0.1/0.2Fl Jj

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.46 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG+2 with J:club: , J:spade:
      Hero raises, 5 folds, SB 3-bets, BB folds, Hero calls.

Flop: (7,00 SB) 4:spade: , T:spade: , 9:club: (2 players)
      SB bets, Hero raises, SB calls.

Turn: (5,50 BB) 8:spade: (2 players)
      SB checks, Hero bets, SB calls.

River: (7,50 BB) 7:spade: (2 players)
      SB checks, Hero bets, SB calls.

Final Pot: 9,50 BB

Results follow (highlight to see):
      Hero shows a flush, jack high (Jc Js)
      SB shows a pair of queens (Qh Qc)

Hero wins with a flush, jack high (Jc Js)

---
      Goed gespeeld? Had ik kunnen weten dat de hogere flush er niet in zat?
  • 11 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik ken de SHK niet dus weet niet of je hier preflop "moet" cappen of niet.

Flop is goed, je ligt hier heel vaak voor met je overpair.
      Op de turn krijg je nog flushdraw en OESD erbij en moet je nog eens voor value betten.

River is ook goed, een A/K/Q van schoppen zal bijna altijd betten en omdat hij checkt kun je hier dus valuebetten. Zeker wanneer hij een overpair callt op zo'n board.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Je kan preflop ook de 3-bet alleen callen, omdat je in positie bent, maar cap is ook nooit verkeerd. Tegen een tighte 3-better heb je wel altijd alleen een coinflip preflop (tegen AK, AQ).

Dan spel ik wel call Flop raise Turn als hij iedereen Turn contibettet. Als hij met AK, AQ c/c Turn speeld, is Raise Flop wel goed. Dan moet je wel over naardenken of je nog een Valuebet zal hebben op de River (op deze natuurlijk, maar ui), dus of hij AK/AQ nog een keer crying zal callen op de River of niet.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Waarom zou je Call Flop, Raise Turn spelen? Lijkt een soort standraard aanpak te zijn (kom het vaak tegen), maar met welk doel?

Ik speel (nog) vooral ah van de board en de outs en kijk daarnaast naar aantal tegenstanders en wie bet en wie niet.

Als ik op meer tafels speel (max 4), dan wordt het lastig alles bij te houden en is het gebruik van standaard patronen in soortgelijke situaties natuurlijk handiger.

By the way, met de huidige bankroll moet ik wel .1/.2 FL spelen en om eindelijk eens zilver te worden, moet ik haast wel meerdere tafels spelen, omdat ik domweg niet de uren heb. Gaat wel gestadig omhoog.

Zou liever limiet omhoog gaan en dan weer 1 tafel, maar ja, brm brm brm
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Call flop/raise turn in HU situaties heeft twee voordelen boven direct raise flop:
      - Als je een hand hebt win je een halve BB meer als de tegenstander na de raise downcalled.
      - Als je een draw hebt heb je meer fold equity met een raise op de turn, dan met een raise op de flop.

Bovendien wordt je spel moeilijker te doorzien als je zowel made hands als draws HU op deze manier speelt. Daarom is cf/rt de aanbevolen standaard move in positie HU. Onder omstandigheden kan er natuurlijk van afgeweken worden.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Waarom heb je met een draw meer fold equity?
      De eerste reden snap ik, net als de rest.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MCRaia
      Waarom heb je met een draw meer fold equity?
      Ten eerste omdat villain nu een BB moet betalen om door te gaan ipv een 0.5BB zoals na een flop raise. Ten tweede omdat een raise op de turn meer sterkte representeert.

Probeer het maar eens (af en toe) als move op een droog scary board als je zelf niets hebt. Op je directe flop raise zullen ze zelden folden, maar op een turn raise veel vaker.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Dank voor deze tip. Ga het zeker proberen.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Wanneer je dat artikel nog niet hebt gelezen kun je in principe ook wel raise flop doen, maar call flop raise turn is vaak het optimale met sterke handen. Maar als er bijvoorbeeld preflop gecapped is en je krijgt deze flop terwijl je AA hebt zou ik wel raisen omdat er een grote kans is dat er een 3-bet komt, dan call je die 3-bet en raise je de turn. Dan heb je het meeste value eruitgehaald, maar dit zijn uitzonderingen.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      De idee van Call Flop, Raise Turn is, dat de meeste spelers met any2 de Turn nog een keer betten, als zij de iniciatief hebben HU. Dat gaan wij dus "exploiten" en spelen Call Flop, Raise Turn voor een extra Small Bet.

Wat je kan doen, als je al bijna de BR voor de hogere limiet hebt: een of twee tafels van de hogere limiet erbij nemen. Is een "shot", maar niet met veel risk, omdat je alleen een of twee tafels van de hogere limiet erbij neemt en niet alle vier uitwisseld.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Hogere limiet is wel een optie. Maar "mag" nog niet qua BR (75$). En hoe zit het met multi table en BRM?

@ Yoghi: welk artikel moet ik nog lezen?

Dank voor al jullie opmerkingen!
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Headsup op de flop - basis moves.

Maar dat is een artikel voor silver, als je silver wordt wel zo ongeveer het belangrijkste artikel ;)

Multitable en BRM maakt niet uit, BRM is zo gemaakt dat je bijna niet broke kan gaan op de limiet die je nu speelt, of je nu 100 of 1000 handen per uur speelt.

Officieel mag het niet volgens BRM, maar soms zijn er wel eens heel erg zwakke tafels en dan kun je best een "shot" wagen. Maar je moet wel goed opletten, en als je jezelf er niet goed bij voelt, wees verstandig en doe het niet :)