AQ vanuit utg+2

• tuneboy2301
      tuneboy2301
      Bronze
      is dit een goede fold geweest? of had ik een c-bet moeten maken op de flop? ik had totaal geen reads van de spelers aan tafel, enkel dat er niet zo heel loose gespeeld werd en er preflop weinig werd geraised:

$0.25/$0.50 No Limit Holdem
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($65.45)
      UTG+1 ($25.25)
      UTG+2 ($42.35)
      MP1 ($9.25)
      MP2 ($63.75)
      MP3 ($117.85)
      CO ($59.50)
      BTN ($67.00)
      SB ($46.50)
      BB ($5.75)

Pre-flop: ($0.75, 10 players)
      2 folds, UTG+2 bets $2, 1 fold, MP2 calls $2, 1 fold, CO calls $2, 3 folds

Flop: 4:club: T:diamond: 8:spade: ($6.75, 3 players)
      UTG+2 checks, MP2 checks, CO checks

Turn: Q:diamond: ($6.75, 3 players)
      UTG+2 bets $5, 1 fold, CO bets $15, UTG+2 folds

Final Pot: $26.75

de reden dat ik fold is omdat ik enkel KQ en QJ kan verslaan op de turn
  • 11 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      goede cbet flop. dus cbet

als mensen je callen en de turn raisen moet je folden. als ze callen bet ik potsized op river.
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      De check van CO op de flop is toch wel wat vreemd. Hoe kan de Q op de Turn hem hebben geholpen? Handen als J9, Q4 en Q8 zal hij toch niet zo snel hebben gecalled pf en de onwaarschijnlijke QQ zou hij waarschijnlijk pf hebben geraised. Met QT zou hij hebben gebet op de flop.
      Hij kan een goede draw hebben opgepikt en semi-bluffen of een set slowplayen.
      Een hoop vraagtekens, maar aangezien je geen reads hebt lijkt een fold me correct.

Een c-bet op de flop kan wel, maar aangezien je oop tegen 2 man zit waar je verder nog geen reads op hebt zou het voor mij zeker niet standaard zijn. Op dit soort boards krijg je tegenwoordig niet veel respect meer met een c-bet.
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Jonas, ik dacht dat jij ook wat minder c-bet op de flop tegenwoordig. Juist omdat dit zo'n standaard c-bet flop is krijg je tegenwoordig te vaak geen respect meer.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ehm.. Dat betekend neit dat je helemaal niet moet cbetten. De flopjes die je moet vermeiden zijn de suited connected flopjes omdat mensen daar neit folden.

Je moet een balans zoeken tussen showdownvalue en folding equity. AQ is gewoon een hand waar je natuurlijk vaak mee voorligt maar je kan er geen bets mee gaan callen. Als je te vaak checkked dan zullen anderen je bluffen.

Dus als je geen showdownvalue hebt zou ik de juiste flopjes wel cbetten
      dit zijn de standaard lage flopjes, paired flopjes facehigh flopjes

geen suited connected flopjes. Daar ga je voor een delayed cbet.

Als je showdownvalue hebt wordt het mogelijk een beperkt aantal bets te callen dus kunnen mensen je niet echt te vaak bluffen. Dan werkt de flopcheck wel goed.

Maar het heeft met veel dingen te maken. Ik heb dit geprobeerd uit te leggen in een artikel over de flopcheck in het pokerlab.

Ga niet zomaar dingen aannemen blijf nadenken !! Ook ik zeg soms dingen die niet altijd kloppen ;) Ik denk dat het artikel wel wat meer duidelijk zal maken.

succes!
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Tegen 3 spelers zou ik hier niet cbetten. Er liggen 2 middle cards op de flop en geen high card, dus je kan weinig representeren.

Ik call de flopbet en reevalueer op de river. Als je dit soort handen preflop speelt en je hit TPTK, kan je nooit folden voor 1 bet. Villain kan dit doen met een T, een lagere Q of kan gewoon proberen om de pot op te pikken met een (semi-)bluf.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      dit ruikt idd naar een semibluff, 2 diamonds, een straight draw? wss een flushdraw met een middle/buttom pair.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      je speelt tegen 2 spelers en er is geen flopbet de turn gaat zon beetje 1/2 van de stack naar het midden. o.O'
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      ehm.. Dat betekend neit dat je helemaal niet moet cbetten. De flopjes die je moet vermeiden zijn de suited connected flopjes omdat mensen daar neit folden.

Je moet een balans zoeken tussen showdownvalue en folding equity. AQ is gewoon een hand waar je natuurlijk vaak mee voorligt maar je kan er geen bets mee gaan callen. Als je te vaak checkked dan zullen anderen je bluffen.

Dus als je geen showdownvalue hebt zou ik de juiste flopjes wel cbetten
      dit zijn de standaard lage flopjes, paired flopjes facehigh flopjes

geen suited connected flopjes. Daar ga je voor een delayed cbet.

Als je showdownvalue hebt wordt het mogelijk een beperkt aantal bets te callen dus kunnen mensen je niet echt te vaak bluffen. Dan werkt de flopcheck wel goed.

Maar het heeft met veel dingen te maken. Ik heb dit geprobeerd uit te leggen in een artikel over de flopcheck in het pokerlab.

Ga niet zomaar dingen aannemen blijf nadenken !! Ook ik zeg soms dingen die niet altijd kloppen ;) Ik denk dat het artikel wel wat meer duidelijk zal maken.

succes!
      Wees gerust, ik denk wel na hoor ;) Delayed c-betten is een onderwerp waar ik de laatste tijd ook veel mee bezig ben. Mijn c-bet% is al wat langere tijd aan het zakken en zit nu rond de 70% (zat eerst tegen de 90% aan). Gewoon omdat iedere fish tegenwoordig de term c-betten kent en het dus wat minder vanzelfsprekend/winstgevend wordt om na een pfr gelijk de flop te betten. Zeker niet in een multiway-pot oop.

Als ik in de CO zat in deze hand zou ik makkelijk kunnen besluiten om te floaten of reraisen op zo'n board. Het is namelijk niet waarschijnlijk dat een preflopraiser vanuit UTG+1 hier wat gehit heeft. Nou weet ik ook wel dat niet iedere speler daarover nadenkt, maar op 50NL mag je ze best wel een klein beetje respect geven als je verder geen reads/stats hebt.

Vandaar dat ik in deze situatie niet zo snel zou c-betten. Mocht na een aantal handjes blijken dat de tafel behoorlijk tight-passive is, dan zou ik hier wel c-betten.
    • tuneboy2301
      tuneboy2301
      Bronze
      daarom maak ik geen c-bet, ik zit oop in een multiway pot zonder reads, en als ik enkel call op de turn dan weet ik nog niet waar ik sta op de river en kan dan alleen nog maar all-in gaan om de pot eventueel zonder showdown te winnen. (mss zou ik dat ook wel doen met showdown, maar had daar niet echt het idee van). ik was nog neit pot commited en omdat ik niet heel veel kon beaten was het een easy fold. ik kon ook tegen een geslowplayde KK of AA aanzitten, die zijn overpair veilig wilde stellen op het drawy board na de turn
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      dat is een mogelijkheid maar ik vind het onwaarschijnlijk dat hij kk/aa heeft. hij heeft hier positie en checked behind, er kan dus geen bluffbet meer op de flop komen. mocht hij het toch hebben dan vond ik het niet al te best gespeeld van hem, azen zijn immers ook maar 1 pair. Het lijkt me waarschijnlijker dat hij of de straat had of je zat te semibluffen met middle pair of top pair low kicker, of hij dacht dat jij aan het bluffen was.

Maargoed, samengevat: omdat je uit positie zit kan je natuurlijk niet weten wat je tegenstander doet op de flop, daarom zou ik ook gecheckt hebben. In latere positie had ik gecbet. Turn: ik had hier gecalled om te kijken wat er op de river zou komen. Maar ik vermoed dat jij weinig "gokjes' wilt wagen dus je zou hier kunnen folden, al is het maar omdat je vermoed dat je tegenstander je beat heeft en naar de pot-odds kijkt. bedenk je wel dat je niet met scared money moet gaan spelen.

Ik vind dit overigens wel een hele interessante hand en zo te horen jullie ook, misschien dat timor hier wat dieper op zijn visie in kan gaan?
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Heb dus weer de hand history verkeerd gelezen, sorry daarvoor. Ff m'n mening herzien:
      Wanneer je dan op de turn gaat beslissen om te folden met je TPTK na 1 raise, dan is dat vrij weak. Langs de andere kant zijn turnraises zelden semiblufs en heel vaak gemaakte handen, dus laten we eens nagaan welke handen het meest waarschijnlijk zijn:

Hand 0: 46.368% 38.33% 08.04% 5667 1188.00 { AQo }
      Hand 1: 53.632% 45.60% 08.04% 6741 1188.00 { TT, 88, 44, AQs, KQs, QJs, QcTc, QsTs, Q9s, J9s, 9d8d, 8d7d, 7d6d, 6d5d, 5d4d, AQo, KQo }

Ik heb niet alle QT-combinaties opgenomen omdat ik denk dat die de flop zouden betten. Zwakke gemaakte handen, zoals bvb 99, zullen altijd callen en nooit raisen en dus zijn die uitgesloten uit de range.

Zoals je kan zien is het vrij nipt. Combineer dat met het feit dat je
      -... OOP zit
      - ...je preflop raiset, bet tegen 2 mensen in op de turn en toch geraised wordt
      - ...en je waarschijnlijk, ongeacht welke riverkaart er komt, heel vaak een riverbet zal zien die je voor een moeilijke beslissing plaatst

...denk ik dat ik fold tegen een unknown.