heads up battle?

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      er zijn nu op pokerstars mooie heads up sit en go. van 5,50+0,25 met blinds van van 5/10 die niet stijgen en een startstack van 2000. oftewel 200 big blinds deep.

nou leek het mij wel een leuk idee om een soort heads up kampioenschap te organiseren in de community.

iedereen die mee wil doen en natuurlijk de buy ins kan betalen kan zich dan hier inschrijven. dan maak ik er eventueel wel een mooi poulesysteem van.

de bedoeling is dan gewoon dat je op een willekeurig tijdstip 1 van de wedstrijden speelt die je moet spelen en dan later de uitslag doorgeeft. zo kan ieder op zijn eigen tijdstippen spelen.

het lastige is nu dat je tegelijk moet registreren. maar daar vinden we vast wel een oplossing voor. houd er wel rekening mee dat zo`n headsup lang kan duren.

als je het een leuk idee vind, vragen hebt of gewoon gelijk wil mee doen. dan kun je hier wat neer kalken.

groeten marcel
  • 4 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Leuk initiatief, count me in.

Dat poulesysteem heb ik al een keer ergens gezien en was best leuk. Heb je tijd om dit op te zetten? Ik namelijk niet. :D
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik verzin wel een leuk poulesysteem, heb nog nooit zoiets voor poker gezien. maar heb wel ervaring in sporttoernooien en zo opzetten.

dus veel tijd zal het me niet kosten.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Als je een format hebt moet je maar even een seintje geven. Ik plaats het dan in het nieuws en dan kunnen de leden zich opgeven.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      format

er wordt in principe alleen deepstacked gespeeld. dus de 5,50+0,25 op pokerstars (ook omdat ik daar het meeste geld heb staan :D .)

het lijkt mij ook het meest praktisch om het op 1 site te houden. als mensen met elkaar afspreken om het op een andere site uit te vechten of op een andere manier (cash game) is dit prima. maar het beginsel zijn deze deepstack sit en go op pokerstars. kun je hier niet aan voldoen qua bankroll dan kun je dus eigenlijk niet meedoen.

er komt een poulesysteem afhankelijk van het aantal mensen. dit poulesysteem is ingewikkeld aangezien ik niet weet hoeveel mensen er mee zullen doen. voorlopig zou ik zeggen iets van deze strekking.

maximaal 5 deelnemers. 1 poule
      6 tot 11 2 poules
      12 tot 15 3 poules
      16 tot 19 4 poules en zo verder (eerste 1 of 2 per poule gaan door, mijn voorkeur gaat naar twee) bij 3 poules 1e 2 en de 2 beste nummer 3 gaan door.

bij meer deelnemers (betwijfel het) volgt het poulesysteem. maar het handigst is als ik de poules maak als de deelnemers bekend zijn. bij 9 mensen zouden 3 poules van 3 eventueel ook leuk zijn. er is heel wat te verzinnen aan de hand van het aantal mensen. maar ik denk dat ik het bij het bovenstaande systeem houd.

de eindstand in de poule wordt bepaald aan de hand van punten. gewoon heel simpel de winnaar van een heads up partij krijgt gewoon 1 punt. de nr 1 in de poule is gewoon de persoon met de meeste punten. bij gelijke stand bepaalt het onderling resultaat wie er hoger eindigt in de poule.

na de poulewedstrijden volgt er een knock out systeem. uitgeschakeld is pech. het lijkt me nog wel een leuk idee om ook voor 3e en 4e plek te strijden.

eventueel kan er ook nog een urkel award komen. voor de mensen die het niet gered hebben. dan spelen die ook nog een knock out, maar dit is niet noodzakelijk.

aanvullende opmerkingen.

er wordt minimaal 1 partij onderling gespeeld en maximaal zoveel als je wilt. alleen de persoon met de laagste bankroll op pokerstars beslist uiteindelijk hoeveel partijen. als je bankroll niet zo groot is wil je niet 3 of 5 partijen verliezen.
      je speelt dus altijd een oneven aantal partijen.

je spreekt met 1 van de poulegenoten gewoon af wanneer je gaat spelen. je hoeft dus niet op een bepaald tijdstip beschikbaar te zijn. spreek gewoon af wanneer je wilt. als de wedstrijd is afgelopen aangeven wat het is geworden.

er moet een maximum tijdsbestek opgegeven worden. ik vind 2 of 3 weken een mooie tijd voor de poulewedstrijden. daarna zou de rest ook vrij snel kunnen gaan.

volgens mij heb ik het belangrijkste aangegeven als je het gedetailleerder wil of nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
      ps als je het lastig te lezen vind door het ontbreken van hoofdletters en leestekens dan hoor ik het ook.