NL25: AA monosuited board

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $46.35
      UTG+1: $24.65
      MP1: $25
      MP2: $24.15
      MP3: $21.05
      Hero: $5
      Button: $4.55
      SB: $43.95
      BB: $14.40

Pre-flop: (9 players) Hero is CO with A A
      UTG calls, 4 folds, Hero raises to $1.25, 3 folds, UTG calls.

Flop: J 3 2 ($2.85, 2 players)
      UTG checks, Hero bets $2.25, UTG raises to $4.5, Hero calls all-in $1.5.
      Uncalled bets: $0.75 returned to UTG.

Turn: 4 ($10.35, 1 player + 1 all-in - Main pot: $10.35)

River: J ($10.35, 1 player + 1 all-in - Main pot: $10.35)

Results:
      Final pot: $10.35

Ik zat een beetjte te dubben over mijn raise-size hier.
      Ik moet natuurlijk mijn hand beschermen op zo'n board, maar ik wilde ook weer niet meteen all-in pushen.
      Dus kan ik hier mijn hand beschermen zonder meteen committed te zijn?
  • 11 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Niet echt
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ik push dit op de flop, maar nh anyway. Wou je echt AA folden met sss?? Doe dat niet :p.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      ik push dit op de flop, maar nh anyway. Wou je echt AA folden met sss?? Doe dat niet :p.
      Met een schoppen op de turn had ik hem gefold denk ik, zeker als je op veel weerstand stuit..
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Met een schoppen op de turn had ik hem gefold denk ik, zeker als je op veel weerstand stuit..
      daarom push ik op de flop. Anders ben je committed op de flop, moet je op de turn alsnog wegleggen. Pushen maximalizeert je FE, en is amper een overbet.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ik kan op de flop-raise van Villain ook niet meer folden, of wel?
      De check/raise is een beetje verdacht.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Ik kan op de flop-raise van Villain ook niet meer folden, of wel?
      De check/raise is een beetje verdacht.
      nee, natuurlijk niet, ship it. Kan ook zijn dat iej AJo de nutz vindt.
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Pushen op de flop.

Hier direct andere vraag aan koppelen:
      Stel dat je in deze hand villain bent en één :spade: in je pocket hebt. Mag je dan een all-in op de flop callen?
      UTG speelt hier natuurlijk niet als SS maar stel dat hij bv T :spade: T :heart: heeft en niet UTG maar in MP zit.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Zou op die flop eerder iets van 2$ betten. Maar zou 'm daarna ook niet meer wegleggen. Pushen is imo hier ook wat overdreven omdat je handen die je verslaat uit de pot duwt.

Op de reraise van villain kan je hem niet meer wegleggen dus kan je callen/pushen. Dus ok gespeeld verder.

@ Herseel; Villain zou voor z'n draw kunnen callen met odds van ~2:1 en die krijgt hij niet bij een push van hero. Maar dat maakt de meeste tegenstanders op deze limieten niet uit.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Zou op die flop eerder iets van 2$ betten. Maar zou 'm daarna ook niet meer wegleggen. Pushen is imo hier ook wat overdreven omdat je handen die je verslaat uit de pot duwt.

Op de reraise van villain kan je hem niet meer wegleggen dus kan je callen/pushen. Dus ok gespeeld verder.

@ Herseel; Villain zou voor z'n draw kunnen callen met odds van ~2:1 en die krijgt hij niet bij een push van hero. Maar dat maakt de meeste tegenstanders op deze limieten niet uit.
      Ok, heb deze hand even bediscusseerd, en ben tot de conclusie gekomen dat als je deze flop niet pushed, dat dat een fout is. Een leak dus. Het is 1.5$ potentieel verloren FE. En FE is deel van EV berekening. Dus je EV is lager als je hier niet pushed. Het is dus niet alleen standaard om hier te pushen, het is FOUT om hier niet te pushen. Ik heb dit niet van een vreemde. Deze ss-er die ik hier quote speelt nl2k. Ik denk dus dat ik niet teveel push, ik denk (weet zeker) dat jij te weinig pushed sreteb.

De reden "je pushed handen die je verslaat uit de pot" vond hij bullsjit.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik heb nooit iets anders gezegd dan dat het het mijn mening is. Heel goed van je dat je handen bediscusseerd en andere meningen vraagt. Maar je woordkeus en je toon staan me eerlijk gezegd een beetje tegen. Lijkt me niet de bedoeling dat we hier gaan ruzieen. Het is iig niet mijn bedoeling...
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Ik heb nooit iets anders gezegd dan dat het het mijn mening is. Heel goed van je dat je handen bediscusseerd en andere meningen vraagt. Maar je woordkeus en je toon staan me eerlijk gezegd een beetje tegen. Lijkt me niet de bedoeling dat we hier gaan ruzieen. Het is iig niet mijn bedoeling...
      de mijne ook niet, ik weet niet waarom je dat denkt... naja, ik probeer ook maar gewoon te helpen. Ik denk gewoon dat ik hier een leak zie, en dan zeg ik dat eerlijk. Niemand is te goed om te leren toch? Ik leer ook bij, ook over sng's. Sterker nog, ik heb voor mijn engelse coaching een extra coach erbij, zodat ik er meer van leer. Ik zie niet helemaal waar ik fout zat, wilde alleen letterlijk quoten, zodat de mening over de hand goed en zonder inmenging van mij (newb), overkomt. Doe ermee wat je wil, ik wilde alleen iets nuttigs toevoegen.