0,15/0,30 FR AK-high value betten op de river

• tinus82
      tinus82
      Bronze
      Poker Room skin
      Limit Holdem Ring game
      Limit: $0.15/$0.3
      10 players
      Converter

Stack sizes:
      Hero: $7.85
      UTG+1: $2.85
      UTG+2: $9.30
      MP1: $13.55
      MP2: $6.55
      MP3: $3.35
      CO: $7.35
      Button: $11.70
      SB: $17.60
      BB: $7.70

Pre-flop: (10 players) Hero is UTG with K:spade: A:heart:
      [color:#cc0000]Hero raises[/color], 5 folds, CO calls, 3 folds.

Flop: 3:diamond: 4:diamond: 2:heart: (5.67SB, 2 players)
      [color:#cc0000]Hero bets[/color], CO calls.

Turn: Q:club: (3.83BB, 2 players)

River: Q:spade: (5.83BB, 2 players)

Results:
      Final pot: 7.83BB

Kan ik hier nog value betten op de river voor value? Ik had het idee dat de CO speler of een klein paar had, maar waarschijnlijk gewoon met een high card me down aan het callen was.
  • 7 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      A high kun je bijna nooit voor value betten, zeker niet op deze limieten. Hij heeft hier meestal een lager paar en helemaal niet vaak A high.
    • tinus82
      tinus82
      Bronze
      Bedankt voor je reactie! Ja ik denk inderdaad dat je wel gelijk hebt, de reden dat ik hier de CO-speler specifiek op een high kaart zette is dat ik hem dat een paar handen daarvoor met k-high had zien doen, maar nu ik er wat langer over na denk is het hebben van een klein paar wel wat waarschijnlijker. Alleen verwacht ik dat hij als hij een paar heeft anders dan een 2 of een 3 hij de flop raised.
    • Kapstok
      Kapstok
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door tinus82
      Bedankt voor je reactie! Ja ik denk inderdaad dat je wel gelijk hebt, de reden dat ik hier de CO-speler specifiek op een high kaart zette is dat ik hem dat een paar handen daarvoor met k-high had zien doen, maar nu ik er wat langer over na denk is het hebben van een klein paar wel wat waarschijnlijker. Alleen verwacht ik dat hij als hij een paar heeft anders dan een 2 of een 3 hij de flop raised.
      Met een overpair op flop kan die gewoon jouw bets blijven callen, alleen verwacht je dan een rope a dope, mogelijk had hij een pair van 5-J, en ofwel mislukte het slowplayen van JJ/ 1010, ofwel schrok die Q hem dusdanig af dat hij niet wou raisen maar wel callen... in ieder geval slecht geplayed van hem...
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Ik vind die river value bet zo slecht nog niet. er zitten een hoop draws in die hij called op flop en turn, in het bijzonder een gutshot voor elke A, die hij dan nog best zou kunnen callen op de river, zeker als je de read hebt dat hij dat zelfs met K-high doet.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Ik vind het ook een goeie valuebet. In positie zal ik gewoon behindchecken, maar zonder positie heb je ook niet echt veel keuze. c/c tegen een 5 of de Flushdraw kan misschien, maar ik denk hij called hier ook nog vaak Ax en zal op jouw check hier waarschijnlijk any pair zelf betten.

Als hij natuurlijk deze valuebets tegen A high niet maakt, is de c/c weer better om bluffes te catchen of misschien een Freeshowdown te krijgen.

Als hij Ax called, maar een busted FD niet bluffbettet, is bet weer beter.

etc. etc.

Ik denk, in deze situatie is bet en c/c bijna hetzelfde en het is alleen met een read echt te zeggen, wat beter zal zijn. c/f alleen met een super-goeie read, dat hij een draw agressief zal spelen en op de River Ax niet value-/bluffbettet.
    • kweeni
      kweeni
      Bronze
      je kan hier niet value betten.
      de mogelijke handen van je tegenstander zijn:
      - flush draw
      - straight draw (met de A)
      - overcards??? (onwaarschijnlijk)
      - een paar of beter
      als je value bet verwacht je dat je tegenstander zal callen met een zwakkere hand dan de jouwe. maar van de mogelijke handen zal je tegenstander enkel callen met een paar of beter (vermits er tov de turn op de river niets verandert is) en hij zal waarschijnlijk folden met een draw. dus je tegenstander zal je enkel callen met een betere hand dan de jouwe.
      het is dus beter om te check-callen vermits je tegenstander met meer handen zal betten (als hij een draw heeft kan hij bluffen) dan hij zal callen. dus check-callen heeft een grotere verwachtingswaarde dan betten.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Voor mij is het heel afhankelijk van de tegenstander. Op deze boards (met een pair op Turn en River en op de Flop alleen lowcards) word A high wel nog eens gecalled.

Natuurlijk is c/c hier niet fout, maar verkeerd vind ik de bet ook niet. Een pair gaat hij waarschijnlijk toch op een check betten en jij moet callen, etc.. Maar deze dingen heb ik al in mijn post geschreven.