67suited, flush draw

• viewer88
      viewer88
      Bronze
      Titan Poker The Minstrel 0.01/0.02, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button Button ($3.31)
      SB [color:#C00000]Hero ($5.34)[/color]
      BB BB ($1.09)
      UTG UTG ($0.92)
      UTG+1 ($0.98)
      MP ($2.34)
      MP ($2.79)
      CO-1 [color:#C00000]CO-1 ($0.53)[/color]
      CO ($2.85)

Preflop: Hero is in the SB with 7 :diamond: 6 :diamond:
      UTG calls 0.02, 3 folds, CO-1 calls 0.02, 1 fold, Button calls 0.02, Hero calls 0.01, BB raises to 0.04, UTG calls 0.02, CO-1 calls 0.02, Button calls 0.02, Hero calls 0.02.

Flop (0.22) J :diamond: A :diamond: 5 :spade:
      Hero bets 0.10, 1 fold, UTG calls 0.10, CO-1 calls 0.10, Button calls 0.10.

Turn (0.62) K :club:
      Hero checks, UTG checks, CO-1 checks, Button checks.

River (0.62) 5 :diamond:
      Hero bets 0.34, 1 fold, CO-1 calls 0.34, 1 fold

Goed gespeeld zo? Ik twijfel eigenlijk over alle straten.
  • 25 antwoorden
    • Pasleppa
      Pasleppa
      Bronze
      Als je onzeker bent over je post-flop spel, is het in den beginnen misschien niet verstandig om die raise te callen, vooral niet omdat je in de SB zit. Het is altijd lastig om post-flop als eerste aan de beurt te zijn, vooral met dit soort kaarten.
      Je merkt op de flop al dat je eigelijk niet zo goed weet wat je moet doen, ik denk dat je gewoon moet checken hier, en als je al bet zowiezo meer doen, want dit komt over als een blockbet en dat is t gewoon ook. dus gewoon checken en als je goede odds krijgt een bet callen.
      Op de turn check je wel, en ik denk dat alle tegenstanders hier weten dat jij op een draw zit, maar doordat het een 4-way pot is durft niemand echt te betten waardoor je een beetje mazzel hebt met die gratis kaart.
      De riverbet is wel gewoon goed, alleen je hebt nog mazzel dat je gecalld wordt, tenzij villain een hogere flush had, maar aangezien hij niet raised zal hij wel 2 paar oid hebben gehad.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Die call preflop is er eentje die ik met een drawing hand altijd maak
    • Kapstok
      Kapstok
      Bronze
      Preflop kan je callen idd ivm pot odds, op flop zou ik gewoon checken of een kleine bet maken (0.04 oid.)
      turn checken en hopen op free card, als je flush hebt gewoon pot betten en hopen dat iemand mee gaat... vrij goedkoop een slechte hand kunnen playen, moet je blij mee wezen ^^
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      die PF call maak ik hier ook

ik zou zelf niet betten op de flop, maar c/c spelen (als ik de odds krjig), maar als je hier bet, waarom check je dan op de turn?

je moet proberen op voorhand na te denken wat je op een volgende straat doet in een bepaalde situatie (hit/geen hit)

je halve pot bet op de river kan ik wel begrijpen
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      het probleem is alleen dat j callt met een drawing had.

als je je draw niet hit verlies je dus zoiezo een pot. dit komt regelmatig voor.

je moet dus als je wel hit dus wel wat binnen harken om al die andere calls profitabel te maken.
      dit is denk ik het lastigste gedeelte van poker omdat je gaat spelen om iets wat je nog niet hebt.

op de river denk ik trouwens dat je verslagen bent door een hogere flush. in ieder geval had die persoon op de river wat gehit.

de grootste fout die je denk ik maakt is de preflop raise callen. je zit namelijk in de SB en je moet dus een lastige hand spelen uit positie. heb je wel positie dan wordt het al makkelijker.
    • Pasleppa
      Pasleppa
      Bronze
      Weet je zeker dat het +ev is om je drawing hand (zeker oop) voor 3x BB te callen pre-flop? No offence maar je speelt hem niet geweldig, dus lijkt me dat je hem zeker in de SB ook mag folden

Ik zie dat iemand me voor was, maar ik ben het absoluut met bovenstaande poster eens
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      het is geen 3BB preflop, het is 1,5 BB preflop (na je 1e call die eigenlijk al niet meer mee telt zelfs maar 1 BB) in een multi-way pot, waarbij je relatief ook nog in de beste positie zit tov de initial raiser

hier kun je m.i. best een SC-tje spelen
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      BB raises to 0.04, dus moest ik nog maar 1 BB bijleggen.

Villain had een 5 vast en hitte op de river zijn three of a kind (maar dit volledig terzijde).
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      dat vind ik ook wel. maar dan moet in principe het post flop spel goed genoeg zijn. uit de twijfel die ik in de hand zie denk ik dat het beter is om dit niet te doen.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ik moet het ergens leren hé, goedkoop leergeld op de microstakes :)
    • Pasleppa
      Pasleppa
      Bronze
      Excuses, dan had ik de preflop actie niet helemaal goed gelezen. Maar sc worden nogal vaak overschat, je kunt er wat leuks mee krijgen, maar je krijgt meestal niets, en ik denk dat je daar teveel risico neemt. Met sc is positie zéér belangrijk, en je komt gewoon in de problemen wanneer je hem vanuit de SB callt. Drawing hands spelen OOP is nou eenmaal zeer lastig, je postflop spel is niet dermate sterk dat je hier winst uit gaat halen. Dus ik zou hem volgende keer gewoon passen, ook voor 1BB, of snel de button stiekem verschuiven
    • Pasleppa
      Pasleppa
      Bronze
      Er wordt trouwens wel erg veel gehamerd op dat je hem niet goed speelt, ik denk dat je dat nu wel weet :P . Maar zelfs met erg goed postflop spel is het nogsteeds bijna niet te doen om winst te maken met sc's oop
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      hoe kom je erbij dat hij OOP zit, hij zit juist in een prima positie op de flop
    • Pasleppa
      Pasleppa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door anunaki
      hoe kom je erbij dat hij OOP zit, hij zit juist in een prima positie op de flop
      Want? Hij komt juist in de problemen doordat hij first to act is op de flop, het is altijd makkelijker als je eerst kan zien wat je tegenstander doet
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      de initial raiser zit direct links van hem, relatief gezien heeft hij op de flop de beste positie --> hij is de laatste die na de initial raiser aan de beurt is.

hij kan gratis wegleggen op de flop
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pasleppa
      Er wordt trouwens wel erg veel gehamerd op dat je hem niet goed speelt, ik denk dat je dat nu wel weet :P .
      Relax, ik heb hier een hele doos zakdoekjes staan, ik kan mijn tranenvloed wel aan :p

Kritiek is juist hetgene waarvoor ik hier kom, de handjes waar ik niet over twijfel kom ik hier ook niet posten he.

@anunaki: ik zit hier op de SB, das toch OOP?

@pasleppa: ik ben nog maar net bezig suited connectors in men spel in te sluiten (56+ speel ik), en ik call alleen vanaf SB, BB en in positie (als er genoeg volk in de pot zit).
      Vanaf de blinds gewoon omdat je dan goedkoop je handje kan spelen, dus dacht ik dat het wel +EV is.

Ik maak steady winst zonder suited connectors (microstakes wel, een getrainde aap maakt daar winst :p), maar ik wil niet blijven stilstaan en mijn spel zoveel mogelijk optimaliseren. Drawhanden zijn nooit mijn forté geweest, maar we werken eraan :)

Hier is trouwens nog een prima artikeltje over hoe je draws best kunt spelen, voor als er nog mensen met dezelfde problemen zitten:
      http://nl.pokerstrategy.com/forum/thread.php?postid=29146#post29146
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik snap je gedachtengang (gedeeltelijk).

maar dit is vrij kort door de bocht je speelt namelijk nog een turn en river daarna. das mooi dat hij de hand gratis kan wegleggen op de flop. overigens kunnen anderen dat ook.

maar je speelt een hand om er eventueel wat mee te winnen. en dus moet je de verdere straten ook bekijken. en dan zit je steeds uit positie tegen je tegenstander(s).
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      imo speel je een SC alleen goedkoop in een multiway pot en zie je op de flop meteen of het de moeite is om er mee door te spelen

als je draw krijgt op de flop, ga je in een multiway pot toch geen geld in de pot stoppen als er voor de flop geraised is, dus check je en kijk je of je de odds krijgt om te callen. Aangezien je de SB bent en de BB de IR is, zie je altijd wat alle anderen hebben gedaan

hetzelfde geldt voor de turn als je niks heb gehit.... dan call je in principe alleen als je de odds krijgt en ga je geen geld in de pot steken als er nog mensen achter je zitten
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      dan ben je wel heel makkelijk te readen imo

groeten
    • 1
    • 2