MTT 4,40 correcte semi-bluff raise?

• markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (9 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

saw flop|saw showdown

BB (t3495)
      UTG (t4050)
      UTG+1 (t3260)
      MP1 (t5020)
      MP2 (t3810)
      MP3 (t545)
      Hero (t1205)
      Button (t4055)
      SB (t5875)

Preflop: Hero is CO with , .
      UTG calls t100, 2 folds, MP2 calls t100, 1 fold, Hero calls t100, 1 fold, SB completes, 1 fold.

Flop: (t500) , , (4 players)
      SB bets t200, UTG folds, MP2 calls t200, Hero raises to t600

ik ga sowieso failliet op deze hand, maar mijn vraag is was de raise correct hier?
  • 11 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      je call pre flop is fout. met deze blinds callen met A8 is vragen om problemen.

en naar mijn idee als je dan toch raiset, push dan maar gelijk all in. je wilt niet gecallt worden. en als hij reraiset ben je toch comitted.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      mja zat een beetje te twijfelen over de call maar had al zo lang geen axs meer gehad moest ff spelen van mezelf :)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      met 12 bb zou je dan eventueel ook nog pre flop kunnen pushen al is A8 daar niet goed genoeg voor. je wordt namelijk meestal gedomineerd.

maar de call pakt normaal negatief uit.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      k bedankt voor je advies.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      hee nog even wachten he. ik ben niet de handbeoordelaar, ik geef alleen advies :D . wat lang niet altijd klopt. maar hopelijk vaak genoeg wel.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      omg fold preflop. Met geen enkele hand kun je met zulke blinds callen. De flop push ik.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Volgens het toernooi artikel (bronze) is het een duidelijke fold (<13BB), push vanaf A9 (en in deze positie met 6BB stack).

Volgens Kill Phil is het echter wel een push vanaf CO en 4<stack<10CPR

Flop is push
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MCRaia
      Volgens het toernooi artikel (bronze) is het een duidelijke fold (<13BB), push vanaf A9 (en in deze positie met 6BB stack).

Flop is push
      Phil helmuth is een feckin donkey. Mijn advies: verbrand zijn boek. Hij kan ECHT NIET POKEREN.

Dit is geen push preflop. Niet eens marginaal, overduidelijke fold gewoon.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Gelukkig is het BBQ-weer...

Fold dus!
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Oorspronkelijk gepost door MCRaia

Flop is push
      Phil helmuth is een feckin donkey. Mijn advies: verbrand zijn boek. Hij kan ECHT NIET POKEREN.

Dit is geen push preflop. Niet eens marginaal, overduidelijke fold gewoon.
      kil phil is toch geen boek van hellmuth? ik heb iig gelezen dat dat boek vol met fouten stond en zelfs een grote fout over de bluffhand van moneymaker op wsop LOL.

anyway bedankt voor de informatie ik zal de artikelen nog eens doorspitten de kennis is mijn hoofd weer uitgevlogen ^^
    • Kapstok
      Kapstok
      Bronze
      Preflop fold of insta push, je zit in positie en daar moet je imo gebruik van maken als je toch deze hand wil spelen, als je preflop raised zullen de handen van SB & UTG sterker moeten zijn dan om mee te limpen, en krijg je dus minder spelers in de pot wat je met een dergelijke hand wil, op flop heb je monster draw (gutshot straight + nutflushdraw + 1 overcard, maar die is waarschijnlijk nutteloos omdat alleen A*>8 je zal callen, waardoor bij een A eerder iemand een set maakt en je nog verder weg bent), flop dus meer pushen, ik zou op flop all in gaan omdat er nog zoveel mensen in de pot zitten en je in principe pot committed ben nadat je die raise gemaakt hebt....