart - 4 en dan heb je echt een beest van een hand natuurlijk, sommigen zouden dan nu gaan inzetten, maar de kans is gewoon superklein dat iemand ook maar iets heeft. de enige waar je respons van krijgt is die met de 4.

dus lijkt me weer check op de hoop dat er nog iets interessants voor die anderen valt. Het heeft gewoon weinig zin om te betten, want meestal heeft niemand een 4, 2 EP limpers is erg onwaarschijnljk dat ze die 4 hebben en anders komen ze meestal nu dan in actie. t enige wat je bereikt als je nu inzet is dat je waarschijnlijk iedereen kwijt bent. En als er een 43 ook is dan ben je gewoon weg natuurlijk, daar kom je niet onderuit.

Dus 4x check en dan valt die river en nu wordt het interessant, jij hebt FH 3en over 4en en de river is een 2. En dit is super voor jou want als niemand die 5 heeft krijg je er toch niets uit, maar als ze die wel hebben dan kun je die heel mooi een flinke hap uithalen. jij bent 2de a/d beurt.

Tussen haakjes, de turn gechecked, zit er een paartje 7ens tussen die betten de turn meestal wel dus dat is de angst niet zo. iedereen gechecked midpair onwrs.

Ok terug
      Pot is 8 alle kaarten uit A - 3 - 4 - 4 - 2

SB checkt
      BB (jij) - zet 2 in echt het minimale, nu lijkt het op een steal! en mocht er een 5 spelen krijg je reactie. Let op dit kun je bij flushes en straten doen, want je krijgt ze meestal allin of een beste hap uit hun stack.
      EP1 - raise to 6 er zit dus een 5 in en zijn gedachtegang is van: "jij hebt die 5 niet, betrapt ik ga je even verhogen".
      EP2 fold
      SB fold
      BB raises allin 90
      EP1 calls 90

shows 33
      shows J5s

Ik moet toegeven dat ik in dit geval gewoon hebberig was en ik de kans gewoon heel erg hoog achtte dat hij allin callde, want ik zat te twijfelen naar 20 of 30 of gelijk allin. Als jij het gevoel hebt dat ze allin best goed kunnen callen, Allin! Heeft veel meer plus EV. En deze is tricky, ik doe alsof ik hem wil stealen en als hij me raised is het alsof ik niet geloof dat hij de 5 heeft en daarom allin. Dat is wsh zijn gedachtegang en deze situatie is vrij uniek, maar heb hem al een 3x / 4x gehad en tot nu toe alle 3 / 4x allin gekregen en dat is mooi want flink uit betten komen eindigd in een call en bij een directe allin gaan ze teveel nadenken (al kan dit bij veel mensen ook hoor! Maar op deze manier doen ze het wat gemakkelijker en krijg je ook de wat handigere jongens mee).

Mijn tip wel zodra hij reraised en het is jouw beurt in een split second allin alsof het impulsief is, hij moet overvallen worden dat hij niet nadenkt. En heb een goed beeld van je tegenstander; in dit geval schatte ik hem niet zo nadenkend in, want anders is allin niet wenselijk en kun je beter naar een 24 ofzo.

Dus: Zet op de river een bedragje in die tov de pot te laag is en waarop hij geprikkeld wordt te raisen

(ik had toen met flush tegen FH een 20 ct op 1 dollar gedaan (alsof het een stopbet is) hij raisede 40 ik raise allin 120,)

En dit is ook gewoon amusant, want...
      Ze komen nooit meer van die handen af :D , is leuk, die anderen konden het ook waarderen daar en die gast die stond echt te kijken van, huh?! Die zal wel flink balen, omdat het gewoon heel erg snel gaat dat je niet meer echt bij dat board stilstaat, alleen maar ik heb een straat kerel en daarom is dit genieten.

Dit gaat ook alleen op als het board niet zo gevaarlijk is. Als de turn een 2 was was het een stuk lastiger en dan kun je check call spelen, mits er niet teveel wordt ingezet. anders is die waardeloos. evt check call river, als je die ander super verdenkt van stealen en hij niet teveel! inzet. Is zeker geen grove/ domme fout om dat te doen, maar let wel, kleine bets. Zijn maar wat veel mensen die dat nog flikken, ben er zo af en toe zelf ook zon eentje nml :)

Maar er geld ook is de river een FH voor jou dan krijg je er wrs niet heel erg veel meer uit.

Jongens GL ALL!
  • 20 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ga gewoon eens leren betten.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      :D :D :D :D
      idd, bet gewoon, krijg je geen actie, pech, wat doe je als je geen FH hebt???
      inderdaad==> int zak gezet

groeten
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx

hiermee kan je titan converten, doe het pls, want ik kan zoiets niet lezen :p

btw: slowplayen lijkt cool als het lukt, maar echt winstgevend op lange termijn is het niet ze.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      gozer iedereen kan denk ik wel bluff inducen ik denk alleen dat jij nog niet zo heel lang speelt (no offense), maar laat het tips ed pls over aan de coaches of vraag hun wat ze ervan vinden, zo is het verwarrend.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      In de betrokken hand had ik gewoon gebet, er is altijd een kans dat iemand een A heeft of een of andere straightdraw (zoals hier het geval was).

Meer algemeen is het slowplayen op lagere limieten (bijna) altijd verkeerd. Tenzij je quads hebt geflopt met 66 op een 662 board en je tegenstander geen preflopraiser was, natuurlijk. Gewoon betten, er zijn meer dan genoeg donks op <NL200 die je afbetalen.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      daarbij wil je ook de pot groot maken voor als je de full house of quads pakt, anders krijg je er niet zo veel uit bij de tegenstanders.
    • RRtwos
      RRtwos
      Bronze
      Was dit een "tip van de dag" om mijn zorgvuldig opgebouwde bankroll binnen no time te verprutsen?

Dat slowplayen op lagere limieten leer je met een weekje spelen wel af!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martyk32
      Hey allemaal,

Ik had gisteren dus weer zon momentje waarop dat weer mogelijk was en dat heeft te maken met die set hitten. Is een goede manier om de hele boel erin te krijgen.
      Ik kan geen handen uit titan poker converteren dus moet even vertellen hoe het ging. Fullring btw

Er waren 2 limpers in EP, sb completes. ik BB check

Ik 33 op het board A - 3 - 4

en ik heb zoiets van toch maar voor die checkraise gaan (je wilt extra geld erin), en nu gebeurt het nogal eens dat niemand inzet en dat is erg jammer. Nu valt die turnkaart - 4 en dan heb je echt een beest van een hand natuurlijk, sommigen zouden dan nu gaan inzetten, maar de kans is gewoon superklein dat iemand ook maar iets heeft. de enige waar je respons van krijgt is die met de 4.

dus lijkt me weer check op de hoop dat er nog iets interessants voor die anderen valt. Het heeft gewoon weinig zin om te betten, want meestal heeft niemand een 4, 2 EP limpers is erg onwaarschijnljk dat ze die 4 hebben en anders komen ze meestal nu dan in actie. t enige wat je bereikt als je nu inzet is dat je waarschijnlijk iedereen kwijt bent. En als er een 43 ook is dan ben je gewoon weg natuurlijk, daar kom je niet onderuit.

Dus 4x check en dan valt die river en nu wordt het interessant, jij hebt FH 3en over 4en en de river is een 2. En dit is super voor jou want als niemand die 5 heeft krijg je er toch niets uit, maar als ze die wel hebben dan kun je die heel mooi een flinke hap uithalen. jij bent 2de a/d beurt.

Tussen haakjes, de turn gechecked, zit er een paartje 7ens tussen die betten de turn meestal wel dus dat is de angst niet zo. iedereen gechecked midpair onwrs.

Ok terug
      Pot is 8 alle kaarten uit A - 3 - 4 - 4 - 2

SB checkt
      BB (jij) - zet 2 in echt het minimale, nu lijkt het op een steal! en mocht er een 5 spelen krijg je reactie. Let op dit kun je bij flushes en straten doen, want je krijgt ze meestal allin of een beste hap uit hun stack.
      EP1 - raise to 6 er zit dus een 5 in en zijn gedachtegang is van: "jij hebt die 5 niet, betrapt ik ga je even verhogen".
      EP2 fold
      SB fold
      BB raises allin 90
      EP1 calls 90

shows 33
      shows J5s

Ik moet toegeven dat ik in dit geval gewoon hebberig was en ik de kans gewoon heel erg hoog achtte dat hij allin callde, want ik zat te twijfelen naar 20 of 30 of gelijk allin. Als jij het gevoel hebt dat ze allin best goed kunnen callen, Allin! Heeft veel meer plus EV. En deze is tricky, ik doe alsof ik hem wil stealen en als hij me raised is het alsof ik niet geloof dat hij de 5 heeft en daarom allin. Dat is wsh zijn gedachtegang en deze situatie is vrij uniek, maar heb hem al een 3x / 4x gehad en tot nu toe alle 3 / 4x allin gekregen en dat is mooi want flink uit betten komen eindigd in een call en bij een directe allin gaan ze teveel nadenken (al kan dit bij veel mensen ook hoor! Maar op deze manier doen ze het wat gemakkelijker en krijg je ook de wat handigere jongens mee).

Mijn tip wel zodra hij reraised en het is jouw beurt in een split second allin alsof het impulsief is, hij moet overvallen worden dat hij niet nadenkt. En heb een goed beeld van je tegenstander; in dit geval schatte ik hem niet zo nadenkend in, want anders is allin niet wenselijk en kun je beter naar een 24 ofzo.

Dus: Zet op de river een bedragje in die tov de pot te laag is en waarop hij geprikkeld wordt te raisen

(ik had toen met flush tegen FH een 20 ct op 1 dollar gedaan (alsof het een stopbet is) hij raisede 40 ik raise allin 120,)

En dit is ook gewoon amusant, want...
      Ze komen nooit meer van die handen af :D , is leuk, die anderen konden het ook waarderen daar en die gast die stond echt te kijken van, huh?! Die zal wel flink balen, omdat het gewoon heel erg snel gaat dat je niet meer echt bij dat board stilstaat, alleen maar ik heb een straat kerel en daarom is dit genieten.

Dit gaat ook alleen op als het board niet zo gevaarlijk is. Als de turn een 2 was was het een stuk lastiger en dan kun je check call spelen, mits er niet teveel wordt ingezet. anders is die waardeloos. evt check call river, als je die ander super verdenkt van stealen en hij niet teveel! inzet. Is zeker geen grove/ domme fout om dat te doen, maar let wel, kleine bets. Zijn maar wat veel mensen die dat nog flikken, ben er zo af en toe zelf ook zon eentje nml :)

Maar er geld ook is de river een FH voor jou dan krijg je er wrs niet heel erg veel meer uit.

Jongens GL ALL!
      Trouwens ik waardeer het wel heel erg dat je over het spel nadenkt op deze manier. Maar de denkfout die je maakt is dat je het vanzelfsprekend vind dat villain zijn outs hit. In ieder geval hoop ik dat we je niet hebben ontmoedigd!!! Ga vooral door met nadenken en pokeren.

Ik wens je veel succes!
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      in de min met KK, nu snap ik t

no offense..
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      met slowplayen kan je veel winnen dat geef ik toe, maar het wordt, vooral door de onervaren spelers, veel te veel gebruikt en meestal ook niet goed (tptk bv), het is niet correct om je tegenstander een freecard te geven om zijn straat te hitten, ook al heb jij trips. Misschien een aanrader voor je, lees eens the theory of poker van sklansky, je krijgt hierdoor een duidelijk en mathematisch correct overzicht van wat je in verschillende situaties zou kunnen / moeten doen. Lees je eigenlijk wel goed alle artikelen of boeken over poker?
      groet
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      alles is al gezegd

gewoon lekker betten, de kans dat iemand een A heeft is aanzienljik (geen kaart wordt meer gespeeld dan een A)
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ^^

weinig waardering hoor ik wel, :D no worries

Twas gewoon 1 v/d unieke situaties dat je een set hit en niet kan checkraisen en waardoor de turn je een Fh brengt, is vrij uniek dat dit gebeurt en in die 22000 handen is me dat maar een 4x/5x gebeurt! Hier krijg je normaal ook geen geld uit en daarom postte ik dit ook.

Want op de turn heb je zo beest van een hand dat je planning moet maken om dat geld erin te krijgen. En dan is turn check/river underbet een hele goede. Meestal krijg je niet meer veel geld erin, maar indien er dan zon kaart valt als een 2 heeft underbetten een hele grote plus ev dat was een beetje de boodschap in deze unieke situatie.

En let wel: echt slowplayen is dit niet!! tis een gemiste checkraise. Dat is een geheel andere intentie. Zoals je zegt iedereen speelt aas, iedereen bet aas op de flop. Aas zit er dus niet in... Jammer waarschijnlijk kleine pot, was het geen fullhouse, is de turn hoogstwaarschijnlijk zeker bet.

kan ik de turn blij gaan betten. ik denk dat die J5s nog wel gecalled had mits je niet teveel inzet. Waren allen spelers die nog best gemakkelijk afgooien, is die gelijk wakker dat ik mogelijk die 4 heb en dus heel misschien een Fh heb en dan is kans call veel kleiner en de eindpot veel kleiner.

En kom op, aanpassen ad tegenstanders, tis NL4, dr zitten domme types tussen, maar ook best nog wel handige. Zo heb je ook die tafels waar iedereen alles afmietert als er 1tje bet en het tegenovergestelde. Je kan telkens wel recht-door-zee spelen, deze spelers waren niet aggressief weak-tight en dan pas je aan.

tis alleen een goede manier om je gemiste checkraise met een set te spelen die naar een FH ontwikkelt. thats all. Door te onderbetten heb ik ze alle keren allin gekregen en daarom is het wel de moeite waard om er zo eens over na te denken. doordat je geneigd bent te raisen met een straat en niet het vermogen hebben erna af te gooien, en het ook moeilijk is hem af te gooien. Die natuurlijke reactie maak je gebruik van en ja, had niemand een 5 had je niets, had iemand een aas op de flop kon je succesvol checkraisen, want daar ging het uiteindelijk om. Maar had ik de flop gebet had ik ook niets. 4 BB'tjes, ja.
      salut
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Poeh zat nog eens terug te lezen, je moet niet denken dat ik alles probeer te slowplayen, en ja ik lees zeker dat soort boeken en een boodschap is aanpassen a/d tegenstanders en ook fouten ruilen als jij meegaat met een 35s of wat voor hand ook, mwha misschien fout, maar een hele kleine!! tis no limit en daarom kan het heel profitabel zijn om met zoiets erin te gaan. Doe je het daarentegen te vaak is het een dikke -EV Maar als jij dat geregeld doet en jij weet anderen een verkeerd beeld te geven kan dat enorm profitabel zijn, je verliest een aantal kleine potten en je wint een vette, dankzij goed voorbereidend werk.

Zelfde als een roekeloos imago, zo heel nu en dan komt dat eens voor dat je gewoon heel goede handen of flops op rij krijgt en daarmee krijg je afbetaald. En dan kun je de hele tijd aankloten, maar als jij een aantal kleine verliest en daardoor een hele vette pot wint, is dat echt nice played.
      Je kent dat wel je gooit er 20 weg, krijgt 2 azen en raised, iedereen fold, of je hebt net 2x geraised en krijgt dan azen. Reken maar dat die standaard wat naar beneden gaat bij die overige mensen als je de derde keer op rij raised.

Zelfde als wat ik las in die thread - is een beetje het tegenovergestelde van hier; reraisen met 78os in de BB ajfonso, ik vond het een goede actie puur omdat je hem op zijn hand KT goed inschat <- is nml niet veel wat die had en op de flop had je hem eigenlijk ook moeten hebben. Anderzijds, blijkbaar deed je dat tegen een calling station en dan is het weer niet nice play, mee eens? Hoor het graag, is de tegenovergestelde play van deze.

En hetzelfde als die tip van laatst: je schuift aan op een tafel en de 1 of 2e hand krijg je kk of aa of qq om hem gelijk allin te gooien. Omdat dat +EV is doordat mensen niet geloven dat je dat met een echt sterke hand doet.

Maar goed, het ligt blijkbaar niet echt in de smaak dus vergeet de hele thread maar.

Next hand gr
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik vond het wel een goede poging om inbreng te geven marty.

Misschien was het niet zo'n goed idee om er een tip van de dag van te maken. Het kan anderen op het verkeerde been zetten. Heeft niets te maken met of je tip goed is of niet. Ik vond het een goed initiatief op zichzelf, los van de inhoud.

Voor de duidelijkheid op het forum is het denk ik beter om threads die het image hebben van teaching, over te laten aan de mods e.d. Niet dat je geen eigen inbreng kunt hebben, die is juist heel welkom! Maar het schept onduidelijkheid voor anderen, zeker voor beginnners, wanneer je het brengt als vast staande info. Hopelijk zie je wat ik bedoel.

Het is zeker goed om dit soort situaties te posten! Doe het alleen gewoon als hand of zo en geef er dan je mening/inzicht bij. Dan krijg je waarschijnlijk betere en nuttigere reacties.

Overigens vind ik wel dat een beetje meer vriendelijkheid in de reacties waarschijnlijk opbouwender voor je was geweest....

Succes verder en laat je niet ontmoedigen.

Z.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      nogmaals je moet proberen om je potten groot te maken als je een winner hebt daar ging ik vroeger ook de fout in en snapte ik niet wrm ik niet veel winst maakte. niet te voorzichtig zijn en hopen dat iemand anders altijd bet
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      weet je wat ik maar gewoon zeg :P Als het werkt doe je het toch gewoon?? Pas als je problemen krijgt ga je wat veranderen met je spel. Ik bedoel, je merkt het vanzelf wel als die c/r niet lukken of slowplayen faalt. Kom dan maar gewoon wat vraagjes stellen.

Trouwens dit soort posts zie ik gewoon heel graag terug in het pokerlab. Daar kan gewoon met iedereen goed gediscussieerd worden en kunnen we er allemaal veel van opsteken. Zoals zeezout het aangeeft ziet de titel van deze post er een beetje belerend uit ofzo. Zo van: "zO HOorT HET !!!1"

Groeten,

Jonas
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      nou ben ik dus helemaal met je eens Ajfonso,

Als het werkt doe je het, werkt iets niet doe je het niet. Bij iedere persoon is de reactie anders, de een overbet de pot, de ander doet 2/3. Het heeft ieder zo zijn uitwerking. Ik heb ook de pest aan slowplayen, maar zit ik tussen spelers die allen snel afgooien check ik wel een straatje en soms 2 in dit geval. Puur voor de ev. Die pot moet wel zo raar lopen dat die niet jouw kant op gaat, zeker omdat je weet dat er een jk en dat soort handen tussen zit. helaas ook een 55 misschien. Dat is de enige kleine ramp als die zijn 3e 5 oppikt, maar dan perk je de pot in wat meestal toch al gebeurt, dit zijn alleen buitenkansjes want voor hetzelfde geld valt de 4e klaver bv, dan werkt deze manier goed.

Maar ik moest idd weer even bijkomen na dit alles. Dan ga ik teveel bij mezelf nadenken/twijfelen over mijn spel en dat is funest aan die tafel. Niets erger dan onzeker over je game aan tafel. Ben er inmiddels weer overheen. En ja als iets werkt doe je het werkt het niet doe je het niet.

Ik kan me inmiddels goed inleven waarom mensen hier op Nl4 of NL2 soms ook limpen met Ak. Zeker als je C-bet tevaak gecalled wordt of nog erger geraised dan gaat de hele kracht van die hand af. Zit zelf ook soms aan tafel dat ik weleens alleen call met ak, meestal niet maar aan sommige wel. Sommigen die gaan door het vuur met een top paar tienen en dan gaat die ak gewoon teveel kosten. nu snap ik dat je dat op die hogere limieten niet doet, maar we praten over microlimieten. Flushdraws allin second pair push. Dat soort gekheid.

Ik heb nu ook een groot deel van de middag gespeeld en ja ik heb mijn styl zeker aangepast afgelopen tijd. Ik ben preflop ook niet echt aggressief meer. jj+ raise ik tt soms ak soms de rest limp ik allemaal. Dat limpen wordt sowieso beetje onderschat denk ik, het mooie aan limpen is dat het amper geld kost en je de sterkte veel beter kan bepalen. Ik speel zelf na de flop veel beter dan preflop.

En het heeft bij mij ook allemaal te maken met dat je geen zuivere reactie krijgt. Je weet nooit waar je staat in de hand. Ik kijk ook steeds meer tegen wie ik speel en wat voor fratsen die uithaalt. Je gaat uit van de sterkte en daar doe je het voor. En eigenlijk pas op de flop kun je de sterkte bepalen en als jij een kq op een k- 7 - 8 van klaveren hebt, moet je je goed afvragen wie je tegen je hebt hoe ze die dingen spelen en hoe ver je wilt gaan. Zelfs voor een gutshot gaan sommigen al allin. En het ligt eraan, want dezelfde hand is voor mij allin of zelfs fold. En op sommige tafel kun je ook prima bluffen, want er zitten ook voldoende lui tussen die wel voorzichtig spelen. En als die types een redelijke bet doen dan kan ik hem nog weleens folden zon kq. Bij sommigen weet je gewoon dat ze 2 pair of set hebben. Meestal callen er een paar en dan weet je dat die kq wel aardig is op dit moment, maar waarschijnlijk op de laatste kaart niet meer staat.

Nee ik neem niet echt veel risico meer en het bevalt me zo, ik swing nu bijna helemaal niet meer, alleen die KK :D zat weer een paar x dwars maar gelukkig ook mee. Maar als jij preflop allin ligt met kk en 60% voorligt doe je weinig fout hoor. Ik snap sowieso niet echt hoe je die fout kan spelen, maar als er 4 gaan CCen vliegt de winkans flink naar beneden. Dan kun je wel allin gaan maar ligt er een tj op dan weet je bij voorbaat dat kq met je meegaat ak en in het ergste geval er nog zon tj tussen zit. En dan ligt er teveel geld achter soms dat het een lastige situatie wordt. speel daroom het liefst met niet zoveel BBtjes. Veel gemakkelijker en het is een voordeel want je kunt sds forceren. Tis alleen tegen heel beroerde spelers een nadeel omdat je er niet meer af kan krijgen. Anderzijds zijn dat de lui die 2 pair oppikken met hun baggerhanden.

Maar ok, we zitten hier om te leren

Sta btw op 150d pp
      65euro titan dus tgaat lekker :)
      in een weekje tijd 15 euro is wel lekker met BB van 2 ct :P
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      leuk dat je winst maakt. bedenk wel dat je het meeste winst maakt op de lange termijn door de mathematisch correcte beslissingen te nemen en niet wat in 1 situatie toevallig werkt. hoop dat je het zo volhoudt, groet!
    • 1
    • 2