0,1/0,2 FL K3s in BB -> toppair

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Known players:
      MP1:
      $6,59
      Hero:
      $3,57
      SB:
      $8,09
      BU:
      $5,64
      CO:
      $4,55
      MP3:
      $5,01
      MP2:
      $5,85

0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.44 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with K:diamond: , 3:diamond:
      2 folds, MP3 calls, 2 folds, SB calls, Hero checks.

Flop: (3,00 SB) 4:heart: , K:club: , 7:spade: (3 players)
      SB checks, Hero bets, MP3 calls, SB folds.

Turn: (2,50 BB) 5:diamond: (2 players)
      Hero bets, MP3 calls.

River: (4,50 BB) A:club: (2 players)
      Hero bets, MP3 raises, Hero folds.

Final Pot: 7,50 BB

---
      Toppair, weak kicker. Hoe speel ik dit?
  • 4 antwoorden
    • Classical
      Classical
      Bronze
      preflop, flop en turn zijn goed.

De river bet is ook goed (als je checkt, bet hij zijn A en betere K en checkt hij de rest behind terwijl er zat slechtere handen zijn die hij nog zal callen maar niet zal betten als jij checkt). De vraag is of je zijn river raise moet callen.
      Als je denkt dat hij 1 op de 8 keer een bluf raise op de scare kaart kan maken kun je callen. Op deze limiet is jouw fold waarschijnlijk wel goed, omdat er minder gebluft wordt dan op hogere limieten.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Preflop, flop & turn mee eens.

River speel ik liever c/c hier als je anders van plan bent om b/f te spelen. Ben er niet zo zeker van dat er veel slechtere handen zijn die hier een bet nog zouden callen. Als hij wel z'n aas hit of een bluff doet reraised hij in ieder geval en kost de showdown je 1 BB meer.

c/f lijkt me weer niet zo'n goed alternatief hier. Fish hebben vaak de neiging een "you-dont-cbet-the-river" bet te doen, terwijl ze niks hebben. Alleen als je een read (denkt te hebben) op hem zou ik c/f of b/f spelen hier.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Denk niet dat hij bluft, zoals je zelf ook al opmerkt. Maar het komt wel eens voor. Zonder read wilde ik gevoelsmatig geen bet meer investeren. Maar dat is ook juist het probleem, soms moet je tegen je gevoel spelen en toch betten om +EV te blijven. Daar heb ik het nog wel eens lastig mee, als is m'n postflop spel al duidelijk beter.

Nogmaals nadenkend denk ik dat c/c wellicht beter was. Wilde iets meer waarde tonen door bet en wordt dan gecalled of geraised door handen die me (waarschijnlijk) verslaan.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Een bet is hier zeker goed tegen iedere 4, 7 of 5 (65). De kwestie is alleen b/f of b/c. Als je tegen iemand speelt, die hier nooit bluffraised, kan je folden. Je moet wel 1 keer in 7.5 keren hier de beste hand hebben, om te kunnen callen.