Laatste hand uit 100k T9s

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Deze hand gooide me net voor ITM uit het toernooi.

Nu worstel ik met de vraag of ik hier had moeten wegleggen, of al meteen all-in had moeten gaan. Het zou voor de uitslag niet hebben uitgemaakt, maar ik wil het wel graag weten. Ik koos ervoor om verder dan alleen ITM te komen, maar was dit een juist besluit?

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t1000 (9 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

CO (t2660)
      Button (t16375)
      SB (t7075)
      Hero (t6465)
      UTG (t19042)
      UTG+1 (t7265)
      MP1 (t32695)
      MP2 (t13087)
      MP3 (t6175)

Preflop: Hero is BB with T, 9.
      UTG calls t1000, 6 folds, SB completes, Hero checks.

Zeezout
      Flop: (t3300) A, 7, T (3 players)
      SB checks, Hero bets t5365 (All-In), UTG folds, SB calls t5365.

Turn: (t14030) A (2 players, 1 all-in)

River: (t14030) Q (2 players, 1 all-in)

Final Pot: t14030
  • 6 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      volgens mij dan liever pre flop.

als je het post flop doet dan callt elke aas je. overigens zou ik met deze stack gewoon deze ronde nog afwachten en dan elk PP en A10+ all in knallen. ongeacht je positie.

of zoals je het zo mooi zij tijdrekken om ITM te komen.

dan had ik denk ik alles buiten AA en KK weggegooid :D
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Het is niet verkeerd om te denken dat niemand de aas heeft in een unraised pot, en je kunt 10-handen laten folden. NH dus, wel risky natuurlijk, c/f kan natuurlijk ook. Andere mogelijkheden zijn er eigelijk niet. Ik vind preflop pushen niet zo'n strak plan.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      hm, sorry zeezout, maar ik snap je play in deze niet. Je bent BB en nadat de pot niet is geraised knal jij zonder reden allin op de flop. Je hebt niet geraised voor de flop, en met een medium pair met lage kicker zonder flush en minimale straat kans.

Preflop pushen met een 10-9 :heart: terwijl UTG al gecalled heeft en SB gecomplted, niet handig, Kleine raise jaagt niemand weg, grote raise is een te groot risico met zo'n handje.

Postflop pushen, zo mogelijk nog slechter idee. UTG kan een monster hebben gelimped en SB kan alles hebben, waaronder een A-lage kicker waarmee hij niet durft te raisen maar gerust wil zien hoe t gaat.

Jij gaat dus zonder reden allin, alles fold hier, behalve een aas of flushdraw of whatever en dat verlies je, dus waarom zet jij je stack op t spel op een hand waar je hooguit 2 BB mee kan winnen, en heel veel kan verliezen?

Zoals helemaalnicks al aangeeft, is het niet verkeerd om te denken dat niemand een aas heeft op een unraised pot, maar dan nog, waarom ga je dit risico nemen? raise dan desnoods flink (halve stack), als ze niets hebben leggen ze weg, en als ze wel gehit hebben weet jij hoe laat t is en kun je wegleggen en heb je iig nog iets over om mee te spelen.

Kortom, maar niet meer doen, dit is een niet winstgevende play :P
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      okee

Bedankt voor jullie reacties.

Zoals ik al zei leek het me niet een goede zet. Wel ben ik het met Nick eens en dat was ook mijn gedachte over die aas. Maar de zet had op dit moment teveel risico en niet echt zin. In mijn ogen had het uiteindelijk (nu tenminste) een fold moeten zijn.

Niet omdat je dit niet kunt spelen, maar omdat dit in deze fase misschien te riskie was. Ik wilde verder dan ITM komen, maar koos er niet echt de goede hand en spelmethode voor op dit moment..

Weer wat geleerd hoop ik...

Z.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopedopey-lage kicker waarmee hij niet durft te raisen maar gerust wil zien hoe t gaat.

Jij gaat dus zonder reden allin, alles fold hier, behalve een aas of flushdraw of whatever en dat verlies je, dus waarom zet jij je stack op t spel op een hand waar je hooguit 2 BB mee kan winnen, en heel veel kan verliezen?
      omdat hij nog maar 5 BB heeft en hij kan 3 BB winnen

raise dan desnoods flink (halve stack), als ze niets hebben leggen ze weg, en als ze wel gehit hebben weet jij hoe laat t is en kun je wegleggen en heb je iig nog iets over om mee te spelen.
      Als ze reraisen ben je toch commited, kan je beter ineens zelf pushen. Of ga jij met 2,5 BB nog verder spelen?

Of het echt een goede of slechte zet is twijfel ik over, PF push heb je wss te weinig FE voor. Als je heel tight hebt gespeeld zou ik pushen op de flop, anders niet :) .
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      omdat hij nog maar 5 BB heeft en hij kan 3 BB winnen

hm dat stond nergens maar dan nog...

Als ze reraisen ben je toch commited, kan je beter ineens zelf pushen. Of ga jij met 2,5 BB nog verder spelen?

uhm, ja, als ik toch niet meer kan winnen tenzij ik een zieke hoeveelheid geluk krijg (niet waarschijnlijk) fold ik me met die 2.5 BB mooi t geld in, beter iets dan niets. dus ja, ik speel vrolijk verder met 2.5 BB op de bubble;)