AQs vanuit BB -- early stage

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Mja, heb hier volgens mij de theorie redelijk gevolgd--> 3/4e pot gebet, al leek me dit helemaal niet de juiste keuze (dan beter gepushd imo).. de all-in erna, tja wist wel dat ik in 9 van de 10 gevallen beat was.. maar was pot commited lijkt me.

Graag feedback, bij zulke slecht gespeelde handen moet je niet lief zijn btw :) .

Titan Poker Zagreb 10/20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button (1490)
      SB (1200)
      BB [color:#C00000]BB (1500)[/color]
      UTG (1500)
      UTG+1 (1500)
      MP [color:#C00000]MP (1500)[/color]
      MP (1500)
      MP (1500)
      CO-1 (900)
      CO (2410)

Preflop: BB is in the BB with Q :heart: A :heart:
      2 folds, MP raises to 40, 3 folds, CO raises to 60, Button calls 60, 1 fold, BB raises to 360, MP calls 320, 2 folds.

Flop (870) J :spade: 2 :club: 4 :club:
      BB bets 600, MP calls 600.

Turn (2070) 7 :club:
      BB moves all-in for 540, MP moves all-in for 540.

River (3150) 8 :club:

BB shows Q :heart: A :heart:
      MP shows 9 :diamond: 9 :heart:

MP wins 3150 with One pair, Nines
  • 5 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      klinkt raar, maar ik fold dit pre met 2 miniraises voor me. Deze hand kun je spelen, maar het MOET niet, daarom doe ik het hier niet. Je reraise is namelijk zo teringduur, maar dat had je denk ik zelf al begrepen ;) . Als ik hier speel, dan call ik slechts. Je kunt niet 1/6 van je stack preflop erin duwen met AQs zo vroeg in het toernooi, das gewoon -ev$.

Postflop, zou ik deze flop wellicht niet c-betten, en c/f-en. C-betten is echter niet echt verkeerd ofzo. Wel zou ik deze turn c/f-en. Op dit board ben je zelfs met nog maar 500 over nog niet committed. Je bent namelijk beat, en hebt 6 outs, waarvan je gerust de helft mag discounten op zo'n scary board.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      nou, ik zal aardig zijn :P

Preflop, prima, weinig op aan te merken, je showt strenght wat ook best mag. Zoals helemaalnicks al aangaf wel een flinke, maar ik denk dat dit moet in de gemiddelde titan sit and go. Beetje jammer alleen dat je waarschijnlijk weinig reads hebt, dus zeker in de eerste paar handen callen ze nog al eens met veel.

Goed, bovenstaande wist je zelf ook wel, dan plaats je een bet die gecalled word, leuk, maar dan moet je wel nattigheid gaan voelen.

nog 510 chips allin op niets, stom, en je weet zelf wel waarom. Je hebt nog genoeg over om in ieder geval terug te komen en je speelt om niets. Nooit meer doen, foei, ies verboten. :D

Nou, was dat aardig?

Ow, de beoordeling klinkt idd raar, waarom fold je dit met 2 miniraises? dat klopt wel, maar het is 60 chips op een stack van 1500. Die duw ik er met 7-2 off nog wel in als ik het gevoel heb dat ik ze kan hebben... AUB leg me dit uit.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ow, de beoordeling klinkt idd raar, waarom fold je dit met 2 miniraises? dat klopt wel, maar het is 60 chips op een stack van 1500. Die duw ik er met 7-2 off nog wel in als ik het gevoel heb dat ik ze kan hebben... AUB leg me dit uit.

heb ik gedaan. Niet omdat je niet voorligt op hun range, en wellicht is raisen hier +chipev (je maakt in de long run chips met dit soort raises), maar de raise die je moet plaatsen is HOOOOOOG. Dit betekent, dat je preflop een te groot deel van je stack commit op een semigoede hand, wat het -ev$ maakt. Oftewel, je wint chips in de long run, je verliest $$$. Met AA/KK/QQ is het een easy raise, want je hebt dan veel betere reversed implied odds. Maar zelfs met AK is deze play uiterst tricky. Zelfs met AK zou ik hier niet zo'n grote raise plaatsen. Wss zou ik met ak naar ~240 raisen hier. Is weinig, maar een 4bet hoeft sowieso nooit zo hoog. Met aq fold ik hier zonder problemen, het is namelijk toch een beetje een schijthand, helemaal uit positie, en met 2 miniraises heeft 1 van hun meestal iets als 77-JJ, en die gooien ze toch niet weg.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      klinkt raar, maar ik fold dit pre met 2 miniraises voor me. Deze hand kun je spelen, maar het MOET niet, daarom doe ik het hier niet. Je reraise is namelijk zo teringduur, maar dat had je denk ik zelf al begrepen ;) . Als ik hier speel, dan call ik slechts. Je kunt niet 1/6 van je stack preflop erin duwen met AQs zo vroeg in het toernooi, das gewoon -ev$.

Postflop, zou ik deze flop wellicht niet c-betten, en c/f-en. C-betten is echter niet echt verkeerd ofzo. Wel zou ik deze turn c/f-en. Op dit board ben je zelfs met nog maar 500 over nog niet committed. Je bent namelijk beat, en hebt 6 outs, waarvan je gerust de helft mag discounten op zo'n scary board.
      Ok, thx.. dit moest ik horen :) . Het lijkt me zeker op zulke low sng's niet slecht hier gewoon te callen. Dit was eerst ook mijn plan, maar bedacht me op het einde... Zeker tegen meerdere tegenstanders zorgt dit niet voor moeilijke beslissingen postflop.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks

heb ik gedaan. Niet omdat je niet voorligt op hun range, en wellicht is raisen hier +chipev (je maakt in de long run chips met dit soort raises), maar de raise die je moet plaatsen is HOOOOOOG. Dit betekent, dat je preflop een te groot deel van je stack commit op een semigoede hand, wat het -ev$ maakt. Oftewel, je wint chips in de long run, je verliest $$$. Met AA/KK/QQ is het een easy raise, want je hebt dan veel betere reversed implied odds. Maar zelfs met AK is deze play uiterst tricky. Zelfs met AK zou ik hier niet zo'n grote raise plaatsen. Wss zou ik met ak naar ~240 raisen hier. Is weinig, maar een 4bet hoeft sowieso nooit zo hoog. Met aq fold ik hier zonder problemen, het is namelijk toch een beetje een schijthand, helemaal uit positie, en met 2 miniraises heeft 1 van hun meestal iets als 77-JJ, en die gooien ze toch niet weg.
      Ah, nou snap ik je, ik denk er iets anders over, maar kan je wel vinden in je lagere preflop bet. Vind t wel interessant, bedankt voor de extra uitleg