straight en flushdraw

• viewer88
      viewer88
      Bronze
      Titan Poker Chenpodium 0.01/0.02, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button ($5.04)
      SB SB ($1.99)
      BB Hero ($4.92)
      UTG UTG ($3.06)
      UTG+1 [color:#C00000]UTG+1 ($5.08)[/color]
      MP ($0.92)
      CO-1 CO-1 ($1.45)
      CO ($2.06)

Preflop: Hero is in the BB with 7 :club: 5 :club:
      UTG calls 0.02, UTG+1 calls 0.02, 1 fold, CO-1 calls 0.02, 2 folds, SB calls 0.01, Hero checks.

Flop (0.10) 6 :club: A :spade: Q :club:
      SB checks, Hero bets 0.04, 1 fold, UTG+1 raises to 0.22, 2 folds, Hero calls 0.18.

Turn (0.54) 8 :spade:
      Hero checks, UTG+1 moves all-in for 4.84, 1 fold

Die push op de turn is uiteraard een fold, maar had ik op die turn moeten inzetten volgens jullie? En was die call op de flop juist? Ik dacht de juiste implied odds te krijgen daar.
  • 14 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      ik zou op de flop checken en dan eventueel callen al je de odds krijgt

of je goede implied odds krijgt hier betwijfel ik, aangezien je call lijkt op een flush draw. Hij gaat ook niet voor niks allin op de turn. Duidelijke protectie tegen het drawheavy board
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ik begrijp je bet op de flop niet goed, ik bet hier of niet... of 3/4e van de pot. Je toont imo redelijk wat zwakte met deze betsize.
    • Pasleppa
      Pasleppa
      Bronze
      Ik love it als mensen zo weinig raisen, op de lagere limieten is t namelijk bijna altijd een blockbet, precies een zoals die van jou. Gewoon hard er overheen gaan dan word er meestal gecalld en de turn gepast op een push. maw, speel je draw niet op die manier, je speelt je kaarten echt heel erg face up. Een beetje redelijke speler zal er altijd gebruik van maken. Ik doe t zelf ook wel eens, maar dan met een monster, om precies dezelfde actie te ontlokken als villain hier nu doet. Mijn ervaring is dat t op deze limieten vrijwel nooit gebeurd en dat je het dus hard kan uitbuiten.

Anyway, meestal gewoon checken met dit soort draws, of flink uit te betten zodat het lijkt dat je je hand wil protecten, en aangezien villain hier slechts limpt lijkt me dat in dit geval het beste, omdat villain nooit echt een hele sterke hand kan hebben.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Een zwakke bet idd: ik wou de tafel wat "uitdunnen" maar ik durfde er ook niet te veel geld in te stoppen met een draw. Zeker niet op een AQ flop met nog 3 man achter me.

Ook vaak zo dat mensen je gewoon flatcallen op zo'n kleine bet. Als je gewoon checkt krijg je vaak bluffbets.

Er zitten waarschijnlijk geen monsterhandjes achter me omdat iedereen preflop limpte, maar OOP maak ik hier liever geen grote bets. Check-call lijkt me nu ook de betere speelwijze.
    • Pasleppa
      Pasleppa
      Bronze
      Meestal is het zo dat als je zelf al weet dat het een zwakke bet is, voelen andere mensen dat ook wel aan. En waarom wil je de tafel uitdunnen? Er zit juist meer value in een multiway pot. Kan me voorstellen dat je oop niet teveel wil zetten, maar je spreekt je zelf wel een beetje tegen, je zegt zelf dat er wss geen monsters achter je zitten, dat is juist waarom je wil betten, en als je toch gecallt wordt heb je altijd nog voldoende outs. Maargoed ik snap dat je liever voor c/c wil kiezen. Conclusie is dus dat die bet op de flop of te weinig was, óf teveel. Laten we het maar op te weinig houden en de volgende keer c/c spelen. Trouwens wat die bluffbets betreft, ik denk dat dat wel meevalt in een multiway pot. Agree?

Was je het wel eens met wat ik over de turn en river zei?
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Als ik een made hand heb op zo'n flop reraise ik zo'n kleine betjes ook ja, maar op de turn speel ik het minder agressief. Gewoon slechte odds geven voor hun draw, als ze die dan toch callen is het gemiddeld een winstgevendere situatie + minder risico (behalve als je een monster gehit hebt).

Kben pas sinds kort die suited connectors in mijn spel aan het opnemen, dus ik ben er nog niet zo mee vertrouwd. Leuk dat jullie zoveel feedback geven, en ook voor mezelf is het beter om die "twijfel handjes" naderhand nog eens te herzien, kwestie van mijn spel wat aan te scherpen :)
    • Pasleppa
      Pasleppa
      Bronze
      Sorry verkeerde topic
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Gewoon slechte odds geven voor hun draw, als ze die dan toch callen is het gemiddeld een winstgevendere situatie + minder risico
      je kan het minder risico deel niet rijmen met de lange termijn. Je bent er juist bij gebaat om zoveel mogelijk value te halen uit de handen die je wint hier.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      En doe je dat door all-in te gaan? Zo krijg je maar zelden grote potten, en als je toch gecalld wordt loop je regelmatig tegen een geslowplayd monster aan.

Ik dacht zo: als ze op een draw zitten en ik geef ze slechte odds heb ik een statistisch voordeel, mijn langetermijnwinst is dan dat voordeel*de potgrootte. Ik heb er niks op tegen als villains zo'n calls maken.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      nee, zo bedoel ik het niet

misschien begreep ik je niet goed, ik kreeg de indruk dat je bedoelde dat je mensen net niet hun odds gaf om zo minder risico te lopen
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ik denk dat we langs elkaar heen aan het praten zijn? Ik begrijp alvast niet wat je nu bedoelt :)
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      ik las je post zo dat je bij een made hand mensen op de turn net niet de odds wilde geven om te callen met een draw

ik zou dan zelf liever 3/4 tot potsize willen betten

maar je zei eigenlijk dat je niet all-in zou gaan, maar een kleinere bet (dan die all-in) zou plaatsen

voila... een misverstand was geboren
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik kan hier zo ongveer mij post uit de vorige thread copy-pasten. En dat doe ik dan ook.

Ik vind zelf dat je draws gewoon erg agressief moet spelen om 3 redenen.

1) Je wint vaker de pot door te semibluffen.
      2) Je bouwt de pot op, dus als je hit kan je groter betten. Een riverbet van 80 cent in een $1 pot word veel eerder gecalled dan een 80 cent riverbet in een $0.20 pot
      3) Je bent een stuk lastiger te lezen als je een made hand hebt.

ik zou het zo hebben gespeeld:

Flop: Bet pot. Als hij raised, bereken potodds en call als je de juiste odds krijgt.

Turn:
      -Raised hij de flop na die potsize bet, dan kan je er van uitgaan dat hij een made hand heeft en je hem niet uit de pot kan bluffen. Dan moet je gewoon c/c of c/f spelen afhankelijk van de potodds die je krijgt.

-Als hij de flop called bet hier nogmaals. Ongeveer 2/3 pot.

River:
      -Hij heeft hier een made hand als hij er nog inzit dus hij zal niet meer folden op een bet. Als je hit bet pot. Als je niet hit c/f

Door de bets op de flop en turn win je meetsal de pot. Zo niet dan heb je op allebij de streets nog ongeveer een 30% kans om te winnen. (Je FD op de flop geeft je 15% kans per street, totaal dus 30% om je flush te hitten, en de OESD en de FD op de turn geven samen ongeveer een 30% kans om de river te hitten. Doordat je op de flop en turn redelijk grote bets maakt weet je zeker dat hij hier geen betere draw heeft omdat je hem niet de juiste odds geeft. Je zit dan tegen een made hand als hij niet heeft gefold en dus kan je veel value uit je flush halen als je hit en makkelijk wegleggen als je mist.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Je bet schreeuwt gewoon dat je een zo goedkoop mogelijke turnkaart wil zien. Dit is geen goede positie om te gaan semibluffen trouwens tegen 4 tegenstanders, dus check en call of fold afhankelijk van de actie die komt.
      Zoals hier de flopactie uitdraait, zou ik zelfs folden op de flop. Je zit in een ongeraisede pot OOP met een middelmatige flushdraw en het wordt moeilijk om hier value uit te halen. Je krijgt ook verre van de expressed odds om te gaan drawen, dus fold.

Zoals gespeeld (ik kan het me niet voorstellen) zou ik zeker niet de turn betten, Villain toonde al wat interesse in de hand en ik denk niet dat je veel fold equity hebt, zeker niet op dergelijke lage limieten.