0,15/0,30 SH Q5o in SB

• tinus82
      tinus82
      Bronze
      Poker Room skin
      Limit Holdem Ring game
      Limit: $0.15/$0.3
      4 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $7.80
      Button: $3.65
      Hero: $8.85
      BB: $4.65

Pre-flop: (4 players) Hero is SB with 5:heart: Q:club:
      UTG calls, Button calls, Hero calls, BB checks.

Flop: 2:diamond: J:diamond: Q:spade: (4SB, 4 players)
      [color:#cc0000]Hero bets[/color], BB calls, UTG calls, Button folds.

Turn: A:diamond: (3.5BB, 3 players)
      [color:#cc0000]Hero bets[/color], BB calls, UTG calls.

River: T:diamond: (6.5BB, 3 players)
      Hero checks, [color:#cc0000]BB bets[/color], UTG calls, Hero folds.

Results:
      Final pot: 8.5BB

Volgens de chart mag ik met 2 limpers voor me met Q7o callen en met 3 limpers met Q2o, dus eigenlijk zou het een fold moeten zijn geweest. Alleen waar ik speel (Mansion) is op 0,15/0,30 de small blind 0,10 en de bb 0,15. Dus de sb is 2/3 van de bb ipv 1/2. Ik merk dat ik het erg lastig vind om voor 5cent hier een hand te folden met limpers voor me.
      Is het correct gezien de blindstructuur iets meer handen te callen preflop dan de chart aangeeft?
  • 4 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Het is correct meer handen te spelen, maar ik vind het raar dat de SHK zegt dat je Q7o wel kunt callen. Wanneer je je limprange vanaf de SB wat wijder maakt moet je dat alleen met handen doen die implied odds hebben, dus Q2s is veel beter dan Q7o bijvoorbeeld.

Voor de rest nice hand :)
    • tinus82
      tinus82
      Bronze
      Volgens de SHK, kun je met 2 limpers alle suited handen spelen en alle connectors offsuited vanaf 65o, dus wat dat betreft is de shk het wel met je eens.

• Yoghi
      Yoghi
      Black
      Hmm ok, zeker nooit die handen looser spelen dan, ze spelen heel erg slecht en hebben ook geen goede equity.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Ik vind deze chart ook een beetje raar, omdat zij gewoon ATo, QJ, etc. limpen en wat doe je dan postflop met Q2? Alleen als zij super-grote limpranges hebben, call ik hier met J8o+, Q8o+, K5o+ en A2o+. Maar goed, ik ben ook niet zo gewend aan het spel op deze limieten. Ik vind persoonlijk Q2 wel veel te loose.

Postflop heb je perfekt gespeeld trouwens ;)