10NL: K9o freeplay vs SB

• SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Known players:
      Hero:
      $10,05
      SB:
      $10,88
      BU:
      $3,78
      CO:
      $10,19
      MP3:
      $13,46
      MP2:
      $7,18

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.43 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with K:diamond: , 9:club:
      4 folds, SB calls $0,05, Hero checks.

Flop: ($0,20) 9:heart: , 2:spade: , 9:spade: (2 players)
      SB checks, Hero bets $0,20, SB calls $0,20.

Turn: ($0,60) K:spade: (2 players)
      SB checks, Hero bets $0,50, SB calls $0,50.

River: ($1,60) T:club: (2 players)
      SB checks, Hero bets $3,00, SB folds.

Final Pot: $4,60

Thx aan Pokerstrategy Elephant voor het gemakkelijke grabben :D .
  • 8 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      bet $1.50 op de river. je wil hem niet wegjagen. hij kan hier echt van alles hebben. en de kans dat je word aafbetaald als je $3 bet is niet zo groot.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      /agree
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ik ben het eens met de voorgaande posters :)

In zo'n preflop situatie durf ik met K9 raisen naar 3xBB, goeie kans dat hij fold, je hebt zoiezo positievoordeel en je hebt het initiatief in die hand. Goeie kans dat hij fold op een c-bet als de flop droog komt :) .
      Wel niet al te vaak doen, anders ga je garantie getrapped of gereraised worden op de lange termijn.

Ik vraag me trouwens wat hij had... bizarre calls die hij daar maakt op flop en turn :p
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Het is voor die bizarre calls dat ik zoveel bette, ik dacht dat hij mss een 9 slowplayde. En eerst wou ik preflop raisen, maar kwas al heel den tijd redelijk agressief aan het spelen dus ging is voor de gewone check (alhoewel die variatie op deze limiet eigenlijk totaal overbodig is). Ik zag trouwens niet veel dat hij kon hebben dus kdacht wss fold hij toch dus ik overbet en mss dat hij iets dom doet ;) .
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Een minimum aan variantie lijkt me op elke limiet aangewezen hoor... Iedereen heeft het wel in de gaten dat je ze in headsup situaties te vaak gaat raisen/bluffen (bv. 3/4 keer blindstealen op die manier gaat hij zeker in de gaten krijgen :) ), het risico op slowplay, trappen en restealen wordt dan ook behoorlijk groot.

Stel dat je hem wat al te vaak confronteerd met raises naar 3,4x de BB moet hij de vierde keer maar restealen om weer netto breakeven te draaien in die handjes, en dan zwijgen we nog over slowplayen van superhandjes en het effect op je table image. Kan je natuurlijk ook in je voordeel gebruiken wanneer je zelf een monster vasthebt en de donk in een razende tiltbui komt na de 7e "blindsteal" :D
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      hmmm, laag paartje lijkt me zo... Hij speelt passief maar wil niet meteen geloven dat je de 9 hebt.. misschien A2/Q2 ofzo of een pocket pairtje.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Hier zie ik iets waar veel mensen echt nog niet correct spelen.

Preflop als de SB limped moet je met ATC raisen!!! en wel naar 5bb. Je zult je verwonderen hoe ontiechelijk vaak je wint. En zie het maar zo als jij elke ronde minimaal een keer succesvol de blinds weet te stelen loop je daar in ieder geval break even mee en kun je winst gaan maken.

Op de flop bet ik pot turn bet ik pot river ben ik all in.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Ik raise preflop, de SB limpt en dat wil je met een wijde range aan handen afstraffen. K9 is net goed genoeg, vanaf K8o check ik.

Je bet op de river is veel te groot. Ik zou 1$ betten en hopen gecalld te worden.