Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Weekly Quiz: NL - AQ: een haat-liefde-verhouding

• Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Deze quiz draait om een sterke, maar vaak ook lastig te spelen hand: AQ.

AK is een veel voorkomend thema onder pokerspelers en waarschijnlijk al honderden keren geanalyseerd en bediscussieerd. Het spelen met "Anna Kournikova" is voor sommige spelers al een lastig probleem. Een niet minder problematische, maar vaak minder besproken situatie is het spelen van de hand AQ.

Ook deze hand wordt nog wel eens overschat en daarmee leidt dit nog wel eens tot het maken van fouten. Of jij op een juiste wijze met een hand als AQ overweg kunt, dat zul je in deze quiz moeten bewijzen.

Lees ook eens de column over dit thema.

AQ: een haat-liefdeverhouding

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Voor vragen, opmerkingen en kritiek kun je terecht in deze thread.

Veel succes!
  • 9 antwoorden
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      jajh jaajaj
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      14/18

Wat een BS. Opgave 1: "Je had AQ vanuit UTG niet mogen raisen (2 Punten)" => ja... nit much?
      Zonder meer info over de speler in MP3 kan je daar trouwens geen zinnig antwoord op geven. Als het een fishy speler is dan is de hand gewoon goed gespeeld tot daar omdat die toch afcallen met Ax. Tegen een nitty speler speel je de hand anders.

En opgave 5 hangt er ook van af... als er met zwakke speler wordt bedoeld iemand die 40/5 speelt ofzo dan kan je AQ idd best folden omdat je dan oop tegen een sterke range zal moeten spelen, een range die je vaak zelfs crushed of dominated heeft. Maar tegen een zwakke post flop speler die toch best wel wat raised pre-flop kan je de hand gerust spelen imo.

Er is overigens een stuk van vraag 9 niet vertaald uit het Duits...
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      8/14 vind deze quiz wel heel erg neigen naar het weak/tighte. AQ folden UTG? en AQ folden vs een fish preflop na alleen een raise?

PS: ik vind ook dat als je de turn valuebet en je word egcalled je niet de river kan gaan check/folden.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ugh erg :P

-op 5nl kan je imo prima AQo raisen pre uit any position
      -betbetbet met toppair goodkicker is profitable op die stake als je tegenstander toch geen TP kan folden ;P
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      lol net erdoor

vind een paar antwoorden van deze quiz wel twijfelachtig
      ik ben er zeker van dat ik AQo tegen een fish oop profitabel kan spelen zowel met een call als met een reraise
    • Henriette7
      Henriette7
      Bronze
      Deze quiz klopt echt voor geen meter... AQ op 5nl is 100 procent bet bet bet! Dun value betten is absolute must op 5 nl
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Mstlc
      Er is overigens een stuk van vraag 9 niet vertaald uit het Duits...
      Fixed. Beter laat dan nooit, right? :D
    • kardago
      kardago
      Bronze
      ik heb geen haat-liefde-verhouding met AQ
      ik haat AQ.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kardago
      ik heb geen haat-liefde-verhouding met AQ
      ik haat AQ.
      Maar AQ houdt van ons allemaal. Ziedaar de haat-liefdeverhouding ;)