Advies over SnG graag

• LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Hallo, na NL SSS en limit aardig onder de knie te hebben wil ik de volgende stap gaan maken. SnG/MTT
      Ik heb een begin gemaakt met de artikelen van PS te lezen, een beetje ICM trainer gespeeld en Sharp's en Zeezout's threads gelezen.

Op het moment ben ik begonnen met de $1 + $0,20 SnG op PokerStars. Resultaten zijn nog niet om over naar huis te schrijven. Ik heb er dan ook nog maar een stuk of 10 gespeeld, en 3x ITM geraakt. Maar dat terzijde.

Wat me erg is opgevallen dat de SnG op Stars erg lang duren. Bijna allemaal duren ze langer dan een uur. Vooral de beginfase duurt erg lang totdat de blinds 50/100 en hoger worden. Er wordt vrij tight gespeeld over het algemeen.

Nou heb ik bij Zeezout gelezen dat hij een SnG van 1,5 uur heeft gespeeld en dat hij dit erg lang vond duren. Maar zover ik heb gezien is het hier vrij normaal.
      Ook heb ik in Sharp's thread gelezen dat het niveau op Stars hoger is dan op bijvoorbeeld Party Poker.

Wat me ook is opgevallen dat er op Stars een beperkt aanbod is voor SnG. Er zijn er van $1 + $0,20. en dan gaat het meteen omhoog naar $5 + $0,50.
      Daartussen is eigenlijk niks te vinden behalve een $3,40 turbo.

Gewoon heel eerlijk, ik heb geen flauw benul van SnG's. Af en toe heb ik er eentje gespeeld voor de lol, maar ik heb me er nog helemaal niet in verdiept. Tot nu toe dan.

Ik zou graag weten waar ik het beste kan gaan spelen als ik me wil gaan storten op SnG's. Stars lijkt me niet de beste plek, of vergis ik me hierin?
      Vooral een goed aanbod op verschillende limieten en het niveau van de spelers is erg belangrijk.

Bij voorbaat dank.
  • 15 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      pas je op met die 1$ + 0,20 SnG's

je zal een ROI van 20% moeten hebben om uberhaupt break even te draaien
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ook nog iets waar ik niet bij stil heb gestaan, bedankt.

Stars lijkt me dus niet echt een optie.
    • Roodbaars1986
      Roodbaars1986
      Bronze
      he lurker

Ik speel nu met name eigenlijk veel sit and go's en ze gaan me tot nu toe best succesvol af, op titan heb ik meestal ong. van de 10 bij 7 prijs soms het zij plek 1,2,3.

Wat voor mij veel heeft geholpen was de artikelen ervan doorlezen en de video te bekijken die bij silver staat op sng.

Je moet je bewust worden van een aantal fases en hoe deze te spelen. begin / midden / eindfase (blind etc.. afhankelijk)

Wat ik meestal doe is dat ik de 1ste 15 minuten ff toe kijk en alleen me echt goede handen als AA / KK / QQ / AK / AQ / KQ en met pocket pairs limp ik meestal mee.

Gaandeweg de sit and go als de blinds hoger worden zal ik ook spelen met kaarten als A9 etc. of goede suited connectors.
      met dit soort handen kan je bovendien in late position goed de blinds jatten en miochten ze callen heb je een goede hjand in handen om te verdedigingen op voor jou goede flop.

Op de bubble ben ik meestal heel passief (depends on tegenstanders natuurlijk) en push ik hier me sterke handen. meestal ga ik Shortstacked erin maar kom er goed uit. top 3 is voor mij goede hand push gewoon omdat je en al itm ben dat je dan toch nog redelijke kansen heb op callers met A2 / K5 etc.. (mijn ervaring)

Meestal duren de sit and go's bij mij ong. 35 - 50 minuten en dan lopen ze wel tot een einde.

Let op dat je niet in fouten valt als QQ / KK overspelen in beginfases. iemand all in jij callt omdat je denkt dat je goede hand heb, te vaak gedaan, weleens goed gegaan maar ook fout.

Bouw je spel rustig op. oefen op titan met de low sit and go's van 20 cent etc om het ff door te krijgen hoe je de fases speelt.

Voor de rest artikelen doen wonderen :)

Succes
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Bedankt voor je advies roodbaars :) maar dat was eigenlijk niet de vraag. Ik heb al een beetje de artikelen enzo uitgespit en heb een redelijk idee hoe ik een SnG moet spelen.

vandaag 3 gespeeld, 1x 3e, 1x 8e (donkmove met JJ zoals je al aangaf) en 1x 1e. Ik heb al wel wat ervaring erin, maar nog niet genoeg om hoger te gaan spelen. ik heb ruim 100 buyins voor de $1 SnG's. Daar wil ik mee beginnen omdat ik nog meer ervaring op moet doen

Het gaat me echt meer over waar ik het beste kan gaan spelen. PokerStars lijkt me niet echt de beste room om op te beginnen met een kleine BR.

Titan heb ik niet zo hoog zitten om eerlijk te zijn, dus de keuze zal uitgaan naar Party of FTP.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      pokerstars de 1 dollar zijn echt wel te doen hoor.

ik heb daar een roi gehaald van rond de 50%.

en als je 200 dollar hebt zou je de 5,50 kunnen gaan proberen.

de 1 dollar zijn echt uberslecht en met tight spel zou je meestal wel ITM moeten komen.

op full tilt is de rake bij de lage games zelfs iets groter. (1+0,25 daarna komt wel 2+0,25) verder ben je daar om eerste te worden ook vaak wel een uurtje bezig. al heb je er ook turbo`s met blinds van 3 minuten. die zullen waarschijnlijk 20 a 30 minuten duren

partypoker weet ik niet.

maar op zich vind ik pokerstars een prima plek voor sit en go
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Misschien heb je wel gelijk ja, ik wou eigenlijk 100 euro storten op een van de twee sites en dan $2 games gaan spelen. Maar ik kan net zogoed gewoon op Stars blijven en rustig opbouwen. Misschien zelfs wel verstandiger.

Ik heb nu ruim 100 buyins dus dat geeft me lekker ruimte om rustig op te bouwen naar $300 om dan aan $5 + $0,50 te beginnen. Met $200 kan ik dan af en toe een keer een de $5 gaan spelen, maar om daar echt op over te stappen wil ik toch meer dan 50 buyins hebben.

Edit: ik heb Party gedownload en dat is helemaal wazig daar, dus die schrap ik ook van het lijstje.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Mij bevalt Full Tilt duidelijk het beste

Er wordt op level 2+0,25 best redelijk gespeeld en de site is lekker rustig op je scherm. Geen drukke piepjes en zo. Bovendien heb je met 9 tegenstanders nog maar 6 plaatsen te stijgen om ITM te komen.

Ik moet zeggen dat ik het idee had dat er wel vaak wat meer serieuze spelers bezig zijn. Niet dat ze goed spelen, maar wel dat ze bewust spelen.

Op Pokerstars heb ik geen ervaring. Ga ik wel eens proberen, want wat ik zag in de coaching van Nick leek het me wel een goede visgrond.

Zelf had ik het idee dat ze bij FT minder loose spelen, maar dat kan aan mij liggen.

Het is denk ik ook wel erg persoonlijk wat je prettig vindt.

Z.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Hi,

Weet je wat ik vind van de SNG op pokerstars, veel beter voor het spel dat pokerstrategy je aanraad, Blindlevels gaan traag (10min., op titan veel te snel. (7min) Gisteren 2 SNG waar we nog met 5 man overbleven en de blinds waren nog maar 25/50. Iets wat je niet veel ziet op titan. Op stars kan je gerust afwachten en duurt het veel langer voor je Push/Fold mode speelt.
      Dus ik speel SNG op stars en Cashgames op Titan, iets wat dan niet lukt op stars zijn de cashgames :p

Grtz elrio
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Das wel zo Elrio, de blinds gaan echt langzaam, das eigenlijk best prettig. Het duurt inderdaad lang voordat je push/fold moet gaan spelen, en dat komt mijn speelstijl wel ten goede, ik ben niet echt happig op push/fold. Ook het niveau op PokerStars is best laag heb ik nu wel gemerkt.

(vandaag nog 4 SnG gespeeld na de toernooien op stars, maar mn geluk was echt op :P 2x bubble, 2x 6e... was dan ook wel moe, moet ik toegeven)

En bedank voor je reactie Z.
      Ik speel liever loose games dan tight. want loose betekend donks in de meeste gevallen, en die heb ik het liefste. En als jij zegt dat ze daar redelijk tight spelen neem ik het van harte aan :) Scheelt me ook weer 100 euries van mezelf :)

Ik blijf dus nog lekker even op Stars spelen. Hoewel de stakes daar wel ineens hard omhoog gaan. van 1,20 naar 5,50. Lekker even flink oefenen op de kleinste limiet. MTT/SnG vind ik veel leuker om te spelen dan cash games, daar ben ik de laatste weken wel achter gekomen. En geduld is een schone zaak.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      hey lurker als je nog tips wilt hebben. ik ben op deze limieten ook groot geworden. je hebt wel een lange adem nodig maar verder is het prima te doen.

veel s6.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      wat mij enorm heeft gehlopen is sharps video. Ik heb de SNG artiekelen een beetje doorgekeken. maar niet heel goed gelezen en ik heb een beetje een eigen strategie ontwikkeld die erg goed ljikt te werken. (heb hem gespost in de SNG sectie) Ik speel ook op stars. en ik heb ook hetzelfde probleem als jij. ik moet kiezen tussen of buiten mijn bankroll spelen inde $5 SNG's of turbo's spelen (waarvan ik echt niet hou) of 1+0.20 spelen wara je dus tegen 20% rake aankijkt. Het is niet heel moeilijk om de 1+0.20 SNGs profitabel te spelen. er zitten enorm veel fish. Ik heb daar ongveer een ROI van 40% dus die 20% rake is best makkelijkte verslaan.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Of ik heb pech met de tafels of het is daar gewoon belachelijk...

Die SnG duren eeuwen, 2-3 sitouts per tafel. Van 10-7 spelers duurt een uur. Dan vliegen er een paar uit, en dan is het weer fold fold fold. Gewoon niet meer leuk, en als je dan eens een hand hebt en je wordt gecalled, dan gaat zon idioot er met je chips vandoor.
    • duder113
      duder113
      Bronze
      de sng op full tilt vind ik toch best gezellig.
      de 1 en 2$ zijn best te doen en de 3+0.30 90 man knockout kan leuk zijn.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Nou, ik zit steeds vaker ITM, maar ik verveel me dood :P ben nu begonnen 4 tafels tegelijk te spelen, dat werkt wat beter. Maar ze duren echt lang op Stars vind ik
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik speel dan ook meestal turbo's

Half uurtje en je kunt een bakkie gaan doen...

Z.