0,50/1,00 - 55 - full house op flop

• Classical
      Classical
      Bronze
      Mijn eerste 0,50/1,00 sessie werd gekenmerkt door een enorme upswing met veel gehitte flops.

0,50/1 Fixed-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 5:spade: , 5:diamond:
      2 folds, MP3 calls, 2 folds, SB calls, Hero checks.

Flop: (3,00 SB) 5:heart: , Q:diamond: , 2:diamond: (3 players)
      SB checks, Hero bets, MP3 calls, SB calls.

Turn: (3,00 BB) Q:heart: (3 players)
      SB checks, Hero bets, MP3 raises, SB folds, Hero 3-bets, MP3 caps, Hero calls.

River: (11,00 BB) J:spade: (2 players)
      Hero bets, MP3 raises, Hero 3-bets, MP3 caps, Hero calls.

Final Pot: 19,00 BB

Het enige waar ik achteraf niet zeker over ben is de river 3-bet. De enige realistische handen die mij beaten zijn Q2, Q5, en QJ. Verder kan hij elke Q plus 22 zo spelen, dus ik dacht dat het wel verantwoord was om voor de maximale value te gaan. Ik wilde de river niet checken uit angst voor check-behind. Wat vinden jullie? Had ik zijn river raise alleen moeten callen?
  • 4 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      ik zou hetzelfde doen
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Er zijn weinig handen die je beaten en er zijn veel mindere handen die dit ook zouden doen, dus zou het ook zo doen.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      B/C River tegen reasonable (goed een limp preflop is wel niet perfect play, maar misschien is hij reasonable postflop).

3-bet/cap tegen te agresiefe spelers/maniacs.

Het is inderdaad een slechte Rivercard. Zonder een card in de playing zone is het zeker een 3-bet/cap.

Waarom spel ik hier tegen reasonable b/c River? Hij heeft zeker geen heel sterke Q (geen preflopraise), dus is het dan wel QJ,QT die hij op de turn capt (met slechtere Q is hij misschien een beetje vorzichtiger al op de turn/gaat hij die niet preflop limpen).

Tegen zijn cap op de River ben jij tegen reasonable bijna zeker beat (alleen 22), omdat hij alleen een heel sterke Q hier zou kunnen cappen, of een Full House. En jij hebt het second worst Full House.

Als hij inderdaad elke Q op de river gaat cappen, of AQ,KQ preflop limpt, is het een 3-bet/cap.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Hmm, heldere analyse, dank.
      Ik had niet echt reads, maar achtte hem toch wel in staat dit te doen op een willekeurige Q. Hij had 22, dus nou weet ik nog niet of hij reasonable is of niet :)