NL20 Fr AKs 3-bet preflop?

• HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      "TURBO" Hovevei 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($19.26)
      SB Hero ($17.60)
      BB ($10.11)
      UTG ($29.17)
      UTG+1 ($23.55)
      MP ($4.07)
      MP ($26.24)
      CO-1 ($3.90)
      CO CO ($19.52)

Preflop: Hero is in the SB with K:spade: A:spade:
      UTG calls 0.20, 2 folds, MP raises to 0.40, 1 fold, CO raises to 2.50, 1 fold, Hero raises to 6.10, 3 folds, CO calls 3.60.

Flop (13.10) A:club: T:club: 6:heart:
      Hero bets 10, 1 fold

Moet je hier best altijd een 3-bet maken met AK suited or not?
  • 5 antwoorden
    • Purity
      Purity
      Silver
      Ik zou hier gewoon gecalled hebben preflop met AKs, lijkt me heel gevaarlijke situatie voor all-in gepushed te worden door een 2.50$ raise nog eens te reraisen met AK. En als je all-in gaat met AK zal het in het beste geval een coinflip worden, maar meeste van de tijd zal je achter staan.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      mss vanwege je positie een call om de flop goedkoop te bekijken, in late position had ik hem ook gere-raised.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      volgens mij is dit juist niet helemaal waar. juist vanwege de positie die hij niet heeft is naar mijn idee een 3bet een goede optie. juist als je wel positie hebt kan callen beter zijn.

het probleem met deze 3bet is dat je de pot gelijk opblaast en er op de flop eigenlijk al een alles of niets situatie ontstaat. je kiest nu voor de risicovolle weg en wordt beloond met een aas op de flop.
      je had nu eventueel ook kunnen check raisen. ik denk namelijk dat hij hier voornamelijk PP zou spelen. je hoeft dus weinig te protecten naar mijn idee.

verder zou een fold pre flop niet altijd de beste oplossing zijn, maar hier zou die misschien kunnen. omdat je de pot nu wel aardig opblaast. hangt er ook een beetje vanaf wat je reads zijn, als hij veel zo ruim opent is een 3bet prima.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      volgens mij is dit juist niet helemaal waar. juist vanwege de positie die hij niet heeft is naar mijn idee een 3bet een goede optie. juist als je wel positie hebt kan callen beter zijn.

het probleem met deze 3bet is dat je de pot gelijk opblaast en er op de flop eigenlijk al een alles of niets situatie ontstaat. je kiest nu voor de risicovolle weg en wordt beloond met een aas op de flop.
      je had nu eventueel ook kunnen check raisen. ik denk namelijk dat hij hier voornamelijk PP zou spelen. je hoeft dus weinig te protecten naar mijn idee.

verder zou een fold pre flop niet altijd de beste oplossing zijn, maar hier zou die misschien kunnen. omdat je de pot nu wel aardig opblaast. hangt er ook een beetje vanaf wat je reads zijn, als hij veel zo ruim opent is een 3bet prima.
      eigenlijk zeg je dus wat ik bedoel, ik wil hier pot control vanwege mijn positie, als ik mis op de flop kan ik zien wat villain doet.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Ik zou flatcallen en kijken of ik een A of K hit op de flop. Full Ring is AK geen hand waarmee je zonder reads een 4-bet wil gaan maken.