Goed gespeeld?

• raasz
      raasz
      Bronze
      Hallo,

Wat vinden jullie van deze hand? Heb ik goed gespeeld, of had ik all-in moet raisen op de river?

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with Q:heart: , J:club:
      UTG calls $0,10, 2 folds, Hero raises to $0,30, 4 folds, SB calls $0,25, BB folds, UTG calls $0,20.

Flop: ($1,00) K:club: , 7:club: , A:club: (3 players)
      SB checks, UTG bets $0,40, Hero calls $0,40, SB folds.

Turn: ($1,80) T:club: (2 players)
      UTG bets $0,80, Hero calls $0,80.

River: ($3,40) 5:diamond: (2 players)
      UTG bets $0,50, Hero raises to $2,00, UTG calls $1,50.

Final Pot: $7,40

Results follow (highlight to see):
      UTG shows [ 8c, Ad ] a flush, Ace high
      Hero shows [ Qh, Jc ] a flush, Ace high
      Hero wins $7.03 USD with a flush, Ace high with Jack kicker.
  • 6 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ik kan dat niet meer wegleggen na de turn. wp de hele hand.
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Er valt heel wat te verbeteren, maar daarom is het nuttig om handjes te posten :)

Preflop QJo is echt geen hand om te spelen vanuit MP1. Je komt veel te vaak in de problemen hetzij doordat je uit positie zit, hetzij doordat je gedomineerd wordt door een hand als AQ, KQ, AJ, etc... Gewoon folden dus.
      En als je preflop raised 4BB + 1BB per limper. Dat zou in dit geval $0,50 zijn.

flop Gunstige flop, je hebt zowel een flush- als een inside straightdraw. Het betje van UTG kun je dan ook prima callen. Een raise zou ook nog kunnen, dan is het niet zo overduidelijk dat je ook op een draw zit en met misschien wel 13 outs is het helemaal niet erg om wat geld in de pot te stoppen.

Turn Je hit je flush en je tegenstander kan je momenteel alleen verslaan als hij Qc heeft. Maar de kans is veel groter dat hij een Straight of met name een lagere flush heeft. Vanaf nu willen we zijn stack hebben. Dat betekent niet callen maar raisen. In dit geval naar $2,50 ofzo.

River Doordat je je hand passief hebt gespeeld op de flop en turn is de pot nog niet zo heel groot. En hij zou een straight of lage flush zelfs nog kunnen folden als je nu all in gaat. Maar dat zou ik toch wel doen, omdat je denk ik vaak genoeg wordt gecalld. Het zou echter allemaal een stuk simpeler zijn als je met name op de Turn de pot al een stuk groter had kunnen maken.

Te loose preflop dus en te passief postflop.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      flop raisen om SB eruit te krijgen en een de UTG bang te maken. Je kan potje daar winnen plus als hij called is de pot gepompt en kun je de turn als je hit nogeens een betje plaatsen. Hij kan je dan nooit op een flush zetten en zal zijn straight pushen.

Die reraise op de river ziet eruit als een monster (wat die ook is)
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Ok... duidelijk

Op één of andere manier was ik bang dat hij de q-c had... achteraf gezien niet echt handig, als ie em had, dan had ik gewoon moeten betalen.
      Op de river had ik pas door dat ik echt goed zat...

Idd wat te passief na de flop, dat had ik zelf ook wel door... had er meer uit kunnen halen.

Mijn bet preflop was meer een steal, maar das natuurlijk wat te weinig om een pot te stelen.

Bedankt voor jullie commentaar...
    • Rcypoker
      Rcypoker
      Bronze
      wtf? hij kan ons niet op een flush zetten. Er liggen dan 4klavers. Dan is het áltijd gevaarlijk en gaat hij echt niet afbetalen met een straat.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ohja ... :P oeps