20NL pocket 22

• Purity
      Purity
      Gold
      saw flop | saw showdown

Button Poppu73 ($32.81)
      SB andygalway ($19.39)
      BB tangxinglong ($1.46)
      UTG ddiggler1987 ($12.54)
      UTG+1 Gebiss ($12.61)
      MP flashdrive ($9.96)
      CO-1 Hero ($19.80)
      CO Duxi1978 ($19.40)

Preflop: Hero is in the CO-1 with 2 :heart: 2 :club:
      ddiggler1987 calls 0.20, 2 folds, Hero calls 0.20, 2 folds, andygalway calls 0.10, tangxinglong checks.

Flop (0.80) 7 :diamond: K :diamond: 2 :spade:
      andygalway checks, tangxinglong checks, ddiggler1987 bets 0.20, Hero raises to 0.40, andygalway calls 0.40, 1 fold, ddiggler1987 calls 0.20.

Turn (2.00) 3 :spade:
      andygalway checks, ddiggler1987 bets 0.20, Hero raises to 2.20, andygalway raises to 18.79, 1 fold, Hero calls 16.59.

Ik wilde hier folden sinds elke logische redenering tege me zei dat men tegestander of wel three kings of three sevens had en absoluut een mogelijke flushdraw wou doen folden, maar natuurlijk call ik hem toch nog all-in sinds de drang om men trips te spelen te groot was.

Moet ik em hier zowiezo folden of wat is jullie mening? Moest ik wat meer discipline hebben had ik em hier gefold.
  • 7 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      je speelt als een fish

Reraise flop veel groter 1,2$ ofzo.

Dan bet je de turn pot en call je een all in.

Als hij wou protecten tegen een flush zou hij het trouwens wel op de flop doen.

Setups horen erbij. Bereken de kans dat het gebeurt... get the point?? Anderen folden ook geen sets voor jouw dus de all in hier is gewoon altijd +EV.
    • Purity
      Purity
      Gold
      okey...dat die flop raise normaal rond de potsize moet voor geen goeie odds te geve dat weet ik wel en dat doe ik ook normaal. Maar ik wou hier is speciaal laag betten zodat het leek alsof ikzelf op een draw zat op de hoop dat iemand tege me in zou betten. Maar als dat dan zo ''fishy'' is... I guess so dan zeker want voor de rest speel ik het gwn standaard.

Men vraag was gwn over de all-in want hoewel het algemeen bezien in de meeste situaties wel +ev zal zijn omdat de kans idd zeer weinig is om tege andere trips aan te lopen vond ik deze specifieke situatie hier toch zeer doorzichting. Maar goed kheb dan ook gecalled vanwege die reden, maar toch graag nog andere meningen : fold of all-in ?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      raise meer op de flop, potsize op de turn en call de all in.
      Set leg je niet weg, tenzij je een hele goede read hebt op iemand die dit alleen maar doet met een setje en niet met TPTK of 2 Pair
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      easy call op die all-in hoor, gehitte setjes zijn mijn meest winstgevende handen :)
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      preflop raise 1$, call is ook niet fout
      flop raise 1.2$ of meer
      turn raise is goed, all-in reraise achter je folden, ik zou men ganse stack hier niet weggokken met deze hand
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Nog een reden om die all-in te callen: het zou een typische stealraise zijn. Hij speelt check-call, dan gaat hij er opeens 5 keer de pot op inzetten? Lijkt er niet op dat hij callers wilt :)

MOest het geen bluf zijn zet ik zijn range op zowat elk two pair, 45s, een hoop suited kaartjes, 33, 77 en 88+.

Die 33 had je eruit kunnen knallen met een grotere flopbet, handbescherming is hier zoiezo belangrijk op een flushdraw. Ik denk dat ik op die flop naar 60 zou reraisen, zodat je toch nog wat actie krijgt. Je kan er ook minder in gooien, maar dan moet je wel bereid zijn om je hand neer te leggen als er teveel draws vallen (kweetniet wat er het winstgevendste is op de lange termijn?).
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Ik zou preflop raisen om de limper te isoleren, maar callen is ook ok.

Op de flop mag je groter raisen, het is geen limit hold'em ;) Je wil zowel value halen uit zwakkere handen als beschermen tegen de flushdraw. Raise naar ~0.85$ ofzo.
      Turn is een easy all in, sets komen niet vaak voor en de kans van een underset vs. overset situatie te hebben is zeer klein (<1.5% op de flop). Hij kan hier 2 paar, een flushdraw of zelfs gewoon top pair hebben. Op deze lage limiet ga ik altijd failliet met een bottom set.