KQ mp

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      KQ mp gelimpt

uiteindelijk 5 handed, flop Q - 9 - 7

Pot 5 BB

Sb check
      BB bet - 5 BB (potbet)
      MP (ik) ???

2 calls, SB folds

turncard -> 10 (pot 25 BB) (geen flush mogelijk btw)

BB check
      MP1 (ik) bet 20 BB
      MP2 raises tot 40 BB

2 folds, ik fold

MP2 shows cards Q -10

Hij had nog een 20 BB achterliggen en die ging hoogstwaarschijnlijk allin op de river. Viel een koning is het nog superlastig callen (boer voor een str8) en dan heb je een 2 outer of nog minder mocht hij ook een q hebben.

Hoe kon ik dit beter spelen? fold flop? Doordat die BB zoveel bette vond ik het superlastig die ook nog eens te verhogen, krijg je een pot van hier tot gunter en er zaten nogal wat calling stations in die hand. Vind een paar met een goede kicker dan niet zo heel fantastisch, maar misschien is dat het wel. raise flop op zon potbet? met nog 2 lui achter me? of fold en wachten op een betere situatie sinds ik maar 1 BBtje heb betaald? ben daar namelijk ook niet zo weg van sinds het waarschijnlijk de beste hand is?

Any suppestions? al met al wel een goede laydown op de turn, vind zon flopbet nogal wel krachtige move wat op iets beters leek dan 1 paartje. ik callde om te zien wat hij de turn deed, Het mindere eraan is dat er gelijk 2 CCen erachter. Waren ook nog echt van die spelers met het motto ik doe maar wat. vind 1 paar dan wat minder mooi sinds er zon kleine winkans is als er 3 blijven hangen.

Ik hoor het wel
  • 12 antwoorden
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      onduidelijk zo... bet preflop? ik hou niet van limpen met kq. raise or fold.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ja enorm onduidelijk hoe titan dat doet met die handhistories, als ik kan limpen op tafels dan limp ik kq het liefst en anders fold ik hem, Vind KQos nou niet zon heel groot feest, maar wel sterk genoeg voor een call

Maar de situatie als preflop gelimped, die flop, hoe zouden jullie dat aanpakken?
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Hier is een converter voor je Titan handen. iPoker XML kiezen, de juiste file opzoeken, uploaden en de gewenste hand selecteren. Kopieren via UBB werkt het best.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      niet limpen met KQ preflop, folden of raisen. Door te callen krijg je slechte reversed implied odds, wat betekent, er is geen enkele flop goed genoeg voor je.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      you heard the man.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Post aub geen handresultaten, deze beïnvloeden het handbeoordelingsproces.

Raise zoals al gezegd preflop voor de redenen die helemaalnicks al aanhaalde, + het feit dat je het initiatief wil nemen in de hand.

Het is een beetje lastig beoordelen zoals de hand gespeeld is, ik kom echt nooit in dat soort situaties terecht dus ik weet ook niet echt hoe op de turn c/minraise te reageren. Meestal is dit echter wel een hand die beter is dan 1 paar. Vervloek jouw en Villain z'n rare line, en fold.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ok
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Raise preflop en reraise op die flop. Je hebt toppair en goede kicker maar moet je hand beschermen tegen een straight draw. Na die reraise ga je waarschijnlijk headsup komen tegen die villain (en in positie) (of, als het een goede speler is gaat hij waarschijnlijk al preflop of op die reraise gefold zijn).

Na de turn (tien) opnieuw evalueren,

-pusht hij op de turn zou ik folden
      -donkbet naar jou reraisen naar zowat 50-75% van de pot om te zien waar je staat. Als hij dan pusht zou ik ook nog folden.
      -als er naar jou gecheckt wordt uiteraard weer een stevige bet maken, dan zit villain in een push/fold situatie en wijst het zichzelf uit.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      jah ik weet t niet... ik fold hem denk ik voortaan, kq is zon goede second best kandidaat. helemaal ook nog os vind ik hem nog lastiger wegspelen. Kq raisen?? doen jullie dat altijd ja? kom je niet stikvaak tegen ak aq of een overpaar uit?
      Vind het hooguit call en meestal raise ik hem op de flop, maar die flopbet was lastig in dit geval van die 1e... en toen er 2 ccen toen had ik helemaal zoiets van fuck. Die contibet heeft tegen veel lui daar weinig invloed en dat gaat bij mij dat preflop raisen de glans er vanaf. Volgens mij is het zelfs nog -EV ook tegen vd die calling lui.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      sowieso geen call als je met zn 5en zit dan heb je veel minder kans om te winnen dan met zn 2en tegen een ak of aq en die hadden dan wss wel ge-reraised.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Absoluut een reraise hand, de enige situatie waarbij ik hem (misschien) niet zo reraisen is utg of utg+1 op een full ring tafel. Ook folden na een preflop reraise of als er al 2 raisers voor je zijn. Wanneer je gewoon limpt wordt je NOG vaker verslagen door schijthanden als Q10 of een marginaal 2 pair van de blinds. Wanneer je niet preflop raised is het bijna onmogelijk een range te bepalen voor je tegenspelers.

Je hebt inderdaad een goede kans om verslagen te worden op de kicker, juist daarom is goed postflop spel enorm belangrijk. Niet te veel geld in de pot steken en de hand kunnen neerleggen wanneer er te agressief gespeeld wordt. De enige handen die echt beter zijn zijn QQ-KK-AA-AK en AQ, en daar loop je nu eenmaal niet zo vaak tegenaan :-)

De algemene rege: grote potten voor grote handen. Als je two pair, straat of beter hit is QK een geweldige hand omdat er dan vast ook andere spelers met een hoog paartje zijn, dat is voor hun vaak al genoeg om grote calls te maken. Je gaat (zeker op de microlimieten) ook heel vaak gecalld worden door mensen met slechtere kickers als Q of K.

Lees die artikels over post-flop spel nog eens goed door, die vond ik heel goed en leerrijk :)
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      tis full ring, vergat k te zeggen