NL25: K5s freeplay

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $16.75
      UTG+1: $25
      MP1: $7.25
      MP2: $33.20
      MP3: $8.10
      CO: $29.50
      Button: $104.30
      Hero: $4.75
      BB: $7.15

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with K 5
      UTG calls, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 folds, MP3 calls, 2 folds, Hero calls, BB checks.

Flop: 9 3 6 ($1.25, 5 players)
      Hero checks, BB checks, UTG bets $0.25, MP1 raises to $1.5, MP3 folds, Hero raises all-in $4.5, BB folds, UTG calls, MP1 folds.

Turn: T ($11.75, 1 player + 1 all-in - Main pot: $11.75)

River: T ($11.75, 1 player + 1 all-in - Main pot: $11.75)

Results:
      Final pot: $11.75

Ik heb hier mijn draw voor de verandering agressief gespeeld, door te check/raisen op de flop.
      Meningen hierover?
  • 9 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ik vind het mooi op zown board, omdat je nog een bd straight draw en een overcard erbij hebt, met een tikkie folding equity, heb je genoeg equity voor deze move.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ik zou deze eens goed doorlezen.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Hmm...
      In dat artikel staat dus dat ik gewoon zou moeten spelen op de flop alsof ik een made hand zou hebben.
      Dus meteen betten ipv c/r
    • Leo
      Leo
      Bronze
      ik geloof niet dat je m in 3 mins goed hebt doorgelezen :D
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Leo258
      Ik zou deze eens goed doorlezen.
      oja, maar dit artikel vind ik niet goed. Uitbetten in multiway pots is exploitable imo.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ik citeer:

"Moster draws zijn draws met meer dan twaalf outs. Deze handen zijn zo sterk, dat je ze dient te spelen zoals je een made hand zou spelen."

"Voorbeelden van monster draws zijn:
      - Flush draw + 1 overcard + backdoorstraightdraw (2 kaarten benodigd voor je straat)"

Dat lijkt me precies kloppen eigenlijk, tenzij ik sommige outs niet echt mee mag rekenen zoals de overcard..
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Ik citeer:

"Moster draws zijn draws met meer dan twaalf outs. Deze handen zijn zo sterk, dat je ze dient te spelen zoals je een made hand zou spelen."

"Voorbeelden van monster draws zijn:
      - Flush draw + 1 overcard + backdoorstraightdraw (2 kaarten benodigd voor je straat)"

Dat lijkt me precies kloppen eigenlijk, tenzij ik sommige outs niet echt mee mag rekenen zoals de overcard..
      oja, true, misschien is t dan wel een goed artikel :p.
    • Kapstok
      Kapstok
      Bronze
      Ik zou deze folden op de flop.... om een paar redenen:

#1 je speelt in principe op je flushdraw, als je die hit heb je inderdaad waarschijnlijk de nuts maar dat hangt van de turn & river kaarten af... iemand die een set of trips flopt kan nog een full / quads oid. hitten, wat over je flush heen gaat, dit met ongeveer hetzelfde kanspercentage als jij hebt om je flush te hitten (je hebt iets meer % datwel).

#2 preflop wordt er niet geraised, oftewel is het niet te verwachten dat mensen met high cards spelen, eerder iets van K8s oid., dit kan ook de kansen op je bd straight draw al verminderen, met een middle board als deze is het heel goed mogelijk dat de anderen top pair / set / trips hitten, dit houdt in dat alleen je flush waarschijnlijk een out is, en misschien je K.

#3 je reraised je draw nadat er 2 actieve mensen in de pot zitten, waarvan de 1 nog eens over de bet van de ander is gegaan, dingen betekenen meestal wat ze lijken, het is dus hoogst onwaarschijnlijk dat ze beiden niks hebben en dus bluffen, zeker de play van mp1 betekent dat hij iets heeft, aangezien op hem het sandwich concept van toepassing is. Dat de mp1 na jouw allin fold is dus een bad play van hem, want hij had het kunnen weten... waarschijnlijk was het van hem een steal attempt met een flushdraw oid.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Had 'm gefold op de flop. Je 0 FE en je hit de flush maar 1 op de 3x, dus pushen is niet winstgevend.