NL25: AQo push flop?

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $5
      CO: $25
      UTG+1: $13.45
      MP1: $45.50
      MP2: $25.45
      CO: $25
      Button: $25.85
      SB: $25.85
      Hero: $5

Pre-flop: (8 players) Hero is BB with Q A
      UTG folds, UTG+1 calls, MP1 raises to $0.5, 4 folds, Hero raises to $1.5, UTG+1 folds, MP1 calls.

Flop: 5 T 9 ($3.35, 2 players)
      Hero bets $2, MP1 calls.

Turn: K ($7.35, 2 players)
      Hero is all-in $1.5, MP1 calls.

River: 4 ($10.35, 1 player + 1 all-in - Main pot: $10.35)

Results:
      Final pot: $10.35

De titel zegt 't al, ik moet hier waarschijnlijk de flop meteen pushen?
  • 9 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      push flop ja. 2$ betten in een 3.35$ pot vind ik altijd een slecht idee. Dit is ook niet bepaald een spot waar je weinig folding equity wil, dus zou ik deze flop zeker pushen.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Achteraf had ik dat ook zeker gedaan.
      Ik snap zelf ook niet helemaal waarom ik het nu niet deed, want normaal gesproken push ik hier gewoon.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Achteraf had ik dat ook zeker gedaan.
      Ik snap zelf ook niet helemaal waarom ik het nu niet deed, want normaal gesproken push ik hier gewoon.
      Ik heb een keer te klein geraised door een misclick, had ik net toevallig wel een mooie hand :) . Kan gebeuren. Als het geen misclick was, dan is het iets waar je op moet letten, dus potsize en stacksize vergelijken voordat je iets doet op de flop.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je cbet is idd aan de lage kant, maar op zich maakt dat niet zoveel uit. Hij is nog wel 3/5 potsize en dat is op zich hoog genoeg. Zou 'm op de turn dan ook opgegeven hebben en c/f gespeeld hebben.

Je kan ook meteen pushen op die flop, maar ik betwijfel of je veel meer FE hebt dan dat je nu had. Ik had 'm persoonlijk hier ook niet gepushed. Ben altijd wel nieuwsgierig waarmee mensen minraisen, dat zou voor mij de enige reden zijn om te pushen op die flop.
      Het kan dus wel, maar als SSS'er hoef je niet AI op elke flop wanneer je speelt. Dit is er imo een van.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ik zal meteen maar even verklappen wat ie had.
      Hij had K6s.
      Ik begrijp niet hoe zulke mensen preflop en postflop kunnen callen op zo'n board.
      Maarja, normaal gesproken zijn dat de soort mensen waar je het meeste geld uit haalt.

Helaas ben ik tegen hem 2x op zo'n manier mijn $5 kwijt geraakt :(
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Je cbet is idd aan de lage kant, maar op zich maakt dat niet zoveel uit. Hij is nog wel 3/5 potsize en dat is op zich hoog genoeg. Zou 'm op de turn dan ook opgegeven hebben en c/f gespeeld hebben.

Je kan ook meteen pushen op die flop, maar ik betwijfel of je veel meer FE hebt dan dat je nu had. Ik had 'm persoonlijk hier ook niet gepushed. Ben altijd wel nieuwsgierig waarmee mensen minraisen, dat zou voor mij de enige reden zijn om te pushen op die flop.
      Het kan dus wel, maar als SSS'er hoef je niet AI op elke flop wanneer je speelt. Dit is er imo een van.
      Ja, heb net een privelesje gevolgd van high stakes sss-er xylere, overcards mag je zelfs voor meer dan 1.5 pot nog wel pushen. Met overcards heb je meer baat bij die FE, en wil je geen call, omdat je vaak op de turn of een aas met FE krijgt, of slechtere equity om de hand te winnen. Daarom zijn spots als deze beter om op de flop te openpushen. Als je stack hier 6.50$ is, en je hebt dus nog 5$ over op de flop, kun je imo ook gewoon openpushen. Genoeg outs, en veel FE, en je wilt em toch niet wegleggen.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ja zeg dus ook dat je kan pushen?! Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat je niet per definitie hoeft te pushen op elke flop wanneer je speelt. Heb namelijk het gevoel dat je dat idee hebt...
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Ja zeg dus ook dat je kan pushen?! Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat je niet per definitie hoeft te pushen op elke flop wanneer je speelt. Heb namelijk het gevoel dat je dat idee hebt...
      Ik heb dat idee niet, ik heb alleen het idee dat je wilt pushen als je met een call enorm equity kan kwijtraken op de turn, bijvoorbeeld hier, maar eigelijk ook met die aa hand op het monosuited board. Ik probeer ook maar te leren, maar ik denk dat deze AQo hand wel echt een spot is waar een openfloppush echt een MUST is, en een leak als je het niet doet. Nu weten we zijn hand, maar zelfs tegen JTo valt alle equity weg op de turn, en zit je dus geld te bewaren op de flop, om het in een spot te gaan pushen waar je minder equity hebt om de hand te winnen. Lijkt mij zonde...
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Een bet van 3/4e pot is hier het beste vanwege de straightdraw die er ligt.
      Uiteraard is vanwege remaining stack een push dan beter.

De regel die je kan aanhouden wat dat betreft is, dat wanneer je meer dan de helft van je remaining stack in moet zetten om te raisen, dat het dan altijd beter is te pushen. As played is dat dus ook het geval.