Downswing --> Troost me

• ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Hallo mensen, ik ga ervan uit dat hij gister nacht begonnen is...
      Ik kreeg bijna niets, kreeg ik wel iets zoals AK en dergelijke, steeds lage flops...
      Krijg ik hoge PP's....niemand mee...
      Lagere PP's geen set...(stuk of 30 keer gehad)
      Vandaag zelfde verhaal

Ow, en als ik dan een keer wat goed had, straat bijv.. word ik weer gerivered :(

Wie troost me?
      BR is van 125 naar 80 gezakt (euro)
  • 13 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi Ikwilda,

Das nooit leuk om te horen... :(

Ik geef in dit geval altijd hetzelfde advies: Neem een break en ga iets leuks doen! FF gedachten ervan af en zorgen dat je weer fris bent als je opnieuw aan de tafel gaat zitten. Nu is er een grote kans dat je in een negatieve spiraal terecht komt en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ook is het nuttig om DEZE artikelen door te lezen om een beter inzicht te krijgen in het psychologische aspect van poker. En dat is iets wat je zeker niet moet onderschatten! ;)

Dus neem die break en zorg dat je weer sterker terugkomt! Weet zeker dat je dat lukt.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hey Ikwilda,

Ik heb er al een hele week last van dat ik bijna geen speelbare handen krijg. Heb ik ze wel, dan verknoei ik ze of dan flopt een of andere joker een trips of zo en ik niks.

De laatste $100,- freeroll die ik speelde kreeg ik 1 goede hand (de 1e) en daarna helemaal niks meer. Toch speelde ik anderhalf uur mee (Ik ging er uit met mijn 2e redelijke hand, een KQs tegen iemand die trips 9 hitte)
      Het hele tournooi had ik 5 (redelijk) speelbare handen, waarvan ik er drie won...

Voorlopig troost ik me ermee dat ik weinig verlies. Ik ga er vanuit dat de dagen weer komen dat ze wel vallen en dat er dan winst in zit.

Misschien is dat wel een goede manier om een downswing door te komen. Voorzichtig spelen en wachten tot ze weer vallen, en ondertussen zorgen dat je verlies klein blijft of je break-even speelt.

Groetjes,

Z.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Hey man,

Wat kut voor je. Ik ken het gevoel. Veel mensen kennen het!

Een tip die bij mij werkt is deze:

Tighten up! Lekker tight gaan spelen. Volg de SHC van NL van PS. Die is heel tight. Tight is right. Als je nu nog geld gaat verliezen weet je dat het door je spel komt en niet je preflop acties.

Fold tegen weerstand: Klinkt heel scared... maar op de lage limieten kun je gewoon beter folden als je niet beter dan two pair hebt en het board niet gevaarlijk uit ziet. Misschien fold je een keer de winning hand. Maar je hoeft ook niet weer een stack te verliezen.

Als je een grote pot speeld: post het handje!
      Als je niet zeker bent van je acite: post het handje!

Deze tips zullen ervoor zorgen dat je weer vertrouwen kunt krijgen in je spel. Het zal je opkikken!

Succes. Zeker als je net de 100 grens bent gepasseerd is het niet leuk om terug te zakken. Helaas is het poker. Swings zijn nooit leuk. Maar het is belangrijk om veel theorie te leren en goed toe te kunnen passen dat je altijd vertrouwen in jezelf blijft houden snap je? Als je weet dat je niets fouty doet dan hoef je ook niet boos te worden.

Succes man

sterkte

hou me op de hoogte
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Ik ben er inderdaad ook meteen mee gestopt, net als gisteren..
      Net even herkansing op school gemaakt enzo tv gekeken en gegeten

Gister heb ik niet volgens SHC gespeeld, maar vandaag bijna alleen maar (alleen PP's limp ik tot 4x BB, raak ik niets dan ben ik meteen weg)

De theorie over psychologische aspecten heb ik helaas al eens eerder moeten raadplegen :(

Was vanmiddag gewoon een beetje teleurgesteld (geen idee waar in..niet in mezelf in ieder geval..)

Vandaag ff niet spelen, dan morgen weer met een schone lei beginnen :)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      zo moet je niet denken (schone lei enzo) morgen kan het namelijk net zo hard zijn..,,

gewoon schijt hebben in de cijvertjes en ECHT VERTROUWEN in je skills.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      er bestaat geen schone lei, ook geen geschiedenis en ook geen toekomst

gewoon elke hand op zich spelen
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Ik heb vorige week zondag mijn PS bankroll gekregen en heb het de eerste dagen echt lastig gehad. Kreeg heel weinig handen en als ik eens wat kreeg(in een tijdsbestek van 30 minuten 3 x pocket azen) dan folde iedereen na mijn raise. Dat zuigt echt hard...

Mijn bankroll zakte de eerste dagen dan ook gestaag tot aan ongeveer €35. Uiteindelijk gewoon rustig gebleven en gelukkig de weg naar boven weer gevonden. Vandaag de dag heb ik €85 en ziet het er weer wat beter uit.

Mijn tip is dan ook: speel tijdens deze periode echt alleen goede kaarten. Pak af en toe s een potje, ook al is ie maar een paar cent, puur voor het gevoel.
      Ik merk aan mezelf wanneer ik geirriteerd raak. Loop dan gewoon weg voor een uurtje ofzo en probeer het dan nog s.

Als je doorgaat wanneer je niet lekker in je vel zit dan is je BR weg voordat je het doorhebt.

In elk geval sterkte.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik heb van mijn BR nog maar zo'n 19 euro over.

Grotendeels door ondoordacht spel in het begin en de neiging S&G's te spelen.

Ondertussen heb ik wat bijgeleerd en doe ik rustig aan. Gewoon SSS-en.

De enkele keer dat ik me er niet aan hou kost me meestal geld, wat ik dan weer terugpak met het SSS.

Dus besloot ik vorige week alleen nog SSS te spelen, wat me grotendeels gelukt is. Sindsdien sta ik, ondanks werkelijk belabberd slechte kaarten al de hele week rond de 19 tot 20 euro.

Soms lukt het, maar vaak ook niet.

Zoals ik ergens anders al beschreef kun je dan volgens mij het beste proberen stand te houden in zo'n min-fase, om het dan weer terug te pakken wanneer je eindelijk weer eens speelhanden krijgt.

Overigens hoop ik wel dat die periode waarin ik vaak meer dan een uur moet wachten op een normale speelhand, snel voorbij is :D

Ondertussen concentreer ik me op de techniek en kennis van het spel en speel mijn SSS-potjes.

Wat ik dus eigenlijk zeggen wil: volhouden en blijven geloven dat een slechte periode nooit blijvend is!

Groetjes en sterkte!

Z.
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door raasz
      Ik heb vorige week zondag mijn PS bankroll gekregen en heb het de eerste dagen echt lastig gehad. Kreeg heel weinig handen en als ik eens wat kreeg(in een tijdsbestek van 30 minuten 3 x pocket azen) dan folde iedereen na mijn raise. Dat zuigt echt hard...
      I know how you feel..
      Erger nog...
      AA op de BB, iedereen die naar je toe fold, 2 keer achter elkaar :P
      En thnx for supporting :)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      boeie... je wint toch de blinds??? Je zult echt niet elke keer dat je AA hebt een monsterpot winnen. Meestal zijn de potjes klein ;)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Meestal zijn de potjes klein

Kopt, maar de teleurstelling vaak groot! :D
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Vooral hatelijk als ge aan zo'n maniactafel zit, ge ziet de flop meer dan de helft van keren en de gemiddeld pot is 30 BB (7 $ op NL25 SH)
      Dan krijgt ge zelf rags, rags, rags, dan AA in de BB. Ge zit daar al met een smile van hier tot in Vladivostok en dan folden ze around. Yeaah ! 10 cent !
      F***ers :D
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hahahaha ja dat moet kut zijn.

Ik heb daar niet zon last van, speel 8 tot 10 tafels. Dat vind ik het prima om blinds op te pakken.