10NL: KQs vanuit BB

• SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Known players:
      MP2:
      $10,00
      Hero:
      $9,97
      SB:
      $9,90
      BU:
      $8,89
      CO:
      $5,00
      MP3:
      $8,38

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.43 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with K:spade: , Q:spade: . CO posts a blind of $0,10.
      2 folds, CO checks, BU raises to $0,50, SB folds, Hero calls $0,40, CO folds.

Flop: ($1,15) T:spade: , A:spade: , Q:heart: (2 players)
      Hero bets $0,80, BU raises to $1,60, Hero calls $0,80.

Turn: ($4,35) K:heart: (2 players)
      Hero checks, BU bets $6,79 (All-In), Hero folds.

Final Pot: $11,14
  • 7 antwoorden
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Als ik jou was zou ik op de turn 4 betten en mocht hij all in gaan callen. Je hebt two pair, dus full house kansen (4) en flushkansen (10) en dus zelfs kans op royal flush... En met boer zou het split pot zijn naar alle waarschijnlijkheid.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Ik zette hem op een J en dan zijn de potodds te slecht om te callen denk ik.

De potodds zijn ongeveer 11:6,5 --> 1,69:1. Slechter dan mijn odds dus. Die zijn 47:17 --> 2,76:1. Nu hoop ik dat ik hier geen berekeningsfouten heb gemaakt :p.

Ik denk nu dat ik op de flop had moeten reraisen, khad gutshot+FD, dus zeker tegen die minraise had ik nog eens moeten raisen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ik zou hier de flop reraisen je hebt massas outs en je hebt al een paartje dus showdownvalue
      desnoods ga je all in op de flop
      turn had ik zelf gebet (3$) en zeker gecalld
      PF vind ik callen niet echt leuk, je zit uiot positie en tenzij dat je een monster flopt zit je in een lastige positie
      hij heeft hier trouwens niet noodzakelijk een J, kan evengoed 2 pair/draw zijn

groeten
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ik weet niet of die call preflop een goed idee is, als het een extreem tighte speler is moet je hier misschien folden (?). Zonder meer info lijkt me die call wel gerechtvaardigd, wat vindt de rest daarvan?

3$ op de flop zou bijna 3 keer de pot zijn, lijkt me niet de beste speelmethode. Ik zou gaan voor potsize bet op de flop, en in geval van een reraise zwaar reraisen of all-in duwen. Veel outs een mooie fold equity. Zoveel mogelijk geld op de flop erin knallen imo.

Als hij gewoon callt op de flop zou ik op de turn ook doorbetten, potsize bet als je denkt dat je de beste hand hebt, pushen gaat hier ook als je hem wil laten folden (om een J te representen, AK AQ en A10s liggen in zijn range, die zou hij moeten folden op zo'n raise terwijl hij voorligt op jou. Checken is dus echt het laatste dat ik zou doen, behalve natuurlijk als je wilt check/pushen (zou ik ook niet doen zonder een gunstige read op de speler).

Moest hij dan een J hebben heb je nog steeds behoorlijk wat outs voor een fullhouse, flush of gutshot straight. Zowat 1/3 kans op een goeie riverkaart+mooie fold equility als je de hele hand al de agressor bent geweest.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      Ik zou hier denk ik callen, al is het wel een coinflip. De kans dat je tegen een aas speelt is er ook, en daarbij kan hij ook een draw hebben en jouw check als zwakte zien. had je reads op deze speler?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      fold preflop. je zit uit positie.

as played de flop ook niet callen. dit geeft aan dat je zwak bent.
      fold of reraise op flop.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Tenzij button een notoire blindstealer is, kan je dit preflop folden. Callen is niet verschrikkelijk als je denkt ervaren genoeg te zijn om een hand als KQs OOP te spelen (voor alle duidelijkheid, de meesten zijn dat niet ;) ).
      Zoals gespeeld ga ik all-in op de flop, je hebt een paar + straightdraw+nutflushdraw. Tenzij hij exact KJ of een set heeft, heb je tegen elke hand minstens 45% equity, en waarschijnlijk meer.