Datamining resultaten

• Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik heb gebruik gemaakt van de Elephant beta trial om es mijn hh te importeren en te analyseren. Enkele interessante zaken opgemerkt, zoals in de min staan met AJ en QQ.
      QQ paar keer slecht gespeeld door ze niet te kunnen loslaten wanneer ik wist dat ik beat was en paar keer gewoon pecht gehad om setje te potbetten en alsnog tegen een flush te lopen enzo.
      Met AJ 2pair es tegen slowplayde set gelopen en paar keer tegen TP betere kicker gelopen, ook paar gecallde bluffs... De andere pp staan (op 22 en 33 na)ook allemaal positief, de suited connectors ook int positief, dus vrij goe. AK,AQ en AT ook positief, net als KQ. KJ en QJ licht in de min echter, maar die handen moet ik nog es bezien... AA is dé big moneymaker baby :D

Dit zijn mijn stats na 22K handjes 5NL full ring:

- Handrange flop = 16,6%
      - Preflop raise = 9,5%
      - Agression factor = 2,9 (flop = 3,3, turn = 2,5 river = 2,2)

- WtSDwsF = 23,1%
      - W$@SD = 57,6%
      - W$wsF = 66,6%

- Big blinds/100 = 9,4

Is dit goed? Kan men al conclusies trekken uit deze samplesize?

(Btw, wat is de handrange flop, is dit gelijk aan VPIP of niet?)

Thx.
  • 16 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      sample is klein, maar t lijkt erop dat je veeel te veel preflop called, relatief tot de PFR. Oftewel, te passief. Op FR lijkt 17 vpip me ook te loose, en op SH te nitty.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ik weet niet of het hetzelfde is, maar als het 17vpip is zijn dat ok stats imo, ik vind het iig niet veel te passief op het eerste gezicht... dus wat mij betreft redelijk goede stats, je winst @ showdown is ook prima, andere stats weet ik niet zoveel van af.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door markuselitus
      ik weet niet of het hetzelfde is, maar als het 17vpip is zijn dat ok stats imo, ik vind het iig niet veel te passief op het eerste gezicht... dus wat mij betreft redelijk goede stats, je winst @ showdown is ook prima, andere stats weet ik niet zoveel van af.
      mmh, ik vind het tamelijk passief als je de helft van de handen die je speelt limped ipv raised. Maar goed, t zal wel. Je won@ showdown is tamelijk hoog. Zou kunnen betekenen dat je veel geluk hebt gehad.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      dat zijn niet alleen de keren dat hij limpt he ook calls van raises pf, en het is wat meer dan 50%
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door markuselitus
      dat zijn niet alleen de keren dat hij limpt he ook calls van raises pf, en het is wat meer dan 50%
      limpen en callen ja. Maar dat is dus imo echt te nitty.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      PFR: preflop raise (%). The typical range is 7-10. A few posters exceed 10, but many posters begin their first 10K hands at or below 7. Some suggest that PFR should be half your VPIP, but that's an effectual coincidence and should not be your goal. If you only have a VPIP of 13 or 14, you will still often have the same PFR of 8-9 as someone with a higher VPIP. Your PFR will often be higher in LP than in EP.

wat zijn jouw stats dan?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ik speel nooit FR
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ok ik kan niet zeggen of dit de beste stats zijn zoveel verstand heb ik er niet van maar vpip iig goed pfr standaard misschien dat het hoger kan idd.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Eehm... Ik heb verschillende FR stijlen uitgeprobeerd.

Wat mij opviel toen ik 15/8 speelde was dat ik veel minder verdiende dan toen ik 13/11 speelde. Dat kan te maken hebben met postflop skill verbetering maar ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je minder geld verliest postflop.

Als je vaker initiatief preflop neemt zul je vaker de pot oppakken postflop.

Vandaar zul je op SH echt niet meer dan 3% af mogen wijken met je pfr van je VPiP

Die coach van mij heeft op NL50fr een soort lagstijl geprobeerd van 16/14 en daar was hij heel succesvol in. Dit had te maken met het feit dat er heel veel nits aan tafel zitten.

Maar die stats zeggen gewoon weinig!!! Want wat mij heel erg boeit is hoe je zo zieke W$wsF hebt??? Op FR is dit imo gewoon onmogelijk. Of je bent een master of je hebt gewoon een soort zieke upswing. Bij mij lag die waarde op 38%.....

W$@SD is prima ziet er goed uit.

AG factor is goed

je winrate heel goed.!

Maar die preflop raise is mij toch gewoon te laag. Ik denk dat je met wat oefening een nog hogere winrate kunt halen. Probeer eens wat meer pocketpairs in late position te openraisen in plaats van te open limpen.

Wat ik op FR doe is in early position alles limpen tot en met 99
      Vanaf MP2 openraise in alle pocketpairs. -> Als jij het niet fijn vindt om OOP te spelen met PP kun je misschien nog wat langer wachten tot bijvoorbeeld MP3 of CO..

Veel stealen preflop en als er 3 of meer limpers zijn met wat suited connectors mee limpen. Ik ben hier eigenlijk helemaal geen fan van omdat ik er geen goede ervaring mee heb maar statistisch gezien zou dit wel heel profitabel moeten zijn op de micros.

Ook op de button en CO gewoon veel QJ, KJ, KQ, KT, AT, A9s handen raisen tegen veel limpers.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      FR speel ik een 16/13 stijl. Naar mijn gevoel moet je pfr dus naar omhoog. Verder wil ik je niet teleurstellen, maar je runt vrij hot en je W$@sd en W$wsf zullen zeker nog zakken. Tis maar dat je voorbereid bent wanneer het even wat minder gaat.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ok, thx voor de feedback.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      nu ik wat meer research ernaar heb gedaan moet ik nick en timor idd gelijk geven dat het nog wat agressiever mag. toch leuk dat je zo veel wint hopelijk dat het zo blijft :)
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Ik ben ook wat met elephant aan het kloten en hoe kunt ge gemakkelijk u verlieslatende handen vinden? Selecteert gij 1 hand in de filter (bijvoorbeeld AA) en bekijkt gij die allemaal of is er een simpelere manier?
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Euhm, ja, ik selecteerde alle broadway handen een per een en keek eerst naar de overview en bekeek dan ook nog es de grootste potten die ik ermee gewonnen heb, en de grootste potten die ik verloren heb, om zo te zien waar ik juist speelde en waar ik fouten maakte. Ik deed hetzelfde met alle pocket pairs en alle suited connectors.
      Alle andere handen speel ik toch maar zelden, dus vond ik het de moeite niet ze allemaal een voor een te bekijken...

Er kruipt zo veel tijd in, maar het is wel enorm leerrijk.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Zo heb ik het ook al gedaan, ik hoopte dat er mss een gemakkelijkere manier was. 1 van de dagen ook nog eens met bezig houden dan :) .
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Met pokertracker kan je een lijst opstellen van de handen volgens hun winrate ofzo, da was wel handig, maar met Elephant kan je dit niet blijkbaar. (Tenzij ik iets mis?)