Opbrengst shortstack spelen

• Johnnypokerlover
      Johnnypokerlover
      Bronze
      Hoi,

Wil eigenlijk overstappen op no limit poker , omdat ik een beetje flauw wordt van het feit dat op de (lage) limieten waar ik speel niemand echt weg te jagen is met een raise .
      Om te beginnen zou ik een tijdje met shortstack spelen willen beginnen , ook om mijn bankroll een beetje op te bouwen .
      Wil daarna zo snel mogelijk overstappen naar het echte no limit.
      Heb echter nu wel een vraag :
      heeft iemand een idee wat de opbrengst is van SSS per 100 hands?
      Hoor het graag .
      Groeten,

Jan
  • 6 antwoorden
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      op de hogere limieten kan je met je sss spel iets meer dan 1 PTBB/100 verwachten. op de lagere limieten (beginners tot $50) is een opbrengst van 3 tot 5 niet vreemd, MAAR dan moet je het spelletje wel goed beheersen.

ook de site waarop je speelt is van belang. partypoker is nu vergeven van de sss'ers maar daar kom je genoeg nieuwe spelers tegen die het sss spel nog niet weten te handelen.
      titan is moeilijk. daar zijn vele strakke spelers op de iets hogere limieten (20+) die alleen maar met hele goede handen een raise callen. maar daar werkt de contibet weer heel goed.
      op stars en op FTP is het nog een redelijk onbekend gegeven. daar verwacht ik dat je de meeste winst kan pakken.

volg eens een coaching, daar kunnen ze je vast en zeker meer vertellen.

have fun
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      ja dat van partypoker valt mij inderdaad op. Ik speel al een heel tijdje op partypoker en iedereen speelde daar zeer lose, op lage limieten zat er altijd zeker 5 man in de pot. Maar nu plotseling sinds 2/3 weken ofzo zijn de 2cent/4cent tafels op PP enorm 'vertight'.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik vind het allemaal nog steeds heel erg j00see. Je moet gewoon goede tafels op zoeken..

1. weinig handjes per uur.

2. pot grootte maakt niet uit. (grote potten betekend over het algemeen dat er veel grote stacks zijn... maaaaar alle shorties rennen daar op af.

het beste dat je kan doen is aan een shorthanded tafel gaan zitten 5 a 6 man.. op sitting out en wachten tot dat er 7 a 8 man zitten en dan mee spelen.

of gewoon in een keer aan de perfecte tafel zitten.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

heeft iemand een idee wat de opbrengst is van SSS per 100 hands?

Ik vind dit heel moeilijk om aan te geven. Het hangt af van zoveel factoren. Op de lange termijn is in iedergeval een goede winrate mogelijk.

Zoals al aangegeven is het beheersen van de shortstackstrategie een must en is ook tafelselectie heel belangrijk. Het liefste veel mensen die geld preflop in de pot stoppen en ook bigstacks. Juist niet te veel shortstacks aan de tafel.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Het kan volgens mij heel zinvol zijn om een tafel eerst een tijdje te volgen en pas dan in te stappen, wanneer er duidelijk aas voor de SSS-er ligt.

Dit heb ik o.a. op het laagste level een tijdje geprobeerd (niet met het SSS overigens) en het lijkt goed te werken. Je weet dan een beetje met wat voor kaarten wordt gespeeld en hoe vaak en onder welke omstandigheden mensen spelen.

Groetjes,

Z.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hetzelfde kun je doen door aan tafel testappen en als een steen te gaanspelen.