250 BB in je stack

• viewer88
      viewer88
      Bronze
      Op de micro-micro limieten (01-02c) koop ik standaard in voor de maximum buyin: 5 dollar. Zo zit je in praktijk met zen allen enorm deepstacked, hoe kan je daar je voordeel uithalen?

Ik speel zelf nogal Tight-agressive, maar met zo'n gigantische stacks zijn je implied odds voor drawhandjes natuurlijk veel beter.
      Wilt dat dan zeggen dat het rendabel is om met (low) suited connectors ed. te gaan spelen, en iets losser callen op draws?
      Hoe kan je dat deepstack gegeven best gebruiken tegen je donk tegenstanders?

Hebben al die spelers die potsized bets callen op draws dan toch gelijk? :P
  • 2 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik dacht dat maximum buy in 100BB's waren --> 2$ op 1/2c stakes. Raar dat je voor 5$ buy in kan doen...

Anyway, ik zou gewoon blijven spelen zoals altijd. Vroeger als ik deepstacked zat speelde ik met het gedachte van; "ik heb toch al zoveel winst nu, dus wat maakt het uit als ik es een potbet call op een OESD...". Nu denk ik; "al die zware calls tegen de odds in (met of zonder implied odds) die ik gemaakt heb, das allemaal geld dat ik verkwist heb en dat telt wel op uiteindelijk."

Nee, ik hou gewoon vast aan mn normale spel, deepstacked of niet. Mss als ik later wat meer ervaring heb dat ik deze deepstacked situaties uiteindelijk kan beginnen gebruiken in mijn voordeel, maar ik hou het nu liever bij simpel grinden.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Eerst en vooral is deepstacked spelen wanneer je daar niet comfortabel mee bent niet zo'n goed idee. Tenzij je denkt een groot niveauvoordeel te hebben postflop, is 100BB's in de leerfase van je pokercarriere ideaal.

Over het algemeen heb je inderdaad meer implied odds, dat wil concreet het volgende zeggen:

- lage pocketpairs krijgen sneller de implied odds voor setvalue
      - idem voor suited connectors, maar met dit verschil dat deze bij voorkeur in positie worden gespeeld
      - postflop heb je meer bewegingsruimte, dat wil zeggen dat je creatiever kan zijn met speculatieve handen. Ik raadt echter niet aan om creatief te gaan spelen tegen onnadenkende spelers (wat in de praktijk neerkomt op 95% van het spelersveld op NL2), dus de vraag is dan of het überhaupt wel profitabel is om te gaan doen.
      - je kan inderdaad lichter callen met draws, met die voorwaarde dat je ook denkt afbetaalt te zullen worden. Over het algemeen zijn straightdraws in dat opzicht meer waard dan flushdraws.
      - langs de andere kant moet je (nog) voorzichtiger zijn met potentieel kwetsbare handen met reversed implied odds zoals top pair.
      - ook bvb. handen als een lage flush zijn minder waard wanneer al het geld in het midden gaat, je zal vaker tegen hogere flushes aanlopen dan je denkt. Leer dus wanneer te folden.