NL4: met 77 een set

• eruk
      eruk
      Bronze
      0,02/0,04 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG+1 with 7:spade: , 7:club:
      Hero calls $0,04, 7 folds, BB checks.

Flop: ($0,10) 7:diamond: , 5:diamond: , J:heart: (2 players)
      BB checks, Hero checks.

Turn: ($0,10) 4:club: (2 players)
      BB checks, Hero checks.

River: ($0,10) K:spade: (2 players)
      BB bets $0,15, Hero raises to $0,36, BB raises to $1,60, Hero raises to $3,96, BB calls $2,36.

Final Pot: $8,02

Results follow (highlight to see):
      Hero shows [ 7s, 7c ] three of a kind, Sevens
      BB shows [ 3c, 6c ] a straight Three to Seven
      BB wins $7.62 USD with a straight, Three to Seven.

Ik had op de flop mijn set gehit en ik ging het slowplayen omdat ik dacht dat hij nog niks had, en ik wilde wachten tot hij wel wat had zodat ik wat geld uit hem kon zuigen.

Toen er op de river de King kwam, begon hij te betten en ik dacht dat hij zijn 2pair Kings had gemaakt. Ik dus hyperaktiek terugbetten, bleek dat hij al eerder een straight had gemaakt :(

Hoe had ik dit beter kunnen aanpakken?
  • 4 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      En jij bent gebeat door het slowplayen van uw set...

NOOIT slowplayen tenzij ge mss een full house flopt in een unraised pot ofzo... Gewoon betten all the way, zeker als ge met een drawy board zit want ge moet uw hand hier echt wel beschermen !
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      redenen om niet te slowplayen:

- geen preflop agressie geweest
      - mogelijke flushdraw
      - maar 1 tegenstander (die voor je zit?)
      - onwaarschijnlijke straight op het bord
      - Bluffinducen op een bigblind? lol :p

Ik ga meestal voor een checkraise op de flop wanneer ik een setje hit, maar dan alleen met genoeg tegenstanders en in een potje dat voor de flop is opengeraist. Drawy flops moet je ALTIJD uitbetten.

Hij kreeg hier een gutshot straightdraw op de flop, die zou hij waarschijnlijk gefold hebben als je een potsize of 3/4 pot bet had gemaakt.
      Behind checken met een setje is nooit een goed idee op de microlimieten, ingewikkelde plays werken daar gewoon niet :)
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ik zou hier gewoon firen meteen op de flop 10 cent erin als je hier gaat slowplayen headsup krijg je er wss toch niet veel in en je geef je tegenstander een kans om je te beaten.
      groet.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      - raise preflop, zo zit je in een raised pot waar je makkelijker het geld naar het midden kan schuiven als je je set hit, ook pak je de pot vaak op met een cbet als je mist
      - bet flop, je hetb je set gehit en wil zo rap mogelijk all in zijn en dit gaat niet door te checken, zo geef je hem de kans om een flush/straight te hitten
      -bet/shove turn, zelfde principe

Slowplayen is echt dwaas, laat dit een les zijn, bet als je voorligt en geef andere zeker niet de kans om je te outdrawen