0,1/0,2 FL AKo

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.44 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:club: , K:heart:
      UTG folds, UTG+1 calls, 4 folds, Hero raises, 3 folds, UTG+1 calls.

Flop: (5,50 SB) 9:spade: , Q:diamond: , 6:club: (2 players)
      UTG+1 bets, Hero calls.

Turn: (3,75 BB) 6:spade: (2 players)
      UTG+1 bets, Hero folds.

Final Pot: 4,75 BB

Had ik dit agressiever kunnen en moeten spelen? Hij hit iets op de flop, ik niet, maar m'n outs zijn toch goed?
  • 4 antwoorden
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Dit is altijd lastig.

Ik speel deze net als jij deed. De flop kan je callen vanwege je outs (net), maar ook omdat hij niet perse gehit hoeft te hebben, en daarmee maak je een evt bluf van hem duurder.

Agressiever spelen heeft niet veel zin hier denk ik. Als je de turn raiset, wat doe je dan op een 3-bet? En een bluf zal hij dan folden. Je kan af en toe down callen op turn en river. Tegen een bluf verdien je dan meer, en tegen een made hand verlies je minder, maar als gezegd ik vind de turn fold ook wel goed.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Ben het met classical eens, zo speel ik meestal ook.

Soms call ik dit down, maar dan vooral als er preflop al meer actie is geweest, waarbij ik hem niet op een pocket pair zet.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Tja, inderdaad een optie, die die bewuste avond/tafel vaker voorkwam, wellicht daarom nu ook toch weer een keer zo gespeeld.

Dank, beide!
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Hier moet je gewoon weten of jouw tegenstander een draw/bluff kan donken en blijven betten of niet.

Als dit altijd een made hand is, heb je het goed gespeeld, omdat hij zeker geen par gaat folden op de Turn.

Als hij kan bluffen/semibluffen kan je hier downcallen als de Draws (JT, 87, etc.) niet compleet zijn op de River.