87o vanuit BB

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Kan ik hier een push wagen?

Titan Poker Dirty Dozen "Jackpot Sit N Go" 50/100, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button (4130)
      SB [color:#C00000]SB (2950)[/color]
      BB BB (1990)
      UTG (2930)

Preflop: BB is in the BB with 8 :club: 7 :diamond:
      2 folds, SB calls 50, BB checks.

Flop (200) 2 :diamond: 7 :club: 9 :heart:
      SB bets 100, 1 fold
  • 7 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      standaard is call -> reevaluate turn.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      standaard is call -> reevaluate turn.
      En wat dan best te doen op de turn? Ik zie alleen een 7 mijn hand echt verbeteren.. of ben ik hier mis?
    • Kapstok
      Kapstok
      Bronze
      het gaat er niet alleen om of de kaart jouw hand verbeterd, maar of de kaart je tegenstanders hand kan verbeteren, bijvoorbeeld een 2 is ook goed aangezien het onwaarschijnlijk is dat hij een 2 heeft.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ja maar je zit alleen met de SB. die heeft misschien ook niks en wilde je eruit bluffen.
      heeft of had hij niks zal hij niet zo snel nog een keer een bet plaatsen.
      had hij wel wat komt er nog een bet en waarschijnlijk wat groter.

door die call krijg je meer info. je hebt namelijk positie op de SB.

je push is denk ik niet erg goed. je laat namelijk slechtere handen folden en wordt gecalled door betere handen. oftewel je zet hier je toernooi op het spel met een push terwijl je met een call hetzelfde effect krijgt.
      je zult de mindere handen verslaan en van de betere handen verliezen, alleen riskeer je dan niet je hele stack terwijl je nog bijna 20 bb hebt.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      je kan hier heel goed de beste hand hebben. hij kan hier betten met heel veel handen.

je bent hier of way ahead of way behind. Je kan hier het beste check/call op de turn spelen tenzij hij erg veel bet. Op die manier geef je hem een kans om nog maals te bluffen op de river als hij niks heeft. Je wil hier niet zelf de agressor zijn want hij zal je alleen callen als je beat bent. En als hij hier ace high, 2 overkaarten, een straightdraw een pp onder de 7 of een hand met een 2 erin heeft is het best goed mogelijk dat hij nogmaals bet op de turn of river.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Marcel: ik push nergens hoor :) ... ik heb gecheckt preflop en gefold op de flop.

Nogmaals heb ik het gevoel dat vele van jullie het niveau van spelers hier overschatten.. het is perfect mogelijk dat villain hier een overpair heeft, of hij heeft een set gehit.. of wie weet het.

Het is idd perfect mogelijk dat ik hier de beste hand heb, maar ik wil niet mijn hele tornooi riskeren met middle pair.

Kapstok: imo gaat het hier wel om of mijn hand verbeterd, anders blijf ik maar flatcallen om dan op de river te zien dat hij me beat door overpair, set, zelfde pair met hogere kicker... ik vind persoonlijk de situatie hier veel te lastig op dit niveau.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik geef ook alleen antwoord op de vraag waarom niet te pushen.

en daarom zegt helemaalnicks ook call en evalueer op turn. als hij dan flink inzet dan is een fold heel makkelijk.

die 100 zou je nog wel kunnen missen, en we raden ook niet aan om down te callen met middle pair. maar ik ben het met je eens dat hij een hele wijde range van handen heeft waarmee hij dit zou kunnen doen.

maar een call op de flop is prima. dit betekent niet dat je op de turn en river ook moet callen.