NL25: KQs slecht gespeeld

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $25.15
      UTG+1: $25
      MP1: $28.20
      MP2: $27.90
      CO: $28.75
      MP1: $10.1
      Hero: $6.50
      SB: $26.55
      BB: $16.90

Pre-flop: (8 players) Hero is Button with Q K
      UTG calls, UTG+1 folds, MP1 calls, 2 folds, Hero raises to $1.5, 2 folds, UTG calls, MP1 folds.

Flop: 6 9 J ($3.6, 2 players)
      UTG bets $2, Hero calls.

Turn: 4 ($7.6, 2 players)
      UTG bets $3.5, Hero calls all-in $3.
      Uncalled bets: $0.5 returned to UTG.

River: 2 ($13.6, 1 player + 1 all-in - Main pot: $13.6)

Results:
      Final pot: $13.6

Ik geef onmiddellijk toe, ik heb deze hand echt superslecht gespeeld.
      Maar laat ik maar gewoon van wal steken.

Mijn beredenering tijdens de hand:

Flop:
      Ik vermoedde dat hij zijn J had gehit.
      Outs: 2 overcards, gutshot, runner-runner flush ---> 11 outs
      Odds: (47-11):11 = 36:11 = 3.3:1
      Pot Odds: 5.6:2 = 2.8:1

Volgens de odds mag ik hier niet callen, maar op een call had hij waarschijnlijk een volgende bet geplaatst, aangezien hij niet van plan was free cards weg te geven.
      Ik heb de precieze implied odds niet uit kunnen rekenen, maar ik dacht dat ik genoeg zou hebben om te callen. (<--- slecht!)

Turn:
      Outs: 2 overcards, gutshot ---> 10 outs
      Odds: (46-10):10 = 36:10 = 3.6:1
      Pot Odds: 10.6:3 = 3.5:1

Door mijn matige spel op de flop mocht ik hier opeens wel callen.

Maar nu komt mijn grote fout, waar ik dus achteraf achter kwam toen ik alles uit ging rekenen:

Op wat voor range zet ik hem eigenlijk?
      Want als hij de preflop-raise callt en als ik denk dat hij zijn J heeft gehit, dan krijgt hij een range van J8-AJ.
      Met J9 heeft hij 2pair en slowplayt hij het een beetje door net geen 1/2 pot te betten.
      Met JT ben ik een out van m'n gutshot kwijt.
      Met JQ en JK heb ik een probleem want dan ben ik 3 van mijn outs kwijt!!!
      Het meest waarschijnlijke leek mij achteraf JTs-JKs.

Dus mijn outs berekeningen waren volledig waardeloos omdat als ik zijn range goed inschat, ik opeens flink wat outs kwijt ben.
      Nu ben ik benieuwd op wat voor range jullie hem zouden zetten, want zijn donkbets van net geen 1/2pot waren nogal vreemd...
  • 6 antwoorden
    • LinCity
      LinCity
      Bronze
      je verhoogd 6x de big blind dus dan zou ik gokke op J/A of trips 9s ofzo.. Misschien zelfs wel een monster hand.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Maar waarom bet hij dan steeds net geen 1/2pot?
      Dan zit ie dus gewoon te slowplayen..
    • LinCity
      LinCity
      Bronze
      Ik denk dat hij misschien trips had gehit en een zwakte-betje wou doen en op een reraise hoopte.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ten eerste vind ik het een hele goede uitleg van je gedachtegang, tijdens de hand. Het maakt het een stuk interessanter om op in te gaan, dan alleen een geconverteerde hand. Dus post zo verder!

Wat betreft de hand, zou ik hem pushen op die flop. Het is imo de keus tussen fold of push. 11 outs is meer dan genoeg om hier te pushen. Die 1/2 potsize bet kan ook betekenen dat hij op een draw zit. Dus Q10 zit ook z'n range. Het kan ook een complete bluf zijn, maar z'n range is groter dan top pair alleen.

Had 'm op de flop dus gepushed en dan had je ook geen lastige beslissing op de turn.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Maar na de flop-call ben ik toch niet meteen committed?
      Of al wel met nog $3 over in een $7.6 pot?

Maar waarom zou hij hier donken als hij op een draw zit?!
      En met wat voor hand limp je UTG om vervolgens een 6BB raise te callen, waarna je op deze flop OOP donkt?!

Ik kwam er zelf niet echt uit.

Dus met 11 outs kan ik hem pushen de flop?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hij kan het ook doen met low PP. Als villain een beetje nadenkt dan kan ie het met ATC doen. AK zou je moeten folden op die flop.

Je kan pushen op een goede draw en dat is 8+ outs. Dat heb je hier wel, dus zou ik pushen.

Je bent niet committed met die call, maar een call is hier imo geen optie. Of je besluit verder te spelen en dan dus te pushen of je legt hier weg. Juist met die call maak je het lastig op de turn.

Zo'n limp call kan hij met veel kaarten maken. Elk PP, elke 2 broadway, SC's.