hand uit coaching

• markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      he timor zou het misschien een leuk idee zijn als je een handje post uit je coaching om een bepaald principe / tactiek uit te leggen, zoals makomar dat doet? ik denk dat het een goede manier is om mensen wat te leren.

groet
  • 7 antwoorden
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Op voorwaarde dat je volgende x m'n coaching bijwoont ;) .

Goed, eerste hand als opwarmertje:

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)       
      Position:
      Stack
      MP3:
      $50
      CO:
      $39.98
      Hero:
      $62.61

0.25/0.50 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with 4:diamond: , 4:heart:
      5 folds, MP3 raises to $2.00, CO calls $2.00, BU folds, Hero calls $1.75, BB folds.

Flop: ($6.50) T:heart: , 7:club: , 4:spade: (3 players)
      Hero bets $4.50, MP3 calls $4.50, CO calls $4.50.

Turn: ($20.00) 7:diamond: (3 players)
      Hero bets $13, MP3 calls $13.00, CO folds.

River: ($46.00) 9:spade: (2 players)
      Hero bets $43.11 (All-In), MP3 raises to $30.50 (All-In).

Final Pot: $119.61

Wie kan me zeggen wat er interessant is aan deze hand? Lijkt op zich een vrij triviale hand waar ik elke street bet, maar ik vernoemde tijdens de coaching waar veel beginnende spelers hier fouten maken.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Ten eerste je bet uit, en ten tweede de bijna potsized all in op de river.
      Heeft ie wat callt ie je wel, heeft ie niks fold ie. Dus dan kun je net zo goed all in gaan
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      sorry was met een vriend een uitgelopen MTT aan het spelen, maargoed ik kom zeker volgende keer! wat er interessant is... mss dat villain hier zn straight maakt en niet naar de full-house kansen kijkt? of dat veel beginnende spelers bang zijn voor de 7 die de full house maakt? kan verder niets bedenken.

juist ja zat weer op het verkeerde te letten wss. ty shark :/
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Op de turn bet je net genoeg om op de river all-in te kunnen gaan en toch gecalled te worden door een slechtere hand?
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Effectieve stacks zijn na de turn nog 30$ en niet mijn 43$, maar inderdaad: de betsizes waren hier het belangrijkste. Een basisconcept van poker is: plan je hand! Hier zitten we multiway OOP met een set, dus is het de uitdaging om zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen. Buiten 56 en 89 (waarvan wss de preflopagressor deze niet in zijn range heeft) zijn er geen sterke draws mogelijk, dus bescherming < value extracten.

Het is hier onwaarschijnlijk dat we beide Villains tot op de river mee zullen krijgen. Ons richtpunt is hier dus de preflopagressor met de volledige 100BB stack. Met die gedachte in ons achterhoofd is de vraag: bet of check/raise? Een check/raise op deze flop is vrij beangstigend omdat er niet veel draws liggen, en kan hem uit de pot jagen (niet altijd even waarschijnlijk op NL50, maar goed ;) ).

Het antwoord is dus: betten. De betsizes zijn inderdaad zodanig gekozen zijn dat het voor Villain zeer moeilijk is om op elk moment in de hand zijn (waarschijnlijk) overpair te folden. Op de flop iets meer dan 2/3 pot, idem op de turn en river. Had CO op de flop niet gecalld, had mijn bet op de turn dus groter gemoeten, nu kan ik met gemak opnieuw 2/3 pot betten zodanig dat er nog exact een 2/3 potbet op de river kan gemaakt worden. Op de river krijgt Villain ongeveer 2:1, en voor die prijs is het zeer moeilijk om z'n overpair nog te folden.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Heel leerzaam, goed idee markuselitus!
    • Purity
      Purity
      Silver
      nvm :)